ظروف استنلس استیل

stainless steel

تازه وارد
You must be registered for see images attach

مقدمه

هنگامی که بحث ظروف غذایی مطرح می شود می دانید که این آیتم عملی و کاربردی به طور روزمره مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از چالش های پیش رو در انتخاب یک ظرف برای غذا این است که آیا از ظروف شیشه ای بایست انتخاب نمود یا ظروف ساخته شده از ورق استیل؟ این موضوع داغ بوده و هنوز هم امروزه همچنان داغ است. اگر یک ظرف شیشه ای انتخاب نمایید، این ظرف به راحتی و با ضربه ای ساده خواهد شکست. از سوی دیگر ظروف استیل امکان ندارد بشکند حتی اگر عمداً سعی کنید آن را بشکنید.

کاربردها و مصارف ظرف استیل

ظرف ساخته شده از ورق استیل برای نگهداری غذا تقریباً سرآمد و بی نقص می باشد. نه تنها با دوام است بلکه طول عمر زیادی نیز دارد. ضمناً خاصیت ضدمیکروبی استیل می تواند به امر جلوگیری از نفوذ میکروب ها و باکتری ها به مواد غذایی کمک کند.
علت دیگری که بسیاری از مردم ظروف استیل را انتخاب می کنند، سهولت استفاده از آن است. نه تنها برای نگهداری غذا نشکن و ایمن و بی خطر است، بلکه می توانید آن را بر روی اجاق بگذارید و فقط ظرف چند دقیقه غذا آماده مصرف داشته باشید. این مطلب جدا از نیاز به یک ظرف یا ظروف مجزا می باشد. این ظروف برای تهیه و طبخ غذا آسان، سریع و راحت هستند. ظروف غذایی استیل از نظر وزن و انتقال حرارت مطلوب اند. مضافاً اینکه از نظر زیبایی شناسی و ظاهر نیز جذاب و زیبا هستند. این ظروف می توانند با طرح آشپزخانه مدرن شما در آمیخته و با نگهداری و تمیز نمودن، ساده، براق و نو به نظر برسند.

اهمیت ظرف استیل

ظروف غذایی ساخته شده از ورق استیل در طرح ها و اندازه های مختلف در دسترس اند و می توانند نیازهای شما را پاسخ دهند. اگرچه استنلس استیل ارزان نمی باشد، لیکن می توانید چیزی را که مقرون به صرفه و کاربردی می باشد را پیدا کنید. ظروف استیل ارزش درازمدت دارند. این آلیاژ با دوام و پایدار است و نمی شکند، بنابراین حتی اگر آن را بر روی سطح سفت و سخت هم پرتاب کنید نیازی به خرید جایگزین برای آن نخواهید داشت. اگر از ظروف غذایی شیشه ای یا پلاستیکی تان خسته شده اید، وقت آن رسیده که ظروف استیل روی بیاورید. این راه حلی مقرون به صرفه و ارزان و طولانی مدت برای ظروف شیشه ای و پلاستیکی تان است. بسیاری از مردم قبلاً، از وقتی ظروف استیل مجهز به قفل هوا شدند، که اجازه می دهد غذا ماندگاری بیشتری داشته باشد، به سوی راه حل مطمئن جهت نگهداری غذا روی آورده اند.​


You must be registered for see images attach


امروزه بسیاری از خانواده ها محصولات غذایی را در محفظه ها و ظروف پلاستیکی و شیشه ای ذخیره و نگهداری می کنند. ظروف پلاستیک ارزان و به محض شکسته شدن قابل جایگزین هستند. از سوی دیگر ظروف شیشه ای قابلیت بهتر و بالاتری برای نگهداری غذا دارند ضمن اینکه میکروب ها و باکتری ها را دور نگه می دارند و این امکان را فراهم می سازند که مواد غذایی طول عمر بیشتری داشته باشند. مع ذلک ظروف شیشه ای شکستنی اند و به راحتی با ضربه های کوچک و جزئی و یا چنانچه بر روی سطح سفت و سخت، بیفتند میشکنند.
با این همه، ظروف غذایی استیل در مقایسه با ظروف شیشه ای و پلاستیک، پایدار و بادوام و ضمناً از نظر زیبایی شناسی، جذاب و خوش نما هستند. ظروف استیل علاوه بر نگهداری آرد گندم، ادویه جات و چیزهای دیگر، می توانند به منظور نگهداری غذا در داخل یخچال نیز مورد استفاده قرار گیرند.
فواید اصلی و اساسی ظرف استیل برای نگهداری غذا
برای این سوال که چرا شما می بایست برای نگهداری مواد غذایی یک ظرف استیل انتخاب کنید، دلایل زیادی وجود دارد. این خصوصیات شگفت انگیز ظروف استیل را برای نگهداری غذا بررسی نمایید.
ایمن برای استفاده: بر خلاف ظروف پلاستیک در برابر مواد شیمیایی مضر، آسیب پذیر و مستعد به آسیب اند و همین موضوع می تواند به غذا نیز سرایت کند، ظرف استیل غیرسمی است. آلیاژی است غیر واکنشی و کاملاً بی خطر برای نگهداری غذاهای حاوی اسید. بدین لحاظ می توانید بگویید این آلیاژ برای حفظ سلامت خانواده تان ایمن است.
نگهداری کم: ظرف استنلس استیل نیاز به کمی مراقبت و نگهداری دارد در مقابل ضربه و اثرات آن و لکه و سیاهی ها مقاوم است و چرک کثافت به خود نمی گیرد. می توانید ظروفتان را با آبکشی و شستن در آب همراه با یک محلول پاک کننده مخصوص ظروف به راحتی تمیز کنید. با مراقبت و نگهداری صحیح، حفظ ظاهر و نمای صاف، براق و درخشان استیل بسیار آسان است.
ضد زنگ: برخلاف ظروف غذایی دیگر که از چدن یا برنج ساخته شده اند، ورق استیل می تواند درخشندگی و جلایش را مدت بیشتری حفظ کند. در برابر رطوبت پایدار و مقاوم است، از این رو دچار زنگ نمی شود یعنی می توانید تا هر وقت که بخواهید از آن استفاده نمایید.
غیر متخلخل: سطح غیر متخلخل ورق استیل آن را برخلاف پلاستیک در برابر میکروب ها و باکتری ها مقاوم می سازد.
سازگاری: به منظور برجسته نمودن آشپزخانه مدرن تان می توانید از ظروف استنلس استیل استفاده نمایید. این فلز می تواند با درآمیختن با دکور آشپزخانه تان، وسایل خانگی دیگر از جنس استیل یا وسایلی که دارید، مثل قفسه ها، کابینت ها و سینک ظرفشویی مکمل آنها گردد. این فلز همچنین بر روی میزهای چوبی و پیشخوان های گرانیتی زیبا و مطلوب به چشم می آید.
با دوام: یکی از ویژگی های برجسته و قابل توجه استیل دوام آن است. این آلیاژ مثل شیشه یا پلاستیک نمی شکند، حتی اگر به زمین بیفتد.​


You must be registered for see images attach


موارد کاربرد

یک دلیل موجه برای انتخاب ظروف استیل رهایی از ظروف ناهار پلاستیکی است. ظروف استیل را می توان از دفتر کار یا مدرسه به خانه آورده و برای روز بعد مورد استفاده قرار داد. در حالی که می توانید از ظروف پلاستیکی قابل استفاده ی مجدد استفاده کند لیکن بازهم دوباره فکر کنید. هیچ چیز نمی تواند ویژگی و ماهیت "دوستدار یا سازگار با محیط زیست" استیل را تغییر دهد. برای نگهداری آرد گندم، ادویه جات و غذاها در داخل یخچال نیز می توانید از این ظروف بهره مند شوید.
در رستوران ها و کارخانه های دیگر غذایی، از ظروف استیل برای تهیه و تولید و عرضه مواد غذایی استفاده می شود. پاکسازی و نگهداری آنها نسبتاً آسان است و در اندازه های خیلی بزرگ بر حسب نیازهای انبارهای بزرگتر، قابل دسترس و موجود است.
امروزه برخی ظروف غذایی استیل دارای مکانیزم قفل آب بندی هوا و ضد نشتی هستند. این مکانیسم و خصوصیت اضافی برای این است که بهترین راهکار و گزینه برای سالم نگه داشتن مواد غذایی همچون ماست، سس گوجه و آب میوه ها این نوع ظروف باشند.
تعیین بهترین ظرف استیل برای نگهداری غذا بستگی به نیازهای شما خواهد داشت چرا که هیچ قاعده کلی برای انتخاب آنها وجود ندارد. آیا یک ظرف بزرگتر به منظور داشتن فضای بیشتر برای نگهداری نیاز دارید یا ظروفی کوچکتر می خواهید که مناسب برای داخل یخچال باشد؟ آیا ظروف مجهز به درب ضد نشتی (آب بندی شده) را ترجیح می دهید؟ بهترین راه برای یافتن بهترین ظروف استیل جستجوی آنلاین است تا مراجعه به فروشگاه لوازم خانگی محلی تان. امروزه تعداد خیلی زیادی فروشگاه های آنلاین را بیابید که محصولات استیل را به فروش می رسانند، از ظروف و وسایل آشپزی و بشقاب و ظروف نگهداری گرفته تا قفسه ها و کابینت های آشپزخانه. اینترنت به شما این فرصت را می دهد که برای طرح ها، سبک ها و برندهایی که مد نظر دارید، جستجو نمایید.​
 
بالا