عیدی iEhsan: با دستورات تکراری CSS خداحافظی کنید!

EhsaanDev

کاربر عضو
از نوشتن دستورات فوق تکراری CSS خسته شدید؟ مشکلی نیست! امروز قصد داریم تا با کمک LESS CSS، دستوراتمان را کوتاه*تر و کاربردی*تر کنیم! چگونه؟ در این مطلب خواهید آموخت.

LESS CSS چیست؟

LESS CSS نام یک کتاب*خانه جاوااسکریپتی است که دستورات کوتاهی را که شما نوشته*اید را گرفته و CSS اصلی را به مرورگر بازمی*گرداند.

چرا LESS CSS؟

در LESS CSS می*توانید، تابع تعریف کنید، متغیر بسازید و از آن*ها استفاده کنید و … علاوه بر این LESS CSS با تمامی*مرورگرها سازگار است.

شروع کار با LESS CSS

ابتدا باید less.js را دریافت کنید. (از ، یا )، سپس آن را در محلی که می*خواهید استفاده کنید، آپلود کنید. حالا می*خواهیم یک کلام از مادر عروس بشنویم!! در کنار less.js، یک فایل به نام css.less ایجاد کنید. این فایل حاوی دستورات خلاصه شده شما خواهد بود.

حالا فایل را با همان آفتاب پرست خوشگل، یعنی Notepad++ باز کنید (notepad++ هنوز less را نمی*شناسد، برای Syntax Hilighting، از منوی Language وارد گزینه C شده و گزینه CSS را انتخاب کنید) و کدهای خلاصه شده زیر را در آن قرار دهید.



 

homayon574

کاربر عضو
بعضی کدهای css3 واقعا ازار دهنده ان ، قبلا یه چیزی مشابه همین منتها با پی اچ پی رو تو یه اسکریپت دیدم خیلی خوشم اومد ولی استفاده نکردم تالا

 

iPersianScript

کاربر عضو
.

. سـلام iEhsan عزیز.. :55:

. با مطالعه سایت ارائه کننده این تکنیک/روش :

. والا من رو نتونست خیلی متقاعد کنه!! :33:

. بیشتر قسمت ها بجای اینکه خلاصه نویسی بشه، چندبار نویسی میشه..! /:)

. مبحث بسیار جامع و کاملی هست که نمیشه تو چند خط و با این وقت کم بازش! کرد.. :|:|

. بطور کلی اگر که با CSS آشنایی دارید خودتون براحتی میتونید از تکرار کدها بکاهید و یا خلاصه نویسی کنید و... :67:

. مـوفق باشیـد :54:

.

 
بالا