معرفی ۳۰ افزونه ضرور و کاربردی برای وردپرس (بخش دوم)

Mr.vAhiD.DI

تازه وارد
introduce-30-plugins-for-wp.gif

همونطور که در بخش اول این مطب عرض شده بود قرار بر این بود که بخش دوم در فردای اون روز منتشر بشه که بخاطر مشکلات این امر محقق نشد و ما نتونستیم سر فرصت مطلب رو ارائه کنیم که همین جا عذر خواهی می*کنیم. البته این نکته رو هم بگیم که واقعاً ما نمی*دونستیم که این مطلب تا این حد مورد توجه کاربران قرار می*گیره که واقعاً جای شکر داره و ما هم از تمامی کسانی که نظر دادن تشکر می*کنیم. این شما و این هم بخش دوم معرفی ۳۰ افزونه ضروری و کاربردی برای وردپرس.

11. یا یا یا

11.jpg

با خودم فکر کردم اگه این سه افزونه رو یکجا معرفی کنم خیلی بهتر میشه. فقط کمی توضیح درباره هر کدوم می*دم. همونطور که حدس زدید هرسه برای نمایش صفحات سایت به*کار میرن. WP Pager Numberو WP-PageNavi هر دو تقریباً یه کار انجام میدن و بوطر پیشفرض از مدل*های متفاوتی برای نمایش برخوردارنز ولی jQuery-Pagebarو paginator از نمایش بصورت جی*کوئری بهره می*برن که باعث نمایش زیبای صفحات در سایت شما می*شن.

12.

12.png

همونطور که از اسم افزونه پیداست می*تونید توسطش یک برگه*ی تماس با ما با انواع گزینه*ها و تنظیمات مفید و خوب برای بلاگتون ایجاد کنید. تقریباً تمامی سایت*های وردپرسی از این افزونه استفاده می*کنند. البته لازم به ذکره که با این پلاگین می*تونید کد امنیتی هم برای فرم ارسال درست کنید. پس خیالتون از بابت اسپم حسابی جمع باشه.

13.

13.png

این افزونه که شاهکاره یکی از هموطن*های عزیز ما (حامد کمیل) هست کار همون لینک*دونی رو انجام می*ده که بیشتر بین سایت*های پارسی رایج هست. با کمک این افزونه می*تونید یه لینک*دونی شبیه سایت محبوب پی*سی*دانلود راه اندازی کنید. این افزونه* از تنظیمات فوق*العاده نظیر نمایش تعداد لینک*ها، درج لینک بصورت سریع، تغییر قالب و سایر تنظیمات مفید بهره می*بره که من بهتر می*دونم به*جای اینکه تعیرف بیشتری کنم شما افزونه رو خودتون تست کنید تا منظرمو بیشتر موتجه بشین.

14.

14.jpg

همونطور که می*دونید ایزاک*ها بطور پیشفرض از کدهای PHPپشتیبانی نمی*کنند. برای مثال شما نمی*تونید کدهای نشون*دهنده*ی آمار CyStatsرو توی ابزارک درج کنید اما با این افزونه می*تونید براحتی این کار رو انجام بدین و هر کد PHPکه بهش نیاز دارید توی ابزارک درج کنید.

15.

15.png

این پلاگین لیستی از مطالب مشابه و مرتبط رو به نمایش می*گذاره. شما می*تونید در تنظیمات مطالب مرتبط رو بر اساس محتوا، عنوان یا برچسب تغییر بدین. این افزونه* یکی از افزونه*های*ست که باعث می*شه تا بازدیدکنندگان مطالب بیشتری روی بلاکتون رو مطالعه کنند.

16.

16.jpg

شما می*تونید به جای تابع سنتی جستجوی وردپرس از Lijit Search استفاده کنید زیرا این افزونه این قابلیت رو به شما می*ده تا بتونید از اینکه کابران در سایتتون دنبال چه چیزهایی هستند مطلع بشید. این اطلاعات و آمار بصورت روزانه و یا هفتگی توسط یک ایمیل به شما ازسال می*شوند. در ضمن این افزونه از گرافیک خوبی نیز برخورداره.

17. یا

17.jpg

این افزونه*ها هر دو از افزونه*های خوب برای به اشتراک گذاری مطلب در بیا سایت*های به اشتراک گذاری به شما می*رن. گرچه این قبیل افزونه*ها و کلاً به اشتراک*گذاری در کشور ما از جمله کارهایی نیست که بین مردم و کاربران رایج باشه ولی به هر حال برای اینکار می*تونید روی این افزونه*ها حساب باز کنید.

18.

18.png

پلاگین LightBox Plus افکت یا جلوه*ای بصورت آجاکس به تصاویرتون در بلاگ می*ده که با کلیک روی تصویر می*تونید این افکت رو مشاهده کنید. از جمله پلاگین*های خوب برای زیباسازی بلاگ به حساب میاد. در ضمن این نکته هم رو بگم که برای فعال سازی این قابلیت حتماً باید به تصاویرتون لینک عکس رو بدین.

19.

19.gif

این افزونه این امکان رو به شما می*ده که بتونی آخرین عنوان مطالب بلاگ نظردهنده رو توی سایتتون به نمایش بگذارید. معمولاً نظر دهندگان عاشق این افزونه هستند و این افزونه می*تونه رابطهی شما رو با اونها نزدیک*تر کنه و آن*ها هم میل بیشتری برای ارسال نظر در بلاگتون رو داشته باشند. یک افزونه خوب-خوب برای هر شخص به حساب میاد!

20.

20.png

اگه شما هم از جمله افرادی هستید که وقت کافی برای پاسخ به نظرات بلاگتون رو ندارین و از طرفی دوست ندارید که نظر دهندگان رو ناامید نگذارید و از آنها برای ارسالشان تشکر کنید این افزونه کمک شایانی به شما می*کنه. کارش به این صورته که پس از ارسال اولین نظر در بلاگتون بصورت خودکار یک متن "از شما سپاس*گزارم" به شخص نظردهنده ارسال می*کنه. همچنین امکان ویرایش متن پیشفرض به جمله دلخواه شما نیز وجود داره.

پ.ن: دوستان اگه غلط املایی مشاهده کردین اطلاع بدین تا برطرف شه. چون خیلی سریع تایپ شد احتمال غلط لملایی خیلی زیاده. در ضمن بخش پایانی مقاله هم فرد یا پس فردا منتشر می*شه …

home.gif
منبع:

 
بالا