تحریم دامنه های ایران توسط ریسلو، از شایعه تا واقعیت

وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

ali09366

تازه وارد
به گزارش روابط عمومی ، تمام دامنه‌های بین‌المللی مشتریان میزبان فا نیز تاکنون توسط ریسلو به ثبت رسیده اند. خبر تحریم ریسلو برای دامنه‌های بین المللی ایرانیان موجی از رعب و وحشت را برای مدیران سایت‌های ایرانی به وجود آورده است، اما به راستی حقایق و شایعات مربوط به تحریم دامنه ایرانیان توسط ریسلو چیست؟

واقعیت تحریم دامنه ایرانیان توسط ریسلو resello چیست؟

در هفته اخیر، ریجسترار ریسلو با ارسال یک اطلاعیه ایمیلی به تمام نمایندگان خود در ایران اعلام کرد که باتوجه به تحریم‌های جدید آمریکا بر علیه ایران، این شرکت (resello) برخلاف میل باطنی قادر نیست که همکاری خود را با نمایندگان و کاربران ایرانی ادامه دهد، طی این نامه رسمی، ریسلو به میزبان فا و سایر شرکت‌های‌هاستینگ اعلام کرد که از 27 تیر ماه سال 1396 اجازه ثبت دامنه جدید و انتقال دامنه جدید از سایر ریجسترار‌ها به ریسلو وجود نخواهد داشت. دقت کنید که امکان انتقال از سایر ریجسترار‌ها به ریسلو وجود ندارد نه امکان انتقال دامنه‌ها از ریسلو به سایر ریجسترار‌ها.

تکلیف دامنه‌هایی که تا 2 ماه دیگر منقضی می شوند، چیست؟

شرکت ریسلو در قسمت دیگری از این نامه اعلام کرده است که، امکان تمدید دامنه‌های ثبت شده توسط ریسلو، فقط تا 2 ماه پس از دریافت این اطلاعیه به صورت عادی وجود دارد. یعنی صاحبان دامنه‌های بین المللی فقط تا تاریخ 27 شهریور 1396 ماه قادر هستند دامنه خود را در ریسلو تمدید کنند، اما بعد از این تاریخ نیز امکان تمدید دامنه‌ها از مدیران سایت‌ها سلب نمی شود، بلکه بعد از 27 شهریور 1396 تعرفه تمدید دامنه‌های بین المللی در ریسلو تا 10 برابر افزایش پیدا می کند.

در نهایت تکلیف دامنه‌های بین المللی تحریم شده چه خواهد شد؟

در حال حاضر امکان ادامه همکاری با شرکت ریسلو وجود ندارد، میزبان فا و سایر شرکت‌های‌هاستینگ درحال عقد قرارداد با سایر ریجسترار‌های جهانی ثبت کننده دامنه هستند، تا دامنه‌های بین المللی مشتریان خود را طی روز‌های آینده بدون کوچک ترین مشکلی به سایر ریجسترار‌های ثبت کننده دامنه منتقل کنند و این مشکل برای همیشه برطرف شود، بدیهی است که سازمان جهانی نام‌های دامنه تحت عنوان ICANN همواره محافظ حقوق مالکین دامنه است و طی فرآیند‌های تحریم و انتقال دامنه‌ها به ریجسترار‌های جدید، به هیچ عنوان قرار نیست که مالکیت دامنه شخصی از وی سلب شود یا دامنه ای در خطر نابودی قرار گیرد، تمام اوضاع توسط شرکت‌های‌هاستینگ تحت کنترل است و شرکت‌های ‌هاستینگ به خوبی از حقوق مشتریان خود محافظت می کنند و بدون کوچکترین مشکلی دامنه‌های مشتریان خود را به ریجسترار‌های جدید و مطمئن منتقل می کنند.

فریب افرادی که از آب گل آلود ماهی می گیرند را نخورید…!

در شرایط تحریم دامنه‌های ایرانیان توسط ریسلو، برخی از افراد و شرکت‌های سودجو، طی اطلاع رسانی‌های مکرر در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی اعلام داشته اند که اگر خیلی زود نسبت به انتقال دامنه خود به شرکت میزبانی دیگر اقدام نکنید مالکیت دامنه خود را از دست خواهید داد! این موضوع به همین جا ختم نمی‌شود، این افراد با ارسال ایمیل‌هایی از پیش برنامه ریزی شده به مشتریان سایر شرکت‌ها، از آن‌ها خواسته اند که هرچقدر سریع تر جهت جلوگیری از نابودی دامنه خود، نسبت به انتقال دامنه به یک شرکت دیگر اقدام کنند.

دوست عزیز اطلاع رسانی به کاربران توسط خود هاستینگ ها انجام شده لطفا از قرار دادن لینک سایت های دیگر خودداری فرمایید.(درصورت تکرار دسترسی به وبسایت محدود میشه برای شما)

با تشکر

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.
بالا