آموزش کامل ایجاد روش حمل و نقل در ووکامرس به شیوه کاملا ساده

masoud ashoori

کاربر عضو
سلام
فکر کنم شاید سوالم بد پرسیدم
یه جور دیگه بپرسم
اینکه شما گفتید چند شهر هست که زیر مجموعه تهران است مثلا شهر شیراز از نظر شهرداری به 9 منطقه تقسیم می شود چجوری میشود هزینه انتقال به منطقه 1 و 2 را متغیر حساب کرد و یا میشه بر اساس کد پستی تعیین کرد که چقدر هزینه ها متغیر شود
با سلام، فیلم آموزشی افزونه حمل و نقل ووکامرس هم منتشر شده است:


آیا سایت شما سوپر مارکت است که چنین درخواستی دارید؟ و تنها در شهر شیراز فعالیت خواهید داشت؟
 

market1101

تازه وارد
با سلام، فیلم آموزشی افزونه حمل و نقل ووکامرس هم منتشر شده است:


آیا سایت شما سوپر مارکت است که چنین درخواستی دارید؟ و تنها در شهر شیراز فعالیت خواهید داشت؟
بله سوپر مارکت هست امکان داره راهنمایی کنید؟بله و فقط در شیراز فعالیت داره
 

s.e.mohammadi

تازه وارد
با درود
من میخوام اگر در سبد خرید یک عدد کالا وجود داشت هزینه به صورت پسکرایه حساب بشه اگر دو عدد و بیشتر بود هزینه ارسال رایگان باشه ممنون میشم راهنمایی کنید
 

mahdiiii4

تازه وارد
سلام برای رزرو در موقع انتخاب حمل و نقل که فقط برای ثبت نام کنندگان باشد چه باید کرد؟ مثل سایت bozorgidress .com /checkout
 

masoud.mousaei

تازه وارد
با سلام و درود

یک آموزش کاربردی دیگر برای شما عزیزان لطفا از کپی پیست این مطلب جدا خودداری کنید و در غیر اینصورت درج منبع با آدرس کامل الزامی است.

از روش فوق استفاده کنید. فراموش نکنید نمایش حمل و نقل توسط خود شما تعیین می شود پس دقت کنید.

ووکامرس - پیکربندی- حمل و نقل-روش های حمل و نقل- افزودن روش حمل و نقل-

بدین شکل شما اول گزینه پست را تعریف- دوم یک گزینه باربری ایجاد می کنید. این قسمت در بخش با حمل نقل محصولات کلاس ارسال محسوب و دیده می شود.

پس از نوشتن نام و نامک ذخیره می کنید.

سپس به وکامرس - پیکربندی- حمل و نقل-روش های حمل و نقل -مناطق حمل و نقل را انتخاب می کنید.

سپس کشور مورد نظر رو انتخاب می کنید - ایران - ویرایش رو میزنید .

یک روش حمل نقل ایجاد می کنید - فراموش نکنید این روش حمل نقل در بخش محصولات دیده نمی شود و فقط در هنگام پرداخت نهایی دیده می شود.

در صورتی که می خواهید رایگان محصولات را بفرستید با پست یا باربری ، دو بار روش افزودن حمل و نقل را می زنید و در هر دو بار حمل و نقل رایگان را انتخاب می کنید . سپس روی اولین حمل و نقل رایگان وارد شده و سپس نام حمل و نقل رایگان را به پست و دومی را به باربری تغییر می دهید. می توانید در کنار آن رایگان را درج کنید . یکی از گزینه های زیر نیازمند حمل و نقل رایگان را انتخاب می کنید معمولا کمترین میزان مبلغ سفارش یا کمترین میزان خرید تعیین می شود مثلا مبلغ 1000000 تومان سپس ذخیره تغییرات .

(نکته مهم: یادتان باشد اگر مشتری به سقف تعیین شده نرسد حمل و نقل رایگان نمایش داده نمی شود و سایر گزینه هایی که احتمالا فعال کرده اید قابل دیدن است)

دوم روش حمل و نقل { تحویل محلی} اگر از این گزینه برای افزودن روش حمل و نقل استفاده کنید می توانید یک رقم ثابت را دریافت کنید . و برای همه محصولات یکی خواهد بود هیچکدام از گزینه های کلاس حمل و نقل نیز در این مورد قابل رویت نیست.

سوم نرخ ثابت این شیوه دقیقا برای شما قابل استفاده است . کلاس های حمل و نقل در آن دیده می شود و قابل اعمال است .

این بخش از شورت کد هایی استفاده می کند که می تواند هزینه ها را برای مجموع یا هر محصول مجزا محاسبه کند . تعیین شیوه ارسال حمل نقل در محصولات از این تابع استفاده می کند .شما می توانید در همه حال یک مبلغ ثابت را بگیرید یا بر اساس تعداد محصول قیمت را بالا ببرید.

[qty] محاسبه بر اساس تعداد موجودی این گزینه در صورتی که به این شکل استفاده شود فقط یک عدداضافه می کند اما به این شکل رقم مشخصی را به تعداد بالا می برد . ( [qty] * 100 ) { یک نکته : می توان از این گزینه بصورت تکی بدون نیاز به ( ) نیز استفاده کرد مانند [qty] * 100 }

[cost] جمع هزینه محصولات را مورد محاسبه حمل و نقل قرار می دهد

[fee percent="20"] درصد هزینه در این مورد شما یک درصد از کل مجموع هزینه کالاها را به صورت درصدی از کل دریافت می کنید هر محصول بر اساس قیمت خودش از درصد کل کم می شود

[fee percent="20" min_fee="5000"] درصد هزینه با قیمت کمترین در این فرمول اگر مجموع هزینه حمل و نقل شما از min_fee پایین تر باشد قیمت مشخص در min_fee برای کل محصولات اعمال می شود تا زمانی که هزینه حمل و نقل بیشتر از این میزان نشود ثابت است در صورت افزایش محصولات و بالا رفتن از میزان min_fee هزینه ها بر حسب درصد و قیمت نهایی محاسبه می شود.

[fee percent="20" max_fee="40000"] درصد هزینه با قیمت بیشترین در این فرمول با محاسبه درصد اگر میزان حمل و نقل از max_fee بیشتر شود مبلغ max_fee به عنوان آخرین میزان هزینه حمل و نقل محاسبه می شود. در این صورت با افزایش تعداد محصولات تغییری در قیمت وجود نخواهد داشت.

[fee percent="20" min_fee="5000" max_fee="400000"] درصد هزینه با کمترین و بیشترین میزان در این فرمول شما یک سقف کمترین و یک سقف حداکثر مشخص می کنید و دقیقا رفتار های تکی بالا را به صورت مجموع شامل می شود.

در فرمول های فوق که با آزمون و خطا فهمیدم این بود که اگر می خواهید در این روش یک محصول در محاسبه حمل و نقل فعال نشود اول مثلا یک کلاس حمل و نقل ایجاد می کنید سپس این کلاس حمل و نقل را در محصول فعال می کنید. آنگاه اگر هزینه نرخ ثابت شما اینگونه محاسبه شد [fee percent="10" min_fee="5000" max_fee="400000"] شما باید در لیست پایین تر که هزینه های کلاس حمل و نقل است از این شیوه استفاده کنید یادتان باشد اشتباه در قرار دادن این فرمول می تواند تمامی محصولات را شامل شود . [fee percent= "-10"] این یک نمونه در کلاس رایگان قرار می گیرد یعنی باید fee percent شما دقیقا برابر با یا کمتر از میزان نهایی در نرخ ثابت fee percent باشد در غیر اینصورت هیچ هزینه ای محاسبه نمی شود . در این فرمول با بالا رفتن تعداد محصول دارای کلاس حمل و نقل رایگان هیچ مبلغی اضافه نمی شود . اما می تواند روش حمل و نقل رایگان را در صورت رد شدن از سقف قیمت مجموع محصول فعال کند پس دقت کنید.

این فرمول [fee percent= "-5"] به شما اجازه میدهد که در هزینه های کلاس حمل و نقل بتوانید میزان کمتری برای یک محصول در نظر بگیرید یا آنرا را کم کنید

نکته مهم هزینه های کلاس حمل و نقل در صورت استفاده از کدها بالا می تواند هزینه های اضافی نیز دریافت کند . مثلا برای بسته بندی یا موارد دیگر در صورت تمایل به اینکه می خواهید این موارد در بخش محصول دیده شود باید از فیلترها یا افزونه های تغییر این بخش استفاده کنید.

موفق باشید
سلام
با تشکر از توضیحات مفیدتون
مشکل من در محاسبه هزینه حمل ونقل کالاهای متفاوت است..
بطور مثال اگه مشتری دو نوع جنس با دو هزینه متفاوت حمل نقل ثابت رو انتخاب کنه، وکامرس فقط یکی از هزینه هارو براش نمایش میده و محاسبه میکنه..
 
بالا