مهم: رصد مالیاتی فروشگاههای اینترنتی

وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

mehrpouya

کاربر عضو
معاون سازمان امور مالیاتی از رصد همه مراحل عملیات فروشگاه‌های اینترنتی خبرداد و گفت: تاخیر در ارائه فهرست معاملات فصل بهار، مشمول جرائم سنگین است و قابل بخشودگی هم نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین وکیلی با اشاره به اینکه تشکیل پرونده الکترونیکی نخستین گام برای انجام الکترونیکی امور مالیاتی مودیان است، افزود: اگر مودیان در پایگاه الکترونیکی سازمان امور مالیاتی ثبت نام و شماره منحصربفرد دریافت نکنند؛ امکان ارائه اظهارنامه نخواهند داشت.

معاون سازمان امور مالیاتی کشور تاکید کرد: مهلت تسلیم اظهارنامه های مالیاتی از طریق پایگاه www.tax.gov.ir طبق قانون ۳۱ تیر و غیرقابل تمدید است و مودیان تا قبل این تاریخ فرصت دارند در سامانه ثبت نام و شماره منحصر بفرد خود را دریافت کنند.

وی درباره صورتحساب معاملات موضوع ماده ۱۶۹ مکرر گفت: مودیان باید فهرست معاملات خود را هر سه ماه به سازمان امور مالیاتی ارسال کنند و مهلت ارسال هم یک ماه بعد از پایان هر سه ماه است و به عنوان مثال مهلت ارسال صورتحساب معاملات فصل بهار؛ پایان تیر است.

وکیلی با اشاره به اهمیت ارائه فهرست معاملات بر مبنای اطلاعات دقیق و در جهت عدالت مالیاتی و مشارکت مردم در تامین مالیات گفت: تاخیر در ارائه فهرست معاملات، مشمول جرائم سنگین است و قابل بخشودگی هم نیست.

وی با اشاره به نرخ موثر ۲ تا ۳ درصدی مالیات افزود: اگر مودیان صورتحساب معاملات را در زمان مقرر به سازمان امور مالیاتی ارسال نکنند ۱۰ درصد رقم صورتحساب جریمه خواهند شد که بخشودگی هم ندارد و این جریمه سنگینی محسوب می شود. به مودیان مالیاتی توصیه می کنم که تکالیف مالیاتی خود را به موقع انجام دهند تا جریمه نشوند.

معاون سازمان امور مالیاتی کشور درباره وضع مالیاتی فروشگاه های اینترنتی که روز به روز هم در حال گسترش هستند، گفت: فروش اینترنتی نوعی روش فروش یا تبلیغ کالا است.

وکیلی با بیان اینکه در فروشگاه های اینترنتی در فضای مجازی امکان تبلیغ کالا، سفارش و پرداخت فراهم می شود، افزود: همه مراحل در فروشگاه های اینترنتی برای سازمان امور مالیاتی قابل رصد است.

وی گفت: کالایی که به روش اینترنتی به فروش می رسد از طریق تولید داخل یا واردات تامین شده و آمارهای آن موجود است و فقط فضای مجازی بستر معامله را آسان تر کرده است.

معاون سازمان امور مالیاتی کشور خاطرنشان کرد: علاوه بر مزیت های خرید و فروش اینترنتی کالا، این روش برای مدیریت شهری نیز مفید است و مردم را تشویق می کنیم در صورت وصول اطمینان با این روش خرید انجام دهند.
منبع: 



 
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.
بالا