تاثیر شگفت انگیز عمل جراحی اسلیو معده

ElShokri

تازه وارد
افرادی که به اضافه وزن و چاقی مفرط مبتلا هستند، همیشه به دنیال یک راه سریع و آسان برای لاغری و کاهی وزن می گردند. یکی از این راه ها به شمار می آید.

رژیم های لاغری سریع همانند می توانند در مدت زمان کمی باعث کاهش وزن شما بشوند اما اینگونه رژیم ها توسط پزشکان توصیه نمیشه و بصورت بسیار سریع برگشت پذیر هستند. همچنین پزشکان و متخصصان تغذیه توصیه می کنند که را برای خود انتخاب کنید.

انواع عمل های لاغری​

انواع عمل های جراحی چاقی بر سه پایه اصلی استوارند.

  • دستگاه گوارش را محدود می کند.
  • ایجاد سو جذب برای بدن
  • ترکیبی از هر دو
از جمله انواع می توان به ساسی بای پس معده، اسلیو معده، لاپاراسکوپی و ... اشاره کرد که معروف ترین عمل جراحی لاغری اسلیو معده است. در این عمل حدود 80 درصد از حجم معده از بدن خارج می شود و معده به شکل موز یا آستین در می آید ( اسلیو در لغت انگلیسی به معنای آستین می باشد).

با کاهش حجم معده حجم ورود غذا به معده شما کاهش می یابد و شما زودتر احساس سیری می کنید. این عمل برای کسانی مناسب است که تنها حجیم خوار اند و با این عمل معده حجم کمتری از مواد غ ذایی را در خود جا داده و در نتیجه باعث سیری زودرس در شما خواهد شد.

عمل جراحی اسلیو معده چه تاثیری دارد؟​

میزان کاهش وزن در افراد مختلف یکسان نیست اما در حالت استاندارد حدود 60 تا 70 درصد اضافه وزن شما در سال اول کم می شود.

به عنوان مثال اگر شما با توجه به خود 90 کیلوهستید و 30 کیلو اضافه وزن دارید حدود 60 تا 70 درصد این 30 کیلوگرم در سال اول از شما کسر می شود و بععد از یکسال با توجه به شرایط شما روند کاهش وزن ادامه یا خاتمه می یابد. البته که تان بطور روزانه کمک بزرگی می تواند به شما بکند.

در پایان باید این نکته را بیان کنیم که انتخاب نوع عمل جراحی با توجه به فاکتورهای بسیار زیادی انجام می گیرد و نمی توان برای همه ی افراد از یک نسخه و یک عمل خاص استفاده کرد.

منبع:
 
بالا