سئو کاران با مطالب قدیمی چیکار کنیم؟

  • نویسنده موضوع sir1
  • تاریخ شروع

sir1

کاربر عضو
با سلام

برخی از مطالب که حدود 1000 مطلب میشن مربوط به 4 سال پیش است که کیفیت خوبی ندارن و اکثرشان کپی پیست شده هستند.

تا الان این مطالب را بروز کردم و عکس و تگ های H و لینک داخلی اضافه کردم ولی خواستم دوستان سئوکار هم نظر بدن که این کارم ارزش داره ؟

در کل توصیه شما برای این دسته از مطالب چیست؟

در نت هم حرف و حدیث های زیادی گفته شده که معمولا در سه راه زیر خلاصه میشوند.

1- بروزرسانی مطالب

2- nofollow کردن

3- حذف و ریدایرکت 301

حالا با این تفصیل شما چه راهی را پیشنهاد میدین و بهترینش کدوم است؟

 

جاویدان

کاربر عضو
با سلام دوست عزیز

متاسفانه به علت عدم شفاف بودن گوگل و برخی جستجوگرها در این بخش فقط کلیت کار گفته می شود و باقی توصیه های سئوکاران حرفه ای بین المللی است یعنی آزمون وخطا و رسیدن به برخی نتایج. و بازهم متاسفانه فقط شرکتهای غول فن آوری دسترسی دقیقی به این اطلاعات دارند .

مثلا الکسا همه چیز را پولی کرده و و متاسفانه بسیاری از ارزش گذاری ها بر اساس همان پول پرداختی است . یعنی پول بیشتر رتبه بهتر و بالاتر.

و در کلیت ماجرا دو نکته مهم است که برخی سازندگان نقشه سایت و جستجوگرها فراموش کرده اند و آن اینست چرا هیچگاه تاریخ انتشار اولیه یک پست ملاک منحصربفرد بودن آن در روزگار خویش نیست و مقایسه آسان با بسیاری از مطالب همرده کپی پیست . به این شکل حتی اگر بخواهند با تقلب تاریخ پستی را به عقب برد امکان پذیر نیست زیرا جستجوگرها ذخایر قبلی را دارا هستند. این نکته در کنار بروزرسانی این مطلب می تواند مفید باشد یعنی اینکه تاریخ بروزرسانی جدید می تواند نشان دهد این مطلب بهتر شده است و احتمالا اشکالات قبلی برطرف شده است.

و توصیه های مشخص

در مورد بروزرسانی گزینه خوبی است زیرا نشان می دهد که این مطلب بهینه شده است البته باید دقت کنید از روش های درست برای بهینه سازی استفاده کنید و استفاده بیش از حد از لینک و خانواده H گاهی عمل معکوس دارد زیرا هر چند وقت یکبار این قوانین دستخوش تغییرات می شود. نکته دیگر اینکه در هنگام بروزرسانی تاریخ انتشار دستخوش تغییرات جدی می شود و این مورد در نقشه سایت نیز اعمال می شود دلیل نگارش مطلب بالا هم به همین علت بود. باید با دقت به نقشه سایت و تغییرات در جستجوی نهایی را بررسی کنید.

در مورد nofollow اصلا گزینه خوبی نیست زیرا اگر درباره آن به دقت بخوانید یعنی نادیده گرفته شدن توسط جستجوگرها و این فقط بدرد زمانی می خورد که مطلبی دارای مثلا پیام های زیادی به صورت صفحه بندی شده باشد و این مورد در صفحات بعدی که مطلب تکراری می شود اعمال شود که در 99 درصد موارد اصلا کسی ان نه توجه می کند نه اعمال می شود. یک از عمده ترین میزان خطای کپی در وبمستر گوگل هم همین مورد است.

حذف و ردایرکت هم اصلا گزینه مناسبی نیست زیرا اگر شما یک مطلب ایندیکس شده در صفحات بالا داشته باشید و ناگهان حجم بالایی از این مطالب را به 301 ببرید تنبیه سختی می شوید امتحان کنید تا بفهمید . 301 فقط در مواردی که شما قصد تغییر دامنه و ساختار به طور کامل را دارید ارزشمند است ولی تبعات خود را دارد . گوگل حجم بالایی از 301 را به دقت بررسی می کند و اگر قصد جریان سازی به نفع مطالب جدید داشته باشید و مطالب عینا مثل قبل نباشد احتمالا آنرا تقلب در نظر می گیرد برای به دست آوردن رتبه. بهترین روش فهمیدن این موضوع خواندن مستندات گوگل و یاهو و امثال آنست .

و توصیه آخر مطالب کپی پیست اصولا برای شروع کار بدون دانش اولیه بوده است و این هیچ اشکالی ندارد زیرا هیچ کس عالم کامل نیست و همه چیز بر اساس تجربه است پس حالا که به درک بهتری از وضعیت وب رسیدید بهتر است بدون تغییرات در پیوند یکتای مطالب محتوای مطالب را به شیوه درست بهینه و منحصربفرد کنید. آموزش های سئو برای سال 2018 و 2019 را بخوانید. مستندات گوگل یاهو بینگ و سایر را نیز گاهی مطالعه کنید.

موفق باشید

 

sir1

کاربر عضو
ممنون بابت اینکه وقت گذاشتین و به صورت کامل به موضوع رسیدگی کردید. من هم طبق گفته شما تا الان مطالب را بروزرسانی کردم و لینک منابع هم در انتها به صورت nofollow قرار دارم.

حداقل با این کار گوگل میفهمه که ما توجه ویژه به مطالب قدیمی داریم و رتبه کلی وبسایت بالاتر می رود هر چند که تاثیرشو تا الان کم کم دیدیم و خداروشکر خوب بوده.

 

Mohammad

مدیر انجمن
پرسنل مدیریت
از نظر من هم نتیجه خوبی داره برای شما!

چون مطالب دارای طول عمر هستن و قطعا در گوگل ارزش گذاری شده

 

alireza.hatami

تازه وارد
بحث به روز رسانی اینگونه مطالب بسیار مهمه 

مواردی که در به روزرسانی گفتید خوب است اینا رو هم دقت کن 

حتما از تصاویر و ویدیو توی این مطالب استفاده کن 

لینک سازی داخلی برای این مطالب خیلی جواب می ده و حتی روی bounce rate تاثیر خوبی می ذاره 

 

masoud ashoori

کاربر عضو
سلام، وقت بخیر

بهتون پیشنهاد میکنم مقاله زیر رو هم بخونید، احتمالا بتونه توی تصمیم گیری کمکتون کنه:


 
بالا