دانلود خرید اتوکلاو دندانپزشکی

ava-dental

تازه وارد

دستگاه اتوکلاو دندانپزشکی چیست؟​

دستگاه استریلایزر اتوکلاو در سال 1879 توسط چارلز چمبرلند اختراع شد. تقریباً در همین زمان ، محققان شروع به درک مزایای جراحی استریل کردند و پزشکان به یک روش استریل سازی مطمئن تر و کاربردی تر از حرارت شعله نیاز داشتند. فواید اتوکلاو خیلی زود مشهود شد و به بخش اساسی هر کلینیک و بیمارستان تبدیل شد. دستگاه ضدعفونی کننده اتوکلاو مطابق با سخت افزارهای بین المللی در یک مرکز پیشرفته طراحی و ساخته می شوند و یک استانداردی را برای استفاده مجدد از تجهیزات استریل فراهم میکنند.

قبل از اختراع این وسیله پرکاربرد و عالی برای استریل و ضدعفونی کردن تجهیزات و وسایل مورد استفاده در طول روند درمان از الکل و آب جوش استفاده می شد. بنابراین ورود دستگاه اتوکلاو به بازار توانست انقلابی در زمینه بهداشت پزشکی ایجاد کند.

اتوکلاو برای استریل کردن و ضدعفونی کردن تجهیزات پزشکی ،جراحی ، ابزارهای آزمایشگاهی ، مواد دارویی در بیمارستان ها و آزمایشگاه ها استفاده می شود. این ماده می تواند جامدات ، مایعات ، حفره ها و ابزارهایی با اشکال و اندازه های مختلف را استریل کند. اتوکلاوها از نظر اندازه ، شکل و عملکرد متفاوت هستند. یک اتوکلاو بسیار اساسی شبیه به اجاق گاز فشار است. هر دو از قدرت بخار برای از بین بردن باکتری ها ، اسپورها و میکروب های مقاوم در برابر آب جوش و مواد شوینده قدرتمند استفاده می کنند.

نکات مهم برای استفاده از اتوکلاو دندانپزشکی​

برای اینکه دستگاه اتوکلاو دندانپزشکی را به صورت صحیح مورد استفاده قرار دهید، لازم است که به یک سری نکات مهم توجه داشته باشید. در ادامه مقاله نکات مهم جهت استفاده از اتوکلاو در مطب دندانپزشکی را ذکر می کنیم. البته این موضوع را هم بگوییم که نکات زیادی برای استفاده از اتوکلاو دندانپزشکی وجود دارد که هر کدام می تواند در موارد بسیار زیادی تاثیرگذار بوده و روند را بهینه کند. برای اطلاع بیشتر نیز می توانید دفترچه راهنمای دستگاه را مطالعه بفرمایید.

  • بهتر است قبل از شروع قرار دادن تجهیزات دندانپزشکی در اتوکلاو، از ابزارهای ایمنی شخصی استفاده کنید. در صورت نیاز دستکش بپوشید، عینک بزنید و ادامه کار را انجام دهید.
  • قبل از قرار دادن تجهیزات دندانپزشکی در اتوکلاو، باید مطمئن شوید که تمامی ابزارها قابلیت تحمل حرارت بالا را دارند.
  • قبل از اینکه ابزارها را در اتوکلاو دندانپزشکی قرار دهید، ابتدا آن ها را تمیز کنید. برای این کار می توانید از آب و صابون برای تمیز کردن سطوح ابزارها استفاده کنید. حتما از آب گرم استفاده کنید تا آلودگی ها از روی سطوح ابزارها پاک شوند. در صورت نیاز می توانید ابزارهایی که با بافت و مایعات دهان تماس داشته اند را با محلول های ضد عفونی کننده تمیز کنید.
برای کسب اطلاعات بیشتر:
 
بالا