آموزش شبکه

mohamad.m

کاربر عضو
  • تعداد ارسال ها

    2
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

درباره mohamad.m

  • درجه
    کاربر جدید

اطلاعات وب

  • سیستم مدیریت محتوای مورد علاقه
    وردپرس
  • زبان برنامه نویسی و تخصص ها
    CSS
  • سیستم مدیریت اتجمن (Forum) مورد علاقه
    BBPress

تاریخچه نام نمایشی

  1. این یک واقعیت است که کند باز شدن سایت منجر به از دست دادن بازدیدکنندگان میشود. جلوگیری از دست دادن بازدیدکنندگان منجر به بازگشت مجدد مشتری شما میشود. مطالعات نشان میدهد که بیشتر بازدیدکنندگان انتظار دارند سایت با سرعت بالا باز شود در مطالعات اخیر نشان داده است که ۳۰ درصد از مشتریان انتظار دارند سایت برای بار اول در کمتر از ۱ ثانیه باز شود و در مقایسه ۵ درصد از انها انتظار دارند پس از یکبار باز شدن سایت این زمان کاهش یابد. یکی از راه های بهبود کارایی وب سایت شما،استفاده از ابزار caching است که مانع کم شدن بازدیدکنندگان شما میشود.caching در افزایش سرعت سایت و کاهش زمان تاخیر از طریق ذخیره سازی موقت داده هایی که قابل دسترسی هستند، موثر است. درخواست مکرر فایل ها از منبع سرور (خرید سرور مجازی) کند و گران است. وقتی داده ها کش شده باشد کاربر نهایی با سرعت بیشتری به آن داده دسترسی خواهد داشت. روش های متفاوتی برای ذخیره کش از جمله کش سرور، پلاگین های شخص سوم و کش مرورگر وجود دارد. کش سرور نرم افزار caching در نگهداری لود سرور و سرعت سایت وقتی ترافیک بالا است بسیار موثر است، نصب و استفاده caching در سرور میتواند پیچیده باشد و مهم است که به صورت صحیح تنظیمات انجام شود تا بهترین کارایی را داشته باشد. چند گزینه مختلف برای کش نرم افزاری وجود دارد: Varnish: یک پروکسی و کش است که باعث بهبود عملکرد سایت میشود. این نرم افزار برای سایت های پویاو با ترافیک بالا مناسب است. Memcached/ Memcached با php: برای سیستم های توزیع شده کارایی دارد و در کش حافظه سیستم استفاده میشود. اغلب برای افزایش سرعت سایت هایی که برای هر درخواست چندین بار از دیتابیس استفاده میکنند موثر هستند. Squid: کش و فورواردینگ وب پروکسی است. پلاگین های کش وردپرس پلاگین های نسل سوم کش (Third-party caching plugins) برای مشتریان خرید هاست های وردپرسی به راحتی قابل پیاده سازی هستند. اما متاسفانه چند تم در بازار بیشتر ندارند. سه پیشنهاد مهم ما برای کش پلاگین های وردپرس WP Super Cache، W3 Total Cache و W3 Total Cache می باشد.جهت اطلاعات بیشتر لطفا این لینک را مطالعه نمایید. فشرده سازی GZIP : فشرده سازی GZIP محتوای قبلا منتقل شده را یاداوری میکند و تا پیدا کردن و جایگزین کردن تکرار ها به شیوه ای کارامد تر کمک میکند.و همچنین منجر به کاهش سایز صفحات میشود. فشرده سازی بهترین کارایی را در محتوای مبتنی بر متن دارد. Minification : کوچک سازی و فشرده کردن محتوای شما با حذف همه فاصله ها و کدهای غیر ضروری از کدهای منبع بدون به صورتی که تغییری در عملکرد ایجاد نشود Minification است. بسیاری از پلاگین های کش وردپرس minification برای css وhtml و جاوا اسکریپت را ارائه میدهند و باعث کم شدن حجم صفحه کاهش میشوند. CDN: یک CDN (شبکه تحویل محتوا) باعث افزایش سرعت سرور شما نمیشود. Cdnدر شبکه های توزیع شده که سرور ها به صورت فیزیک و مستقل از هم در سراسر جهان در دیتاسنترهای متعددی هستنداستفاده می شود. درشبکه های تحویل محتوا بر اساس فاصله با کاربر شبکه مناسب برای سریع تر باز شدن سایت انتخاب میشود. CDN را برای کاهش زمان تاخیر و افزایش سرعت بازشدن سایت میتوانید استفاده کنید. کش مرورگر در کش مرورگر سرعت بارگزاری سرور کاهش پیدا میکند و باعث افزایش سرعت سایت ها با کم کردن تعداد درخواست برای هر صفحه میشود. برای فایل های ایستا در وب سایت ، شما میتوانید در هدر فایل ،کش مرورگر قرار دهید.این فایل ها در مرورگر مشتری شما خواهد ماند. پس از انها فقط یک درخواست در مدت کش به سمت سرور ارسال میشود.مرورگر به سادگی چک میکند اگر این صفحه تغییری داشت درخواست جدید ارسال میکند. هرکدام از روش های فوق مزایایی دارند که باعث بالا رفتن سرعت بارگزاری سایت شما در سرور مجازی، سرور اختصاصی میشود. برخی از موارد ذکر شده مانند پلاگین های شخص سوم را در هاست وردپرسی خود میتوانید استفاده کنید. منبع: وبلاگ پویاسازان
  2. هرگاه بخواهید در یک یا دو موضوعی که وب سایتتان حول آن ساخته شده است اعتبار خوبی داشته باشید، بهترین کار داشتن مطالب شاخص است. این مطالب چه دستورالعمل آموزشی در مورد اصول اولیه سئو و بهینه سازی موتور جستجو، وبلاگ نویسی برای مبتدیان، و یا تبلیغات نویسی، صفحه سوالات متداول، یا یک بیان ماموریت الهام بخش باشد، این مطالب نقش بسیار مهمی در ایجاد سنگ بنای (اساس) مرتبط، قانع کننده و مفید برای ساخت یک وبسایت دارد. سنگ بنا ، مبنای پایه ای، اساسی، ضروری، و بسیار مهم است که بر روی آن چیزی ساخته و یا ایجاد می-شود. این چیزی است که مردم باید برای استفاده از وبسایت شما بدانند و با شما کسب وکار انجام دهند. البته وقتی به شکل راهبردی به آن نزدیک شوید، این مطلب ممکن است بخوبی در موتورهای جستجو رتبه بندی شود. عامل کلیدی در این کار نوشتن مطالب قانع¬کننده است که ارزش مسیر (لینک) دادن را داشته باشد و سپس پیدا کردن راهی برای اطلاع رسانی است. در اینجا یک راهبرد 5 مرحله ای ارائه میدهم که در ایجاد محتوای اصلی و گرفتن اعتبار مناسب مفید است: 1. کلمات کلیدی با توجه به موارد فوق، و آنچه که در مورد جستجوی کلمات کلیدی میدانیم، مناسب ترین کلمه کلیدی را برای مطالب خود انتخاب کنید. به عبارت دیگر، مطالب و کسب وکار شما به کدام سوالات جستجوگرها پاسخ خواهد داد؟ آیا پاسخ دادن به این سوال به بازدید کننده سایت شما در بهره گیری حداکثر از تجربه کمک خواهد کرد؟ آیا افرادی که این سوال را میپرسند تعدادشان به اندازه کافی است که ارزش پاسخ دادن را داشته باشد؟ 2. برچسبها و تیتر عنوان بحثهای زیادی در میان کاربران سئو در مورد اینکه چه چیزی مفید است و چه چیزی نیست وجود دارد، اما هیچ کس منکر اهمیت استفاده از عبارت کلمه کلیدی مورد هدف در برچسب عنوان نیست. موتورهای جستجو میخواهند نتایج مرتبطی را ارائه دهند، بنابراین آن نتایج باید بطور برجسته ، کلماتی که جستجوگر در عنوان صفحه استفاده میکند را داشته باشد. اما این امر را هم بیاد داشته باشید که برچسبِ عنوان یک تیتر است. شما میخواهید با استفاده از کلمات انتخابی خواننده (reader) آتی با او صحبت کنید. به علاوه، میخواهید این کلمات را در ساختار تیتر قانع کننده ای قرار دهید که قرار است به این سوال دقیق که جستجوگر در پرسوجو میپرسد پاسخ دهید. و در نهایت، نوشتن تیتر کامل این امر را محتمل تر میکند که شخصی از عنوانتان برای لینک دادن به شما استفاده کند. تا حدی که متن اصلی لینک ، جزئی از یک الگوریتم جستجو باشد، فقط این کار میتواند کمک کند. 3. محتوا آیا یک مقاله 500 کلمه ای میتواند بخوبی برای یک عبارت جستجوی رقابتی به خودی خود دارای رتبه باشد؟ قطعا، چراکه بسیاری از چیزهایی که تعیین کننده نحوه رتبه بندی یک صفحه است به اختیار کل و عمر وبسایتی که بر روی آن قرار میگیرند بستگی دارد. و شاید برای برخی از موضوعات، یک توضیح کوتاه،واقعا از نقطه نظر تامین واقعی کاربر کافی باشد. اما اگر وبسایت جدیدتری داشته باشید که برای رتبه بندی یک عبارت جستجوی رقابتی تلاش میکند، برای این منظور به لینکهایی از دیگر منابع معتبر نیاز خواهید داشت. این بدان معناست که مطالبتان باید هم از نظر کیفی و هم از نظر موضوعی جالب توجه باشد نه اینکه شما سریعا اقدام به خرید بک لینک نمایید که واقعا کار خطرناکی است. یک دستورالعمل آموزشی چند بخشی عالی ایجاد کنید. شعار الهام بخشی داشته باشید. خیلی بهتر و جامعتر از رقیبان خود، به سوال کاربران پاسخ دهید و در نتیجه شانس بهتری خواهید داشت تا تلاشتان ارزش لینک دادن داشته باشد. 4. صفحه هدف مطالب (سئو seo) اگر میخواهید در موضوعات مرتبط با مطالبتان بی نظیر باشید، آسان کردن کارها برای خواننده از نقطه نظر کاربردی مفید به نظر میرسد. صفحه هدف برای آگاهی لحظه ای در مورد بازدیدکننده به محض ورود به وبسایت طراحی شده است، این صفحه همچنین به عنوان فهرست مطالب نیزعمل میکند (از طریق لینک دادن به هر بخش) که نظم و ترتیب را بیشتر میکند. برخی از مزایای روش صفحه هدف عبارتند از: • حفظ: حفظ خواننده در صفحه و فشار ندادن دکمه بازگشت توسط او در هر جنبه ای از مطالب سنگ بنای موفق بسیار مهم است. در صورتی که سود منابع بسرعت مخابره نشود، نمیتوانید به یک خواننده، مشتری و یا لینک امتیاز دهید. • نشانه گذاری: هرگاه کاربر در معرض بخشی از مطالب مفید و تا حدودی زیاد قرار بگیرد، اولین اثر اغلب نشانه گذاری صفحه یا همان بوکمارک کردن برای بازدید مجدد است. هرگاه نشانه گذاری در سایتهای اجتماعی مانند Delicious رخ دهد، ممکن است به ترافیک دراز مدت منجر شود. و هنگامی که دسته کاملی از این نشانه گذاریها در دوره کوتاه مدتی از طرف کاربران سایت شما اتفاق بیافتد، میتوانید از اثر گسترده که منجر به نشانه گذاریهای بیشتر و تعداد زیاد لینکها بدلیل توجه زیاد به Delicious مشهور و صفحات خانگی لذت ببرید. صفحات هدف به شما کمک میکند به نشانه گذاری امتیاز بدهید. • لینک ها: بطور مشابه، یک وبلاگ نویس و یا وبمستر ممکن است فورا با دیدن کارتان شگفت زده شده و براساس منافع و موضوع سایت خودش به صفحه هدف شما لینک دهد. هر چقدر سریعتر بتوانید دیگران را با محتوای خوب خود مجاب کنید به مطلب شما یا همان صفحه هدف لینک دهند ، دنبال شدنش توسط آنها را آسانتر میکنید. • سئو و بهینه سازی: افزایش سرعت کپی صفحه هدف میتواند رتبه بندی شما را پس از جذب آن لینکها تقویت کند، بنابراین یک صفحه هدف مزیت کلیدی است. سئو و بهینه سازی صفحه هدف ساده تر از اثر 5000 کلمه ای است. 5. مطالب مرتبط ممکن است متوجه شده باشید که بجای وبلاگ از کلمه کلیدی “وبسایت” در طول این پست استفاده کردم. با این حال، هرگز بدون استفاده از یک وبلاگ سعی به انجام این کار نداشته باشید. موتورهای جستجو وبسایتهایی که دارای مطالب مرتبط با به روزرسانی متداول هستند را می پسندند، و نیز بسیاری از لینک های عمومی را دوست دارند. با توجه به سهولت چاپ آنچه که وبلاگ نویسی فراهم میکند، هوشمندانه است که از نرم افزار وبلاگ از نقطه نظر مدیریت محتوا بهره برد(منظور از وبلاگ راه اندازی یک بلاگ روی سایت تجاری شما می باشد ). و با توجه به اینکه وبلاگ نویسی فعال اجازه ی مشارکت مستمر در فضای رسانه های اجتماعی را میدهد، این روش بسیار مهمی برای ایجاد سایت عمومی از طریق لینک ها، مشمول موضوعات خاص و مرتبط شدن، و مرجع دادن به محتوای سنگ بنایتان است. مطمئنا یک لینک به مطالب ضروری خود در نوار کناری داشته باشید. و اگر کار خود را در هنگام انتخاب تمرکز خود به درستی انجام دهید، کاملا طبیعی خواهد بود که از لینک متقابل برای بخشی از سنگ بنای خود در پست های آینده نیز استفاده کنید. تلاش زیادی نکنید، بلکه در هنگام بحث در مورد مباحث پیشرفته که نیاز به درک درستی از اصول اولیه دارد متونی را ارائه دهید. هرگز این فرض را نداشته باشید که همه از منابع سنگ بنای شما آگاه هستند و یا اصول اولیه را درک میکنند. ارجاع متقابل پی در پی محتوای سنگ بنای شما، این امکان را میسر میسازد تا بطور پیوسته نمایش داده شده و لینک داده شوید ، با فرض اینکه آن هنوز هم پاسخگوی نیازهای مخاطبان است.