درخواست راهنمایی برای راه اندازی سایت چند زبانه

masoud ashoori

کاربر عضو
با سلام و احترام
من یک سوال و ابهامی دارم، ممنون میشم بنده رو راهنمایی کنید.
من میخواهم یک سایت برای معرفی مناطق گردشگری منطقه خودمون راه اندازی کنم، منطقه ما توریست های داخلی و خارجی زیادی داره
سوالی که هست چکار کنم که هم در نتایج ایران رتبه خوبی داشته باشم و هم سرچ هایی که گردشگران خارجی دارند.
آیا چند زبانه کردن سایت باعث می شود که گوگل سایت ما را در نتایج هم ایران و هم در خارج در جایگاه مناسبی نمایش دهد؟
الان من یک سایت چند زبانه درست کنم با افزونه wpml یا اینکه دو سایت متفاوت درست کنم که هر کدوم تخصصی روی یک زبان کار کنند؟ کدام بهتر هست؟

نظر شما برای استفاده از افزونه زیر به همراه wpml چیست (چون این طور که فهمیدم درسایت های چند زبانه با افزونه wpml کاربران بصورت اتوماتیک به زبان کشورشون ارجع داده نمیشن و باید بصورت دستی زبان رو انتخاب کنند):

 
اگر موارد یا توصیه هایی هم در راه اندازی این نوع سایت دارید ممنون میشم در میان بگذارید.
با تشکر :53:







 









 


 







 

جاویدان

کاربر عضو
با سلام دوست عزیز

اینکه شما قصد دارید در منطقه خودتان و به صورت جهانی جذب گردشگر کنید بسیار عالی است و امیدوارم موفق باشید و دیگران را در پس حرکتتان جهت سایر نقاط راهنمایی کنید.

در شیوه که شما گفتید افزونه wpml فقط زبان را ترجمه میکند یا اینکه باید ترجمه ای از این زبان را قرار دهید این هم مزیت است هم مشکل چون به شخصه در این افزونه را دقیقا کار نکرده ام از نظر دادن در موردش خودداری می کنم.

اما روش های دیگری هم هست .

مثلا وقتی شما یک سایت می سازید فارغ از ساختار cms آن می توانید به شیوه های مختلفی آن را چند زبانه کنید

ما در مورد وردپرس می گوییم یکی از راه ها استفاده از مولتی وردپرس است یعنی یک وردپرس نصب و چندین وردپرس تحویل میگیرد با قالب منحصربفرد برای هر کدام و حتی نقشه سایت جدا این روش در به علت عدم همپوشانی اطلاعات افراد در یک دیتا بیس هم مفید است هم مضر البته در مورد کار شما کاربران ایرانی باید از خارجی متمایز داده شوند پس یک مزیت است. یعنی شما مطالب را می توانید در اصلی به صورت فارسی بنویسید در دومی به صورت انگلیسی و به راحتی می توانید با اختصار En و حتی دادن لینک در منو های آنها به راحتی در هم ادغامشان کنید به طوریکه کاربر نهایی اصلا قادر به تمیز دادن آن نخواهد شد مانند بسیاری از کشورهای دیگر که برای هرکدام از زبان ها یک پوشه منحصربفرد و دیتابیس مجزا در سرور ایجاد می کنند(همون سابدامین معروف) به علت یکسان بودن برخی افزونه مولتی وردپرس شما نیاز به نصب چندباره نخواهید داشت و فقط فعال سازی در هر ودرپرس مولتی باید انجام شود.

روش بعدی استفاده از دو وردپرس است اما به علت نیاز به سخت افزار بیشتر هزینه های گزافی می خواهد که توصیه نمی شود اما به علت ساختار جدا از هم می توانید استفاده شود.

روش بعدی می تواند به صورت دسته بندی اعمال شود . یعنی شما یک وردپرس نصب می کنید دو دسته بندی اصلی می سازید فارسی انگلیسی سپس مطالب را چه فارسی چه انگلیسی از دسته بندی فراخوان می کنید به این شکل شما دو صفحه خانه اصلی می سازید یکی خانه دیگری Home و یکی را پیشفرض قرار میدهید مثلا انگلیسی سپس در هر کدام به طور مجزا فقط زبان اولویت را فراخوان می کنید این یک روش ساده ولی امکان پذیر است البته نیازمند ویژوال و احتمالا استفاده از افزونه wpml یا افزونه های مشابه خواهید شد. در این روش شما یک وردپرس دارید و مصرف کمتری نسبت به موارد دیگر دارد و نگهداری آسانتری نیز.

روش بعدی به جز وردپرس است یعنی از یک cms اختصاصی چند زبانه برنامه نویسی شده استفاده کنید هر چند سبک کار این مورد هم به شکل مولتی وردپرس هست با کمی اختلاف ولی شیوه و روش یکی است.

در مورد سئو همه روشهای فوق سئو خوبی می توانند داشته باشند به شرطی که اولا شما نقشه سایت داشته باشید.

سایت را به جستجوگر ها معرفی کنید

نکات کلیدی قوانین سئو را در سالهای اخیر مطالعه کنید

مطالب را منحصربفرد بنویسید و حتی پیوند یکتای منحصربفردی داشته باشید alt عکس ها را نباید فراموش کنید چون عکس هویت سایت های گردشگری است قطعا استفاده از چند عکس شاید در یک پست نیاز باشد برای هر کدام alt مناسب با مطالب آن نوشته قرار دهید و تکراری نباشد (استفاده از یک کلمه کلیدی در هر عکس بهتر از یک کلمه واحد در همه عکس ها است)

حتما از یک مترجم مسلط زبان استفاده کنید اگر خودتان تسلط دارید چه بهتر ولی توصیه می شود از مترجم گوگل استفاده نکنید چون شاید به مشکلات جدی بخورید (علت برخی تغییرات بعضی از هموطنان عزیز در ایجاد ترجمه های غیر واقعی به نفع اهداف خویش است).

روی برچسب ها برای سئو تکیه نکنید برچسب ها به علت ایجاد دیتابیس سنگین برای جستجوگرها اخیر به پایین ترین میزان خود در نتایج رسیده اند و بسیاری از انها حذف شده اند از برچسب ها برای جستجوی داخلی استفاده کنید (یکی از مشکلات اخیر وردپرس اینست که در جستجو باید یا عین جمله یپوند یکتا را بنویسید اما با استفاده از در مخزن وردپرس  شما می توانید از برچسب ها و مقادیری از نوشته ها نیز کمک بگیرید )

حتما سئو به زبان انگلیسی یا هر زبان دیگری را با دقت مطالعه کنید افزونه Yoast توصیه ها و مطالب خوبی در این حوزه دارد.(استفاده از این افزونه شاید به کار شما بیاید).

این توصیه را به همه عزیزانی که قصد اینگونه خدمات و اشتغال زایی دارند را می نویسم امیدوارم با شیوه های ابتکاری خودتان این بخش را پرنگ کنید و دیگران را در بهتر شدن وضعیت کشور یاری کنید که این کمترین پاداش دریافت آموزش های رایگان است که به دیگران انتقال یابد

و نکته آخر اگر قصد درآمد زایی دارید حتما شیوه اتصال به آژانس های مسافرتی فعال کردن یک لیدر تور مسلط و آگاه و دارای تسلط به یک زبان خارجی و اقامتگاه ها و غذاهای محلی را در دستور کار خودتان قرار دهید . استفاده از غذاهای محلی در غذاخوری ها و دور شدن از غذاهای مرسوم رستوران ها کمک شایانی به شما می کند نظافت عمومی محل های تردد حتی توسط شما یا محلی ها و ایجاد نمای کاملا ایرانی و تمیز به شما کمک بسیاری می کند. یادتان باشد در گردشگری شما باید یک مجموعه از افراد مستعد علاقمند و با هدف یکسان و متعهد به قول و قرار رسمی و زبانی داشته باشید و از حرکات فردی باید خودداری کنید . تعامل با افراد بومی مناطق گردشگری همجوار کمک شایانی به شما و آن منطقه خواهد کرد.

فراموش نکنید میزبان ایران همیشه به پول فکر نمی کند بلکه گاهی نیاز است برخی چیزها را به مانند یک میهمان به مسافران خارجی هدیه کنید هرچند کم ارزش (مانند شاخه گل یا شربتی شیرینی چیزی این روش یعنی شما کاسبکارانه به آنها نگاه نمی کنید این را باید برای تیم خودتان و محلی ها نیز مشخص کنید محدود ولی قابل انجام) ولی بدانید آنها معنی تعارف مرسوم ایرانی را دقیقا نمی فهمند پس کمی هم دقت کنید تا ضرر و زیان نبینید.

کیفیت بالا همیشه قرار نیست به دریافت هزینه بالا منجر شود از رفتارهای اشتباه برخی عزیزان در این حوزه جدا خودداری کنید شیوه درست را در سایر مناطق گردشگری بیابید کاتالوگ های کاغذی یا دیجیتال به شما کمک شایانی می کند . آراسته بودن ظاهری بصورت رسمی یا غیر رسمی و به سبک محلی بیشترین حس نوع دوستی را ایجاد می کند.

داستان های حماسی و تاریخی کشور را بدون تملق ریا و دروغ و تخیل برایشان خلق کنید از نماد های ایرانی برای تبلیغ کشورتان استفاده کنید.

از دین خودتان و دین های رسمی داخل کشور صحبت کنید بگذارید همیشه آنها شما را مردمی صلح جو ولی قدرتمند و صاحب فکر و اندیشه و آزادی بشناسند . بسیاری از توریستها پس از مراجعه به کشورشان آن را برای همسایگان دوستان و حتی وبلاگ هایشان معرفی می کنند. پس از صحبت کردن نهراسید و آنها را دقیقا مطلع کنید شیوه درست اطلاع رسانی را بیاموزید و طبق قوانین کشور رفتار کنید.

از سیاه نمایی وضعیت برای توریستها خودداری کنید مشکلات آنها در داخل کشور را به شدت پیگیری کنید تا مطمئن شوند شما نیت خوبی دارید.

سوء استفاده مالی مانند گران فروشی کم فروشی اجناس معیوب کیفیت پایین خدمات و دریافت هزینه های غیر معمول شاید برای شما یا دیگران خوب باشد اما خیانت به کشور است زیرا شما مسیر حضور مجدد این افراد و نزدیکان آنها را مسدود می کنید و این باعث می شود اولین نفر خود شما باشید که متضرر خواهید شد.

نحوه تعامل با گروه های توریستی را بشناسید . از زنان در گروه های لیدری خود توامان استفاده کنید حضور زنان ایرانی مسلط آگاه و رفتار صحیح ایرانی اسلامی در جمع توریست خارجی می تواند هم تبلیغ درستی باشد هم شیوه تعامل را افزایش دهد . راه های پیشگیری از خطرات احتمالی حضور در این جمع ها را بشناسید و آموزش دهید (همه خطرات را پیش بینی و برای آنها برنامه داشته باشد مخصوصا گول خوردن فریب خوردن دلبستگی های الکی).

با صرافی ها یا بانک های ارزی تعامل درست داشته باشید سعی کنید بر طبق ارزش واقعی خدمتتان هزینه بگیرید سعی کنید خدمات شما از هتل ها و بسیاری از مناطق گران دنیا بصرفه تر و خوشی های آن پایدار تر باشد.

تجربیات هیجان انگیز ایجاد کنید روشهای بسیاری وجود دارد کافیست به اطراف خودتان درست نگاه کنید حتی یک بازی کوچک نیز می تواند هیجان انگیز باشد از هیچ چیزی نترسید یکبار تجربه کنید و عکس العمل ها را بسنجید و در صورت تمایل افراد آنرا بهتر و بهتر در دوره ها ایجاد کنید ولی از اصلیت آن دور نشوید.

هر منطقه ای مراسم خاصی در بازده زمانی خاصی دارد تاریخ این مراسم را به مکتوب کنید و آنرا جهانی کنید ایجاد حس شور و نشاط را در جامعه خودتان به آنها نشان دهید اخلاق رفتار پوشش خوراک سبک زندگی فرزندان و بسیاری از موارد دیگر

تمام تلاش خود را بکار برید تا هیچ آسیبی به این افراد نرسد روشهای مراجعه این افراد را به مکان های مشخص مانند پلیس امداد اورژانس بیمارستان و سایر نقاط برایشان مکتوب در اختیارشان قرار دهید. همیشه یک راه ارتباطی با خودتان برایشان ایجاد کنید و همیشه در دسترس باشید.

دیدن آموزش های امدادی و پزشکی و همراه اشتن وسایل اولیه یکی از بهترین راه های نشان دادن اهمیت جان ها برای شماست. هیچگاه حوادث را از خودتان دور نبینید همیشه احمال حادثه است پس برای آن روز از امروز آماده باشید فردا دیرست.

لبخند محبت احترام همیشه مورد پسند همگان است پس آنها را به کار ببندید. شعر و شعور و شعف و شفافیت داشته باشید.

از هنرمندان شاعران و نویسندگان و روشهای مرسوم آنها اطلاعات بدست بیاورید از خودشان بخواهید برای شما حتی مقداری از آن را مکتوب کنند شما نیز سعی کنید شاعران نویسندگان و هنرمندان واقعی خودتان را به آنها بشناسانید این یک تعامل و پیدا کردن هدف های واحد بین مردم های مختلف است . شاید در اول این موارد سخت و زیاد به نظر آید ولی کل زمانی که از شما برای آماده سازی خواهد گرفت به ماه نیز نمی رسد . البته قرار نیست همه را یکباره به کار ببندید بلکه در توالی پشت سرهم باید ایجاد شود .

بطوریکه یک توریست اگر رفت و باز با افراد بیشتری بازگشت حس جدیدی و تجربیات جدیدتری داشته باشد .

برخی از این توصیه ها را می توانید درون سایت نیز ایجاد کنید.

استفاده از شیوه 360 درجه برای ایجاد حس بهتر برای توریستهایی که هنوز نیامده اند بسیاری جالب خواهد بود. افرادی هستند که این خدمات را ارائه می دهند خودتان در صورت داشتن پول نیز با مقدار مناسبی می توانید یک دوربین 360 درجه مناسب خریداری کنید. نمایش فیلم ها با عینک های واقعیت مجازی و یک گوشی موبایل به راحتی امکان پذیر است (داشتن دو یا سه کیفیت HD . FULLHD . ULTRAHD )

اینها برخی از مواردی بود که به ذهن بنده خطور کرد امیدوارم باقی مطالب از سوی شما نگارش شود.

موفق باشید

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

masoud ashoori

کاربر عضو
از وقتی که گذاشتید بسیار سپاسگزارم :53:

لطف کردید :53:

 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: Mohammad

Mohammad

مدیر انجمن
پرسنل مدیریت
تاپی
افزونه این قابلیت را داره که بر اساس IP زبان سایت را تغییر بده بصورت خود بخود. میتونید در نت سرچ کنید این مورد را به اندازه کافی مطلب هست.
تاپیک سال پیش هست. در پاسخ دادن دقت کنید.
 
بالا