دانلود کتاب راهنمای برپاسازی وردپرس چندکاربره به زبان فارسی

mostafa98

کاربر عضو
13509930071.jpg



از زمان انتشار نسخه ی 3.0 وردپرس در تاریخ 17 ژوئن 2010 میلادی وردپرس حاوی یک ویژگی موسوم به چندکاربره (Multisite) می باشد. این در حالی است که قبل از آن چند کاربره یک محصول مجزا بود و با عنوان اختصاری WPMU عرضه می شد. از زمان انتشار نسخه 3.0 تصمیم بر آن شد که ویژگی چندکاربره در دل ورپرس پیاده سازی شود و امکان تغییر از حالت ساده به حالت چند کاربره را بر روی سیستم نصب شده جاری و بدون نصب چندین سیستم وردپرس در کنار هم میسر سازد.

ویژگی چندکاربره به شما اجازه می دهد تا چندین سیستم دیگر را از سیستم برپا شده مرکزی منشعب کنید و آنها را در پوشه های دیگر و یا زیر دامنه هایمد نظر مستقر کنید. در این حالت نام قراردادی شبکه به کل سیستم اطلاق شده و هر یک از وبلاگ ها یا سیستم های منفرد با عنوان سایت شناخته می شوند. به هنگام بهره گیری از ویژگی چندکاربره تنها یک نسخه از افزونه ها و پوسته ها به همراه تنها یک دیتابیس موجود خواهد بود و نیازی به تهیه چندین نسخه همسان نیست.

شبکه فوق را می توان یک محیط اداره کردن سایت های مجزا تلقی نمود که در آن هر سایت در فضای مختص به خود با کاربران، افزونه ها و پوسته هایش به حیاتش ادامه می دهد. این موارد اختصاصی به معنای تهیه و درج چندین نسخه مجزا نیست، بلکه هر سایت با نمونه سازی از نسخه موجود در فضای خود به نیاز خود پاسخ می گوید. در این شبکه امکان به اشتراک گذاری محتوای سایت ها با یکدیگر وجود دارد، اما این امر یک ویژگی پیشرفته محسوب می شود و نیازمند کسب مهارت است.

انجمن پرشین اسکریپت این کتاب رو تقدیم میکنه به کسانی که علاقه مند به تجربه کار با وردپرس چند کاربره هستن

و برای احترام و سپاسگذاری از این دو عزیز که زحمت انتشار این کتاب رو کشیدن

لینک دانلود کتاب رو از سایت منبع گذاشتم




 
بالا