فیلتر کردن لیست محصولات پیشنهادی

mehrdadjjj

تازه وارد
لیست محصولات پیشنهادی به شما کمک کرد که تمامی پیشنهادات برای فروش محصول را روی کاغذ بیاورید تا از هیچ محصول پیشنهادی از قلم نیافتد. اما در میان تمامی این محصولات پیشنهادی، خیلی از محصولات گزینه مناسبی برای شما نیستند، و لازم است که از لیست حذف شوند.
در این مرحله با پرسیدن سوالاتی کلیدی که به آن‌ها اشاره خواهم کرد، محصولاتی از لیست حذف می‌شوند تا در نهایت محصولاتی که به احتمال زیاد گزینه مناسب تری برای فروش هستند باقی بمانند.

۱- آیا این محصول را می‌توانم تامین کنم؟
مسلما قرار نیست شیوه تامین همه محصولات را از همان ابتدای کار بدانید، اما با کمی بررسی می‌توانید شیوه تامین آن محصول را پیدا کنید.
در میان این محصولات، احتمالا محصولاتی وجود دارند که با کمی بررسی متوجه می‌شوید که تامین آن در حال حاضر برای شما ممکن نیست.
مثلا ممکن است تامین این محصول هزینه‌ای فراتر از بودجه شما داشته باشد. یا تامین این محصول در حال حاضر نیاز به انبار بزرگی برای نگهداری دارد و از طرفی شما انباری ندارید و هزینه نگهداری در انبارهای اجاره ای بسیار بالاست.
این یک مثال بود، اما سعی کنید محصولاتی را که تامین آنها به شدت سخت است یا در حال حاضر برای شما ممکن نیست را حذف کنید.
البته اگر به آن محصول واقعا علاقه دارید، بهتر است سعی کنید مشکل تامین آن را حل کنید.

۲- آیا در ارسال این محصول مشکلی نخواهم داشت؟

در برخی موارد ارسال محصولات شما را دچار مشکل می‌کنند. مثلا اگر محصول شما وزن یا سایز غیر معمولی دارد، و یا محصول شما بسیار حساس و شکستنی است، شما برای بسته بندی و ارسال متحمل هزینه های بیشتری خواهید شد.
پس در مورد شیوه ارسال محصولات نیز فکر کنید، اگر محصولی در ارسال شما را دچار مشکلات جدی خواهد کرد، بهتر است از همان ابتدا به آن فکر کنید و اگر حل کردن آن برای شما مقدور نیست آن محصول را از لیست حذف کنید.

راهنمای انتخاب محصول


۳- آیا این محصول حاشیه سود خوبی دارد؟
بسیار دیده شده که افراد بعد از مدتی متوجه شدند که سود فروش محصول به اندازه کافی نیست. در واقع آنها در فروش محصول موفق بوده‌اند، اما حاشیه سود این محصول به قدری پایین است که تنها می‌تواند هزینه‌های فروش را جبران کند.
بهتر است حساب و کتابی در مورد سود فروش محصول داشته باشید تا به مشکل پایین بودن حاشیه سود دچار نشوید.
اگر حاشیه سود محصول پایین است باید به میزان بالایی در ماه بفروشید، از طرفی اگر بازار کوچکی را انتخاب کرده‌اید امکان فروش بالا میسر نیست و در این صورت به مشکل برمی‌خورید.
از این فرمول استفاده کنید.
سود = میزان درخواست محصول*(هزینه محصول – قیمت فروش محصول)

راهنمای انتخاب محصول


همه هزینه‌های فروش محصول را حساب کنید. هزینه خرید محصول، هزینه ارسال محصول به شما، هزینه بسته‌بندی، هزینه تبلیغات محصول و . . .
باید تمامی هزینه‌هایی که این محصول برای شما خواهد داشت را محاسبه کنید و در نهایت از قیمت فروش محصول کم کنید تا سودی که از فروش هر محصول نصیبتان می‌شود را پیدا کنید.


۴- آیا این محصول در حال حاضر بازار خوبی دارد؟
نمی‌توان به طور دقیق مشخص کرد که اندازه بازار برای یک محصول چقدر است، اما می‌توان به صورت نسبی و مقایسه‌ای، اندازه بازار محصول را فهمید.
به عنوان مثال یک فروشگاه اینترنتی پوشاک بانوان، مسلما بازار بزرگی دارد، زیرا بخش بزرگی از جامعه یعنی بانوانی که خرید آنلاین می‌کنند را هدف گرفته است.
اما فروشگاهی که به فروش پوشاک ویژه خانوم‌های باردار مشغول است، مسلما بازار محدودتری دارد و احتمالا لازم است که حاشیه سود بیشتری داشته باشد، اما به هرحال تعداد خانوم‌های باردار هم خیلی کم نیست.
و اما فروشگاه اینترنتی که تنها به فروش مانتوهای بارداری مشغول است، مسلما بازار خیلی محدودتری دارد و لازم است که حاشیه سود مناسبی نیز داشته باشد.
همانطور که مشاهده کردید، شاید نتوان به صورت عددی در مورد بازار یک محصول اظهار نظر کرد، اما با مقایسه فروشگاه‌ها می‌توان به صورت حدودی متوجه شد که بازار محصول چقدر است و حاشیه سود به چه صورت باید باشد.

۵- رقابت در فروش این محصول چگونه است؟
آیا شما اولین فروشگاه آنلاینی هستید که قصد فروش این محصول را دارید؟ یا فروشگاه‌های آنلاین زیادی در حال فروش این محصول هستند؟
اگر شما اولین فروشگاهی هستید که قصد فروش این محصول را دارید، لازم است که نسبت به بازار این محصول تحقیقات جدی‌تری انجام دهید. بررسی کنید که محصول مورد نظر در دنیای آفلاین تا چه حد متقاضی دارد؟ چرا هیچ فروشگاهی تا به حال این محصول را اضافه نکرده است؟
اما اگر فروشگاه های زیادی در حال فروش این محصول هستند، نشان می‌دهد که بازار مناسبی برای فروش آنلاین این محصول وجود دارد و شما باید به این فکر کنید که چطور می‌توانید فروشنده بهتری نسبت به رقبا باشید.

راهنمای انتخاب محصول


به عنوان مثال، زمانی که دیجی‌کالا شروع به فعالیت کرد، اولین فروشگاهی نبود که محصولات دیجیتال را به فروش می‌رساند. اما با استراتژی مناسب و تمرکز روی محتوای اصیل توانست به سرعت خود را به معتبرترین مرجع اطلاعاتی در حوزه دیجیتال تبدیل کند.
اگر محصول شما توسط خیلی از فروشگاه‌ها به فروش می‌رسد، باید خوشحال باشید که بازار خوبی برای محصول شما وجود دارد، تنها باید نقاط ضعف رقبا را پیدا کرده و دقیقا به نقطه ضعف آنها حمله کنید.
فروشگاه اینترنتی لوناتو که به فروش عینک و لنز می‌پردازد، علی رغم فروش عینک توسط دیجی‌کالا و دیگر فروشگاه‌های بزرگ، توانسته به حیات خود ادامه دهد و رشد خوبی را تجربه کند.
لوناتو با فراهم کردن امکان تست عینک در محل مشتری، خود را از فروشگاه‌های بزرگی همچون دیجی‌کالا در فروش عینک متمایز کرده است. کوچک بودن مجموعه شما و محدود بودن محصولات و مشتریان شما، فرصت ارایه خدمات اختصاصی را فراهم می‌کند.


شما دوستان عزیز می توانید برای اینجا کلیک کنید.
 
بالا