مشورت برای پیاده سازی فروشگاه سرویس خواب با ووکامرس

amin_b1993

کاربر عضو
سلام خدمت شما دوستان عزیز

سوالی داشتم برای پیاده سازی بهتر یک سایت فروش محصولات سرویس خواب

مساله ای که مطرحه اینه که هر سرویس خواب شامل یکسری محصولات با هم دیگه هستش (برای مثال یک سرویس خواب یک تخت دونفره داره ، 2 تا پاتختی ، یک میز آرایش ، یک صندلی ، زیر تختی ، تشک و ...)
حالا در صورتی که بخوایم هریک از این محصولات رو به طور جداگونه ثبت کنیم  ممکنه انتخاب یک محصول سرویس خواب کامل برای کاربر سخت باشه و باید کل سایت رو بگرده تا همه وسایل ست شده با محصول خودش رو انتخاب کنه.

و اگر از این روش نریم جلو و همه ی این موارد رو به عنوان یک محصول تعریف کنیم ممکنه کاربر فقط یکی از این وسایل رو بخواد و ...


چطور میشه کاری کرد که محصولات هم به طور جدا خرید بشن و هم باهم دیگه؟؟؟؟؟؟ 

 

masoud ashoori

کاربر عضو
سلام

روشی که به ذهنم اومد این هست:
1- اگر قصد هم جدا جدا فروختن و هم با هم فروختن دارید: می توانید یکی یکی کالاها رو ثبت کنید بعنوان مثال یک میز آرایش ، یک صندلی و...
و می توانید یک دسته بندی هم درست کنید که کل سرویس هاتون رو توی اون جداگانه ثبت کنید تا کاربران راحت تر سرویس هاتون رو پیدا کنند و محصولاتی که در اون دسته ثبت میکنید بصورت " محصول گروهی" باشه.
2- میتوانیدکالای سرویس خوابتان را ثبت کنید و از  افزونه افزودنی های محصول ووکامرس | Product Add-ons استفاده کنید و کاربر خودش انتخاب کند که چه چیز هایی را میخواهد.

 

جاویدان

کاربر عضو
با سلام دوست عزیز

یک روش استفاده از متغیرها است. که مشکلی که دارد اینست که مجزا امکان نمایش برای کاربر نیست.

یک روش استفاده از محصولات گروهی است یعنی یک مجموعه از محصولات که به خودی خود هم تکی هستند هم در یک مجموعه قابل انتخاب می شوند

به این شکل که شما یک مجموعه مثلا همون سرویس خواب گفته شده شما به این شکل که یک محصول جدید ایجاد می کنید نام آنرا سرویس خواب گل گلی می گذارید . سپس گزینه محصولات گروهی را فعال می کنید یک شناسه می دهید و سپس موجود در انبار .

اول شما باید تمامی محصولات این مجموعه یا سایر را به صورت تکی منتشر کرده و قیمت گذاری نموده باشید.

حالا باید به بخش محصولات مرتبط بروید و با نوشتن 3 کلمه اول هر محصول آنرا فراخوان کنید مثلا متکا، پتو، و آنها را کلیک می کنید تا در لیست باقی بمانند این شیوه را تا تکمیل فرآیند ادامه می دهید .

گاهی شما می خواهید توصیه کنید مشتری بجز این متکا این مدل نیز هست شاید خوشت بیاد یا حتی این سرویس خواب دیگر هم هست آنها را در زیر بخش پیش فروش ها {به این ترجمه زیاد توجه نکنید اشتباه مترجم در ووکامرس است} مانند محصولات مرتبط فراخوان می کنید.

با این شیوه شما در اختیار مشتری این گزینه ها می گذارید که اولا این مجموعه سرویس خواب گل گلی است اما قابل انتخاب به صورت چند تایی وجود دارد . ضمن اینکه قیمت هر محصول نیز در کنارش درج می شود و مجموعه از کمترین قیمت تا بالاترین قیمت را نمایش می دهد.

تنها اشکال این بخش اینست که محصول گروهی نمایشی از عکس ها را در کنار محصولات ندارد که این را می شود با قرار دادن عکس های این محصول در خود محصول گروهی جبران کرد و البته برخی قالب ها از این مورد حمایت نیز می کنند و برخی خیر شاید افزونه ای برای نمایش عکس این بخش پیدا بشود.

پ ن ضروری = یک نکته که فراموش کردم اینست برخی مشتریان شما احتمالا از یک مجموعه خوششان بیاید و گزینه به صورت تکی شاید برایشان ناخوشایند باشد پس بهتر است یک محصول واحد یا متغییر برای آنها نیز در محصول گروهی قرار دهید یا یک سرویس کامل در خرید

موفق باشید

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

amin_b1993

کاربر عضو
با سلام دوست عزیز

یک روش استفاده از متغیرها است. که مشکلی که دارد اینست که مجزا امکان نمایش برای کاربر نیست.

یک روش استفاده از محصولات گروهی است یعنی یک مجموعه از محصولات که به خودی خود هم تکی هستند هم در یک مجموعه قابل انتخاب می شوند
خیلی ممنون @جاویدان  جان مثل همیشه کامل و درست مساله رو برام باز کردی  :53:

 
بالا