اصطلاحات مهم وردپرس

kareshoma

تازه وارد
در این پست میخام اصطلاحات و واژه های وردپرس رو برای دوستان مبتدی لیست کنم :

پیشخوان یا Dashboard
پیشخوان یا داشبورد وردپرس، اولین صفحه‌ای است که پس از ورود به پنل سایتتان با آن مواجه می شوید و برای انجام تمام فعالیت‌ ها و سفارشی سازی سایت خود با آن سر و کار دارید.

نوشته یا Post
همان مطالب سایت شما هستند. برای اضافه کردن هر مطلب، باید یک عنوان و متن برای آن وارد کنید.

دسته بندی یا Category
می توانید هر مطلب را جزو یک دسته بندی (مثلاً دسته بندی عمومی و تخصصی) قرار می دهید. درواقع با این کار، مطالب را گروه بندی کرده اید و برای نظم دادن به پُست ها بسیار مناسب است.

برچسب یا Tag
همچنین می توانید چندین برچسب ایجاد کنید و برای هر مطلب، یک یا چند برچسب در نظر بگیرید. این هم یک راه برای گروه بندی مطالب است.

رسانه یا Media
تمام رسانه های مالتی مدیا شامل : تصویر، ویدئو و صوت را شامل می شود. این رسانه ها را می توانیم به مطلب اضافه کنیم تا مطالب جذاب تری داشته باشیم.

برگه یا Page
برگه همان صفحات سایت ما هستند؛ مثلاً صفحه درباره ما، تماس با ما و محصولات.

افزونه یا Plugin
معمولاً وردپرس خام امکانات محدودی را در اختیار ما می گذارد و برای اینکه امکانات وردپرس را گسترش دهیم، از پلاگین ها استفاده می کنیم. مثلاً برای اسلایدر می توان از پلاگین های مخصوص اسلایدر و برای قراردادن شبکه های اجتماعی در سایت نیز می توان از یک افزونه دیگر استفاده کرد.

قالب یا Theme
قالب یا تم وردپرس که به آن پوسته هم گفته می شود، همان ظاهر و سبک کلی سایت ماست. در واقع قالب سایت است که چیدمان و استایل عناصر در صفحه را مشخص می کند.
برای طراحی سایت توسط شرکت کار شما می توانید یک قالب اختصاصی سفارش دهید یا برای کاهش هزینه تان، از قالب های آماده استفاده کنید.

اسلایدر یا Slider
معمولاً دو یا چند تصویر هستند که یکی بعد از دیگری رد می شوند و ایده جذابی برای صفحه اصلی سایت است.

گالری تصاویر یا Image Gallery
فرق اسلایدر با گالری در این است که گالری معمولاً برای دیدن تصاویر کامل یک محصول استفاده می شود و با کلیک روی عکس کوچک، به کاربر این امکان را می دهد تا تصاویر بزرگتر از محصول را ببیند. اما اسلایدر شامل چند تصویر است که پشت سر هم رد می شوند و بیشتر جنبه زیبایی بصری دارد.

سند یا Document
منظور همان نوشته است. در تب سند می توان برای نوشته، یک تصویر شاخص تعیین کرد و یا یک دسته و برچسب برای نوشته مشخص کرد.

بک لینک یا Backlink
لینک هایی که سایت های دیگر به سایت شما داده اند. تعداد بالای بک لینک به یک سایت، نشان دهنده اعتبار بالای یک وبسایت است.

ویرایشگر متن یا Text Editor
ویرایشگر وردپرس است با امکاناتی نظیر Microsoft Word در ویندوز

وبلاگ یا Blog
صفحه اخبار سایت است. در وبلاگ معمولاً کل اخبار و یا مقالات سایت لیست می شوند و با کلیک روی هر خبر، متن و تصویر مربوط به آن نمایش داده می شود.
منبع : kareshoma
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: Netinaweb
بالا