دانلود بهترین منابع لیسنینگ آیلتس

tatschool

تازه وارد
لیسنینگ (Listening) یکی از مهارت‌های اصلی زبان انگلیسی است که در اولین بخش از آزمون آیلتس مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. از آنجاکه در بخش لیسنینگ آزمون آیلتس داوطلبان تنها یک بار فرصت شنیدن فایل صوتی پخش شده را دارند و اندکی غفلت نسبت به آنچه شنیده می‌شود به عدم موفقیت در این بخش از آزمون و در نتیجه کسب نمره پایین در آن منتهی می‌شود، بسیاری از افراد از آن واهمه دارند و استرس بالایی را در روز آزمون تجربه می‌نمایند که ممکن است بر عملکرد آنان در سایر بخش‌ها نیز تاثیر بگذارد. اما نکته قابل توجه این است که تمرین مهارت شنیداری (skills listening) با استفاده از کتاب های لیسنینگ آیلتس می‌تواند تاحدود زیادی در این زمینه راهگشا باشد و به افزایش دانش، آمادگی و اعتماد به نفس هر فرد و موفقیت وی در روز آزمون به طرز قابل توجهی کمک کند.

طبیعی است در مسیر تمرین و افزایش تسلط و آمادگی برای بخش لیسنینگ آیلتس هر فردی باید از صبر و پشتکار کافی برخوردار باشد و با توجه به توانمندی‌ها و نقاط قوت و ضعف خود بهترین منابع را انتخاب کرده و به طور مستمر بر آن اساس تمرین نماید. انتخاب درست کتاب لیسنینگ آیلتس برای یادگیری این مهارت نیز یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید داوطلبان به آن توجه داشته باشند تا بتوانند از زمان خود به نحوه بهینه استفاده کنند و در طول مدت معین به آمادگی مورد نظر خود دست یابند. شرکت در یک دوره آموزشی حرفه ای مانند دوره لیسنینگ آیلتس آکادمی زبان تات نیز نقش مهمی در موفقیت شما در این مسیر خواهد داشت.

فهرست بهترین منابع لیسنینگ آیلتس





  • 1. Collins Listening for IELTS
این منبع جامع که جزو بهترین کتاب برای تقویت لیسنینگ آیلتس است، 12 فصل را شامل می‌شود و برای داوطلبانی طراحی شده است که تلاش دارند به نمره 6 یا بالاتر در بخش لیسنینگ آیلتس دست یابند.

  • 2. Get ready for IELTS listening
این کتاب مفید که از 12 فصل موضوع محور تشکیل شده است، به عنوان یکی از منابع تقویت لیسنینگ آیلتس برای افرادی طراحی شده که سطح مهارت لیسنینگ آن‌ها پایین‌تر از حد متوسط است و قصد دارند به بهبود مهارت‌های خود برای شرکت در آزمون آیلتس بپردازند. در هر فصل از این کتاب واژگان و ساختارهای گرامری مرتبط با هر موضوع به همراه تمریناتی ارائه شده است.

  • 3. Cambridge IELTS Student’s Book with Answers, Series from 01-17
این کتاب یکی دیگر از منابع خوب برای لیسنینگ آیلتس است. کتاب Cambridge IELTS Student’s Book with Answers, Series from 01-17 به عنوان منبعی معتبر و پُرکاربرد، این مجموعه از کتاب‌ها که بهترین مجموعه تقویت listening است، اطلاعات جامع و مفیدی را در مورد بخش‌های مختلف آزمون آیلتس، ازجمله بخش لیسنینگ در اختیار خواننده قرار می‌دهند و با استفاده از آزمون‌های واقعی، فرصت آشنایی کامل با ساختار بخش لیسنینگ آزمون آیلتس و راهبردها و تکنیک های مرتبط با آن را برای شما فراهم می‌آورند.

  • 4. IELTS Advantage: Listening Strategies & Speaking Skills
این کتاب یکی از بهترین منابع listening آیلتس است و منبع جامعی برای همه داوطلبانی است که می خواهند در بخش‌های لیسنینگ و اسپیکینگ آیلتس نمره 6.5 یا بالاتر کسب کنند. کتاب حاضر خواننده را به صورت گام به گام هدایت نموده و با استفاده از مطالب مفید و کاربردی ارائه شده، شما را با طیف وسیعی از موضوعات که احتمالاً در آزمون آیلتس با آن‌ها مواجه خواهید شد، آشنا ساخته و سطح دانش، تسلط و مهارت شما را افزایش می‌دهد.

  • 5. Improve Your IELTS Listening & Speaking Skills
خواه قصد مطالعه به صورت مستقل و خودآموز را داشته باشید یا در کلاس‌های آمادگی برای آزمون آیلتس شرکت کرده باشید، این کتاب نیز جزو بهترین کتاب لیسنینگ آیلتس است که از 10 فصل موضوع محور تشکیل شده، می‌تواند منبع مفید و راهنمای کاملی برای بهبود مهارت لیسنینگ شما باشد. هر فصل از این کتاب بخش‌های متعددی را شامل می شود که در آن‌ها تمرینات و فعالیت‌هایی برای آشناسازی شما با لغات و ایده‌های مرتبط با هر موضوع و توسعه مهارت‌های مورد نیاز برای پاسخ‌دهی به انواع سوالات بخش لیسنینگ و اسپیکینگ گنجانده شده است.

  • 6. ...
برای آشنایی با منابع دیگر در این حوزه و شناسایی نقاط قوت و ضعف آن ها می توانید به مقاله مراجعه کنید. در این مقاله بهترین منابع برای بهبود این مهارت و گرفتن نمرات بالا در آن به شما معرفی شده است.



امیدوارم برایتان مفید باشد.
 
بالا