دانلود اعتراض به نمره آیلتس و شرایط آن

tatschool

تازه وارد
گاهی با تمام زحمتی که برای یک امتحان می‌کشیم، نتیجه آن‌طوری که انتظار داریم از کار درنمی‌آید. این مسئله در مورد آزمون‌های بین‌المللی، از جمله آزمون‌های زبان انگلیسی، هم صدق می‌کند. در این‌ بین، در آزمون آیلتس هم بارها پیش می‌آید که شرکت‌کننده‌ها از نمره‌ای که گرفته‌اند راضی نباشند.

این مورد گه گاه حتی برای بسیاری از کسانی که مهارت بالایی در زبان انگلیسی دارند، رخ می‌دهد.

به‌طورکلی اگر نمره‌ای که در آزمون آیلتس کسب کرده‌اید به اندازه کافی بالا نیست، برای افزایش آن، دو راه پیش رویتان هست:

  • یک‌بار دیگر امتحان بدهید و تلاش کنید که نمره بهتری به دست بیاورید؛ البته چنان‌چه حاضر باشید که هزینه قابل‌ توجه شرکت دوباره در آزمون را بپردازید.
  • اگر فکر می‌کنید که باید نمره بالاتری دریافت می‌کردید، می‌توانید به نتیجه اعتراض کنید. موضوع بحث ما، همین راه است.

شرایط اعتراض به نمره آیلتس​

پس از دریافت نتیجه آزمون آیلتس، هر فرد شرکت‌کننده مجاز است اعتراض کرده و با ارائه درخواست ریمارک (Remark) از امکانات درخواست بازنگری نمره یا به‌طور خلاصه EOR استفاده نماید. این امکان توسط هر دو مؤسسه British Council به عنوان بنیان‌گذار آیلتس و IDP که آزمون‌های آیلتس را در استرالیا، ایران و سایر کشورها برگزار می‌کنند، فراهم شده است.

اعتراض به نمره آیلتس یا همان EOR جریمه‌ای ندارد؛ به عبارت دیگر، حتی اگر اعتراض موفق نباشد، نمره‌ای از شما کم نمی‌شود. با این حال، این فرآیند هزینه‌های مالی به همراه دارد.

هزینه اعتراض به نمره آیلتس


هزینه EOR آیلتس در هر کشوری نسبت به دیگری متفاوت است. همچنین این هزینه ممکن است از شهری به شهر دیگر و از مرکزی به مرکز دیگر هم متفاوت باشد و مثلاً اعتراض به نمره آیلتس تهران نسبت به مشهد اختلاف قابل‌ توجهی داشته باشد.

به‌طورکلی در بیشتر کشورهای دنیا هزینه ریمارک آیلتس بین ۹۰ تا ۱۳۰ دلار است. در کشور خودمان هم می‌توانیم مبلغی بین یک‌سوم تا نیمی از هزینه خود آزمون آیلتس را برای هزینه اعتراض در نظر بگیریم. درحال‌حاضر هزینه اعتراض به نمره IELTS در ایران چیزی در حدود ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

خبر خوش اینکه درصورتی‌که اعتراض شما به‌جا باشد و باعث افزایش نمره‌تان شود، این هزینه به شما بازگردانده خواهد شد. برای اطلاع از شرایط بازگشت وجه و همچنین رقم دقیق مبلغ، بایستی با مرکز آزمون خود تماس بگیرید.


برای اطلاع از نحوه اعتراض به هریک از مهارت ها و همچنین هزینه انجام اعتراض و به طور کل مطالعه نکاتی درمورد اعتراض به نمره آزمون آیلتس می توانید به مقاله سر بزنید.
 
بالا