آموزش کامل اتصال وردپرس به تلگرام

ali09366

تازه وارد
how-to-integrate-your-wordpress-site-with-telegram.jpg


آموزش اتصال وردپرس به تلگرام توسط افزونه Telegram for WP + آموزش تصویری


همونطور که میدونین تلگرام (telegram) یکی از پرطرفدار ترین و محبوب ترین اپلیکیشن های پیام رسانی بین کاربران ایرانی است که همواره در حال رشد و توسعه می باشد، تلگرام یکی از سریع ترین، قدرتمند ترین و امن ترین اپلیکیشن های پیام رسانی می باشد، این اپلیکیشن یک API قابل توسعه دارد که به شما اجازه می دهد آن را به هر نرم افزاری متصل کنید و در این مقاله به شما آموزش می دهیم که چگونه سایت وردپرسی خود را توسط API و با کمک افزونه Telegram for WP به اپلیکیشن تلگرام خود متصل کنید، توسط نصب و پیکربندی این افزونه شما می توانید تمام اقداماتی که در سایت وردپرسی شما انجام می شود مانند ثبت نام کاربر جدید، ایجاد دیدگاه یا دریافت پیام در سایت وردپرسی و … را به صورت نوتیفیکیشن در اپلیکیشن تلگرام مدیر سایت مشاهده کنید و همچنین توسط افزونه Telegram for WP می توانید سایت وردپرسی خود را به کانال تلگرامتان متصل کنید تا پس از انتشار هر پست یا مطلب جدید در سایتتان، مطلب به صورت اتواتیک در کانال تلگرام شما به اشتراک گذاشته شود.


تلگرام چیست ؟


تلگرام یکی از قدرتمند ترین اپلیکیشن های ارسال و دریافت پیام است مانند واتز آپ whatsApp اما کمی از توسعه پذیر تر، امن تر و پرسرعت تر است و امکانات بیشتری نیز نسبت به سایر اپلیکیشن های پیام رسانی دارد.

تلگرام به شما اجازه می دهد با تمام مخاطبین خود وارد ارتباط شوید، و تمام پیام هایی که توسط تلگرام بین کاربران منتقل می شود توسط الگوریتم های پیچیده رمزنگاری می شود که امکان جاسوسی از اطلاعات به راحتی میسر نیست.

شما در تلگرام قادر هستید اطلاعات و فایل هایتان را تا حجم 1.5 گیگابایت بین مخاطبین خود به اشتراک بگذارید، و تمام اطلاعات و فایل هایی که به اشتراک می گذارید در   های کلود یا ابری نگهداری می شوند که یکی از مزایای نگهداری از اطلاعات بر روی هاست های ابری این است که اطلاعات هیچگاه حذف و از دسترس خارج نمی شوند و مهتر از همه این که تلگرام یک اپلیکیشن کاملا رایگان است و شاهد هیچگونه تبلیغات آزار دهنده ای در آن نخواهید بود.

تلگرام به شما اجازه می دهد در آن گروه های تآملی ایجاد کنید و مخاطبین شما باهم در ارتباط باشند یا این که عضو گروه های علمی مختلف شوید، شما از هر نقطه از جهان که باشید می توانید در تلگرام گروه های خصوصی یا عمومی ایجاد کنید و با عده ای از اعضای گروه شما همیشه باهم در ارتباط و تآمل باشند.

شما همچنین می توانید در تلگرام برای خودتان یا شرکتتان کانال ایجاد کنید، با این تفاوت که در گروه های تلگرام اعضای گروه می توانند با یکدیگر صحبت کنند و مطالب مورد نظرشان را به اشتراک بگذارند،اما اگر در تلگرام کانال ایجاد کنید فقط شما قادر هستید مطالب مورد نظرتان را برای اعضاء کانال به اشتراک بگذارید و اعضاء کانال مطالب و پیام های شما را می توانند رویت کنند، و اگر کانال شما عمومی باشد هر کس که به مطالب شما علاقه مند باشد می تواند در کانال شما عضو شود اما اگر داخل تلگرام کانال خصوصی ایجاد کنید فقط افرادی که مورد تایید شما هستند می توانند از مطالب شما استفاده کنند.

یکی دیگر از ویژگی های جالب تلگرام این است که هر کس می تواند برای خودش یک ربات یا به اصطلاح bot راه اندازی کند و برای ربات وظایفی مانند اطلاع رسانی یا پاسخ به سوالات از پیش تعیین شده برنامه ریزی کند و ربات های شما می توانند با علاقه مندان به خدمات شما وارد ارتباط شوند، به عنوان مثال اخیرا ربات هایی توسط هموطنانمان در تلگرام راه اندازی و برنامه ریزی شده اند که برای کاربران جوک می گویند یا این که آخرین اخبار و حوادث را به کاربران ارائه می دهد، و یکی دیگر از صرافی های بزرگ کشور نیز به عنوان مثال یک رباط برای خودش راه اندازی کرده است که قیمت ارز را هر روز برای اعضای کانال ارسال می کند یا حتی از اون هم جالب تر یکی از شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنت adsl در ایران برای خودش یه ربات راه اندازی کرده که اگر نام کاربری و رمزعبور سرویس adsl تون رو بهش بدین بهتون میگه چقدر از شارژ adsl شما باقیمونده و کلی کار های جالب دیگه میشه با ربات های تلگرام انجام داد.

اما یکی از محبوب ترین و پرطرفدار ترین امکانات این اپلیکیشن محبوب کلید های API آن است، که توسط این API ها قادر هستید هر کدام از برنامه ها و نرم افزار های خود را به تلگرامتان توسط کد های API متصل کنید، در واقع صد ها کد API آماده برای اتصال نرم افزار ها به تلگرام وجود داره که به شما این امکان رو میده هر نرم افزاری رو به تلگرام متصل کنید.


چرا باید سایت وردپرسی خود را به تلگرام متصل کنید ؟


تلگرام یکی از محبوب ترین و پرطرفدار ترین نرم افزار های برقراری ارتباط آنلاین است، ویژگی های شکفت انگیز این اپلیکیشن باعث شده است که خیلی سریع بین سایر اپلکیشن های ارتباط آنلاین که از قدیم تر ها نیز بوده اند، محبوب شود و توجه بسیاری از کاربران ایرانی را به خود جلب کرده کند.

اگر شما هم وبمستر هستید از هزینه های بسیار بالای ارتباط با کاربران وب سایت در سطح اینترنت آشنایی دارید، مثلا اگر بخواهید ایمیل گروهی برای کاربران خود ارسال کنید علاوه بر این که استفاده از سرویس های ایمیل مارکتینگ هزینه های سنگینی به شما تحمیل می کند انتخاب و استفاده از یک سرویس ایمیل مارکتینگ امن و با کیفیت که تمام ایمیل های شما را به پوشه Inbox کاربرانتان هدایت کند کار آسانی نیست، یا اگر بخواهید اطلاعیه های خود را به صورت sms یا پیامک به کاربرانتان ارسال کنید علاوه بر راین که مجبور می شوید هزینه های سنگینی را متقبل شوید ممکن است خیلی از کاربران شما امکان دریافت پیامک های تبلیغاتی را بر روی تلفن های همراه خود بسته باشند در چنین وضعیتی استفاده از اپلیکیشن رایگان و پرسرعت تلگرام برای شما بدون شک بهترین گزینه هستش و باعث میشه پیام های شما سریعا از طریق تلگرام برای کاربرانتان به صورت رایگان و سریع ارسال شود، این موضوع به حدی جدی شده است که بزرگترین کمپانی های فناوری اطلاعاتی ایران و شرکت های ISP برای اطلاع رسانی موارد مهم به کاربرانشان از تلگرام استفاده می کنند، اگر شما هم مدیر یک سایت وردپرسی هستید به شما پیشنهاد می کنیم از تلگرام برای برقراری ارتباطات با کاربرانتان استفاده کنید.

شما توسط این امکان می توانید مطالب و اطلاعیه هایی که در  سایتتان منتشر می شود را به صورت خودکار به کانال یا گروهتان در تلگرام ارسال کنید و در نتیجه کاربران شما سریعا از اخبار و آخرین مقالات شما مطلع می شوند.





اولین کاری که باید انجام دهید نصب و فعال سازی پلاگین تلگرام برای وردپرس می باشد. بدین منظور در قسمت مدیریت وردپرس وارد بخش «افزونه ها» سپس «افزودن» شوید.




ورود به قسمت افزونه های وردپرس
در صفحه ی افزودن افزونه ها، در نوار جستجو عبارت « telegram for wp» را جستجو نمایید. همانطور که در تصویر مشخص می باشد ، گزینه ی اول پلاگین مورد نظر ما می باشد. بر روی «نصب» کلیک کنید.



پیدا کردن افزونه اتصال وردپرس به تلگرام
پس از اتمام مراحل نصب بر روی «فعال کردن افزونه » کلیک کنید.



نصب افزونه اتصال وردپرس به telegram
پس از فعال سازی پلاگین یک گزینه ی جدید به منوی ادمین وردپرس شما اضافه خواهد شد که با نام TWP Setting قابل رویت می باشد. با کلیک بر روی این گزینه  به قسمت تنظیمات پلاگین منتقل می شوید. همانطور که میبینید به Access Token جهت اتصال با API تلگرام نیاز می باشد. بسته به جایی که می خواهید اطلاع رسانی های تلگرام ارسال شوند روش های مختلفی برای تولید API Token برای چت های خصوص، گروه ها و کانال ها وجود دارند. برای شروع ابتدا برنامه ی تلگرام را دانلود و بر روی دستگاه همراه خود نصب کنید. تلگرام برای اندروید ، IOS، Mac OSX ، ویندوز و لینوکس در دسترس می باشد.

اگر شما هنوز این برنامه را نصب نکرده اید به صفحه دانلود برنامه بروید و آن را بر روی پلتفرم خود نصب نمایید.


ارسال اطلاعیه ها از وردپرس به تلگرام :


با پلاگین Telegram for WP شما می توانید ایمیل های اطلاع رسانی وردپرس خود را به صورت مستقیم به برنامه ی تلگرام ارسال نمایید. اما نحوه ی تنظیم آن به چه صورت می باشد؟

در ابتدا شما به یک چت جدید با notifcaster_bot در تلگرام نیاز دارید. به سادگی در نوار جستجوی تلگرام عبارت notifcaster_bot را جستجو کنید تا روبات را بیابید. تلگرام پروفایل روبات را به شما نمایش می دهد ، بر روی آن کلیک کنید تا پنجره ی چت با روبات باز شود.



پیدا کردن ربات تلگرام جهت اتصال به وردپرس
در پنجره ی چت باید عبارت /Token را تایپ کنید تا کلید API شما تولید شود. روبات notifcaster برای شما یک کلید تولید می کند و token را در پنجره ی چت خود نمایش می دهد.



دریافت api جهت اتصال پنل وردپرس به تلگرام
شما باید API Token را Copy کنید و در فیلد API Token تنظیمات پلاگین Paste کنید. بعد از آن می توانید یک پیام تست از طریق دکمه ی Send Now ارسال کنید تا از عملکرد پلاگین مطمعن شوید. با این کار شما یک پیام تست از notifcaster bot در تلگرام دریافت خواهید کرد.

اگر همه چیز درست کار می کند بر روی دکمه ی Save Changes کلیک کنید تا تغییرات اعمال گردند.



مراحل اتصال وردپرس به تلگرام
از این به بعد اطلاع رسانی های وردپرس را به صورت مستقیم در تلگرام نیز دریافت خواهید کرد.


ارسال پست های وردپرس به گروه در تلگرام :


اگر بخواهید می توانید اطلاع رسانی های وردپرس را به گروهی از کاربران تلگرام نیز ارسال کنید. ابتدا نیاز دارید یک گروه ایجاد کنید و از کاربران دعوت به عضویت در گروه نمایید.



ایجاد گروه جهت ارسال مطالب وردپرس به تلگرام
حداقل یک عضو بجز خودتان باید به گروه اضافه کنید . زمانیکه گروه را ایجاد کردید باید notifcaster_bot را نیز به گروه دعوت کنید. بر روی نام گروه کلیک کنید به قسمت تنظیمات گروه رفته و بر روی Add Members کلیک کنید .



اضافه کردن یک عضو به گروه تلگرام
سپس notifcaster_bot را به گروه add کنید.



افزودن ربات ساخته شده به گروه تلگرام
Notifcaster_bot یک API Key جدید تولید می کند و در پنجره چت خود نمایش می دهد که با پیشوند g: شروع می شود.با سادگی آن را Copy کنید و در تنظمیات پلاگین آن را Paste کنید. سپس تنظیمات را ذخیره کنید.



ذخیره کردن کد Api تلگرام در وردپرس
شما هم اکنون اطلاع رسانی های وردپرس را در گروه تلگرام خود نیز دریافت خواهید کرد. اگر شما درحال ارسال پیام به گروه می باشید ، پیام ها را دیگر در چت خصوصی با روبات notifcaster دریافت نخواهید کرد. اطمینان حاصل کنید فقط کاربرانی با دسترسی مدیریت به سایتتان در این گروه عضو باشند زیرا تمامی اطلاع رسانی هایی که مدیران وردپرس دریافت می کنند را نیز در این گروه کاربران مشاهده خواهند کرد.


ارسال پست های وردپرس به کانال تلگرام :


کانال های تلگرام اتاق های چتی هستند که می توانند خصوصی یا عمومی باشند. بعنوان مالک سایت شما می توانید کانال تلگرام را برای بازدیدکنندگان سایت خود به شکل یک پاتوق گفتگو و تعامل با هم ایجاد کنید.

در ادامه خواهید دید که چگونه باید یک کانال ایجاد کرد و چگونه پست های وردپرس را به کانال ارسال کنیم. ابتدا باید یک کانال ایجاد کنید.  به سادگی با کلیک بر روی آیکون Add newو سپس انتخاب گزینه ی New Channel می توانید یک کانال ایجاد کنید.



ایجاد کانال تلگرام جهت اتصال سایت وردپرسی به آن
شما باید نام و توضیحی در مورد کانال وارد کنید.



وارد کردن مشخصات کانال تلگرام
همچنین می توانید یک short URL برای کانال خود انتخاب کنید. شما و کاربرانتان می توانید از این URL برای دعوات سایر کاربران به کانال استفاده کنید.



ایجاد Url برای کانال تلگرام
بعد از ایجاد کانال باید یک روبات تلگرام نیز ایجاد کنید. نگران نباشید زیرا برای ایجاد روبات نیازی به کد نوشتن ندارید. یک چت خصوصی با botfather ایجاد کنید. مطابق قبل نام آن را جستجو کنید.



ایجاد ربات در تلگرام جهت اتصال وردپرس به آن
در پنجره ی چت عبارت /newbot را تایپ کنید و botfather  برای شما یک روبات جدید میسازد. سپس باید یک نام و نام کاربری برای روبات خود وارد کنید.

منبع و ادامه مقاله :


 

gar_1383

کاربر عضو
سلام.من همه تنظیمات رو انجام دادم ارسال تست نوتفیکیشن هم درست بود اما هیچ پیام اطلاع رسانی سایت ارسال نمیشه.دریافت ایمیل ،ثبت نام جدید یا ثبت محصول هیچکدوم به تلگرام فرستاده نمیشه.ایراد از کجاست؟؟؟قالب انفولد دارم با ووکامرس

 
بالا