بررسی قیمت اتصالات پنوماتیک در بازار

sadegh74

تازه وارد
در برابر اتصالات هیدرولیک ، اتصالات پنوماتیک از مهره های ظریف تر و جساس تری برخوردارند که همین ظرافت میزام فشار کمتری را نیز برای نصب می طلبد. نوع تخت کوتاه تر و جای کمتری می گیرد ولی جذب صدای کمتری دارند. استفاده مناسب از اگزوز باعث می شود تا دستگاه های پنوماتیک به لحاظ فیزیکی نیازی به تعمیرهای دوره ای کمتری داشته باشد و طول عمر دستگاه بالا برود. به عبارت دیگر نصب سیستم پنوماتیکی تنظیم ارتفاع نیازی به بریدن و دستکاری سیستم کمک فنر خودرو ندارد. زیرا این سیلندرها هستند که باعث می شوند به جک بادی قدرت تحرک بدهند و در حقیقت عامل اصلی در حرکت سیستم پنوماتیک می باشند. کیـفیت و عمـلکرد مطـلوب این سیلندرها جایگـزینی آنها را با نمونه های خـارجی باتضمین کارکرد مشابه و طول عمر بسیار بالا امکانپذیر میسازد. کارکرد سیستم جک پنوماتیک، بسیار بارز و برجسته می باشد به این ترتیب که: ابتدا سیلندرهای جک، با سرعت فوق العاده ای به حرکت درامده و پس از مدتی با افزایش دما، فشار گاز نیز افزایش می یابد و دوباره با حرکات خود باعث کاهش دما شود و این یک ویژگی خاص و مطلوب جک بادی می باشد زیرا قادر است به خوبی تغییرات ناشی از فشار گاز و دما را تحمل کند.

جک پنوماتیک، عموما به دو دسته: سیلندر پنوماتیک مگنت دار و سیلندر پنوماتیک بدون مگنت، و بر اساس شیوه کارکرد و ساختار نیز به دو دسته:سیلندر پنوماتیکی خطی و سیلندر پنوماتیکی چرخشی تقسیم بندی می شوند.(که در نوع خطی باعث حرکت رفت و برگشت شفت و در نوع چرخشی موجب حرکت دورانی شفت می شود). اجزای سیستم های پنوماتیکی اغلب به صورت مستقیم از طریق به خط لوله انتقال هوا متصل می شوند اما برخی از مواقع لازم است که شیلنگ های پنوماتیکی مقاوم سازی شوند تا طول عمر بیشتری پیدا کنند. همچنین داخل هوای فشرده سیستم مقدار کمی روغن وجود دارد و در صورت نبود اگزوز روغن در محیط پخش می شود، اگزوز چون حالت فیلتر دارد این مقادیر کم روغن را در خود جذب می کنند و در صورت زیاد بودن بصورت قطره روغن بیرون می آید. این خودرو یک بی ام و 535 است که به تعداد بسیار کم در ایران وجود دارد و روی آن سیستم AccuAir نصب شده است.

این اگزوزها نه تنها به عنوان عامل کاهنده سر و صدا بلکه به عنوان فیلتر نیز عمل میکنند و از ورود و رسوبات موجود در محیط از طریق مجاری تخلیه به شیر ها جلوگیری میکنند و به این دلیل باعث افزایش طول عمر شیرهای پنوماتیک شده و کل سیستم می شوند. همانطور که گفتیم، در این بین استفاده از فوم های لوله مقاوم و همچنین پوشاندن لوله هایی که در لوله کشی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند از جمله مهمترین نکات است که باعث افزایش عمر آن ها خواهد شد و نیاز شما به تعمیرات را حذف خواهد کرد. سازنده انواع جک پنوماتیک، به شکل درجه یک و عالی این دستگاه ها را طراحی کرده و قطعات کاربردی خوبی در ان ها تعبیه کرده است که شامل: سنسور جک پنوماتیک، بدنه، فنر، کمپرسور و پیستون جهت افزایش دمای جک، پکینگ و سایر قطعات هستند که طول و قطر ان ها، بر اساس کاربرد های متفاوت تولید می شوند. چنانچه قصد داشته باشیم انشعاب در لوله کشی بگیریم و یا بخواهیم انشعابات فرعی را در اندازه های معادل و یا تبدیلی ایجاد کنیم، سه راهی 87 درجه پوش فیت اتصال مناسبی است.

کاربرد های اتصالات پنوماتیک در بازار

برای حل مشکلات کارخانجات و صنایع در این زمینه، شرکت نیوان به طراحی،ساخت و جایگزینی انواع جکهای پنوماتیک با بدنه های فولادی و با استفاده از لوازم آببندی مخصوص مقاوم در برابر حرارت جهت استفاده درمحیطهای با شرایط کاری سخت و درجه حرارت تا 210 درجه سلسیوس اقدام نموده است. عدم روانکاری شیر: یکی از عوامل دردسر ساز در شیر برقی پنوماتیک هم تراز نبودن و روان کاری ناکافی این قطعه است. اما در محیط هایی با شرایط کاری سخت وحرارت بالا، آلیاژهای آلومینیوم موجود برای ساخت اجزای سیلندر از اطمینان کافی برخوردار نیست. البته این سیستم علاوه بر نمای ظاهری، کاربردهایی هم برای خودرو دارد و برخلاف فکر عموم، این خودرو همیشه بدین صورت نیست و به نسبت سطح جاده ارتفاع این سیستم تغییر میکند. رابط تابلویی پنوماتیک (Pneumatic Control Panel) یک سیستم کنترل پنوماتیک است که برای کنترل و مدیریت عملکرد اجزای در یک سیستم استفاده میشود. لیکن در موارد متعددی، برحسب شرایط اختصاصی اجرای کار، نقشهها و طرحها تغییر میکند که مجری قبل از شروع کار موظف به کنترل کلیه موارد اجرایی اعم از عدم تداخل لوله کشیهای مختلف، سرگیر نبودن لولهها و مانع نبودن از باز شدن کامل درها و پنجرهها است. لوله کشی گاز توکار بهتر است یا روکار؟
 
بالا