مشکل در پاک کردن داده های افزونه از دیتابیس

btahmasebinia

تازه وارد
سلام و خسته نباشید به همه عزیزان

من افزونه wp support plus که مربوط به سیستم تیکتینگ هست رو نصب کردم و به دلایلی مجبور به حذف برگه ای شدم که شورتکد رو داخلش گذاشته بودم و با ریدایرکت به مشکل برخوردم. لذا افزونه رو از وردپرس و table ها رو از دیتابیس پاک کردم تا دوباره از اول همه مراحل رو طی کنم اماااا

1- هنوز دیتاهایی که من ثبت کرده بودم وحتی فیلدهایی که اضافه کرده بودم باقی بود. بعلاوه landing page  افزونه!

2- از تمامی پلاگینهایی که جداول دیتابیس رو سرچ میکنن و حتی مخفی ها رو پاک میکنن استفاده کردم ولی بی فایده بود و هر بار که افزونه رو دوباره نصب میکنم تمام اون فیلدها پر شده نشون داده میشن!

3- مشکل من فراتر از این حرفهاست : من وقتی جداول دیتابیس رو پاک کردم، موقع نصب مجدد متوجه شدم که قسمت فرم تیکت به کلی پاک شده و باید خودم مقدار دهی کنم ولی این مشکل بوجود اومد که تو گزارشات به درستی نشون نمیداد و ...

لذا از دوستان خواهش دارم که تو دو مورد من رو راهنمایی بفرمایند :

1- چطور به درستی دیتابیس رو پاک کنم ؟

2- چطور این افزونه رو دوباره نصب کنم تا انگار بار اول نصب میشه و خودش بره صفحه landing page برای خودش بسازه؟

پیشاپیش بابت پاسخ هاتون متشکرم!

 

جاویدان

کاربر عضو
با سلام دوست عزیز

نکته اینجاست شما شیوه نادرستی رو برای پاک کردن چیزهایی انجام داده اید که گاهی الزامی به پاک کردن بسیاری شاید نبوده باشد.

تنظیمات ریدایرکت ها همیشه اوقات در دیتا بیس ثبت نمی شود گاهی لازم است قبل از پاکسازی دیتابیس به شیوه صحیح اول باید ببینید پاک کردن یک افزونه چه عواقبی دارد و تنظیمات را به حالت پیش فرض بازگردانید عجله همیشه خوب نیست.

شما بهتر است اول این دو فایل را بررسی کنید:

.htaccess

wp-config.php

این دو فایل در بیشتر اوقات هدف اولیه افزونه ها برای ریدایرکت هستند سپس در دیتا بیس بر اساس برخی الزامات شاید جایگزین شوند.

در این دو فایل بسیاری از تنظیمات برخی افزونه ها ثبت می شوند.

در مورد بعدی اگر شما افزونه کش دارید حتما آن را خالی کنید.

سومین مورد اینجاست گاهی افزونه ها فقط در پوشه خودشان در مسیر افزونه های وردپرس ساخته نمی شوند و گاهی پوشه های خارج از این محدود در روت سرور یا نزدیکی پوشه افزونه ها ایجاد می شوند مانند افزونه های کش . به اینها فایل هایی که مسیر دهی می کنند نیز باید اضافه شود که در خارج پوشه افزونه قرار دارد و گاهی لازم است آنها نیز حذف شوند.

در ساختار برخی افزونه ها تغییرات در ساختار وردپرس نیز هست این مورد رو می شود به راحتی با خطاها یا مشکلات جدی فهمید. شیوه درست فهمیدن این تغییرات خواندن مستندات سازنده افزونه هاست .اما راه حل پاکسازی آن بارگذاری یک وردپرس خام در روت سرو به جای وردپرس قدیمی است . نکته مهم اینجاست که بسیاری از عزیزان نمی دانند که وردپرس با هر بار بروزرسانی فقط برخی فایلهای حیاتی را که تغییر کرده اند حذف می کند و برخی فایلها همچنان مانند گذشته باقی می مانند. پس با خواندن آموزش های جایگزینی یک وردپرس خام به جای وردپرس فعلی با دقت در پشتیبان گیری از پوشه های اصلی و فایلهای حیاتی این عمل ساده ترین نوع پاکسازی است .

شما موارد فوق رو بررسی و انجام دهید احتمالا مشکل برطرف می شود.

این بخش مستندات این افزونه است



موفق باشید

 
بالا