چگونه تبلیغاتی موثر در اینترنت داشته باشیم؟

وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

kurdp30

تازه وارد



این روزها به هر وبسایتی که مراجعه کنید تعداد بسیار زیادی از بنرهای تبلیغاتی در ظاهر و اندازه های متفاوتی را مشاهده میکنید. اگر شما هم اکنون به بخش تبلیغات برخی از سایت های پربازدید و دارای رتبه الکسای بالا نگاهی بیندازید به احتمال زیاد با دیدن تعرفه های درج تبلیغات آنها حیرت زده خواهید شد!

آیا به این فکر افتاده اید که این قیمت های بسیار بالا بازدهی مناسب را خواهند داشت؟ چه راه کارهایی جهت بالا بردن بازدهی تبلیغات وجود دارد؟

امروزه تبلیغات در دنیای اینترنت با توجه به کاربران بسیار زیاد آن، جایگاه خود را یافته و از تاثیر گذاری بیشتری برخوردار است. که از جمله مزیت های اینگونه تبلیغات میتوان به کمتر بودن هزینه های آن باتوجه سایر روش ها، در دسترس بودن برای کلیه افراد جامعه و امکان مشاهده آن در هرمکان و زمانی وجود دارد اما در بسیاری از روش های دیگر این چنین نیست.

در تبلیغات اینترنتی دیگر نیازی به پرداخت هزینه های بسیار زیاد چاپ، راه اندازی، اجاره مکان و … وجود ندارد و کافیست بنری را با یکی از فرمت های رایج همچون ( Gif ، Swf ، Jpg و … ) طراحی نموده و مکانی را در یک یا چند وبسایت پربازدید و یا با استفاده از روش های جدیدی همچون با استفاده از شبکه های تبلیغاتی، آگهی خود را درج نمایید.

اکنون این سوال در ذهن پیش می آید که چه راه های جهت بالابردن بازدهی اینگونه تبلیغات وجود دارد؟

در رابطه با ظاهر بنر خود حساس باشید

بدون شک بنری که برای تبلیغات خود انتخاب میکنید مهمترین مورد در تبلیغات شماست. در سفارش و یا انتخاب بنر بسیار دقت کنید طوری که از نظر ایده و ظاهر بسیار گیرا و بتواند مخاطب را بسرعت جذب نماید. متن های بنر خود را به دقت انتخاب کنید، حتی میتوانید سوال هایی را در ذهن کاربر ایجاد کنید که برای یافتن پاسخ سوالات برروی آن کلیک کند. سعی کنید رنگبندی بنر خود را به تناسب سایت و یا سایتهایی که قرار است تبلیغات خود را در آن قرار دهبد انتخاب کنید طوری که با انتخاب رنگ های شاد و متن های واضح برای کاربران به صورت کامل نمایان باشد.

بارگذاری سریع بنر

سعی کنید سرعت بارکذاری بنر به صورتی باشد با لود سفحه همزمان و به سرعت بنر بارگذاری شود نه اینکه با توجه به سرعت موجود اینترنت در کشور شما صفحه را ببندید اما هنوز بنر بصورت کامل بارپذاری نشده باشد! که این مورد اکنون در بسیاری از طراحی ها رعایت نمیشود. حجم بنر های استانداردی همچون ۴۶۸ در ۶۰ و یا ۱۲۰ در ۲۴۰ پیکسل باید کمتر از ۶۰ کیلوبایت باشند.

با توجه به فرمت هایی همچون Gif و Swf میتوانید متن های مختلفی را در فریم های مختلف بصورت متحرک درج کنید.

در بررسی های صورت گرفته میزان بازدهی بنرهای با فرمت Gif بسیار بیشتر از سایر فرمت های موجود میباشد. در بنرهای Gif امکان استفاده از تحرکات بسایر در پس زمینه و ایجاد افکت های حرفه ای وجود ندارد اما برای کلیه کاربران قابل مشاهده میباشد اما در بنرهایی با فرمت Swf امکان ایجاد افکت های بسیاری همچون پس زیمنه های متحرک وجود دارد اما برای مشاهده بنر در چنین فرمت هایی لازم است که نرم افزارهای پخش فایل های فلش برروی مرورگر کاربران نصب شده باشد.

مکان و اندازه درج تبلیغات

همه این را قبول داریم هرچقدر اندازه بنر بزرگتر باشد بیشتر در چشم است اما اندازه های بزرک دارای حجمی بیشتر خواهند بود.

سعی کنید مکانی را که برای درج تبلیغات انتخاب میکنید در یکی از قسمت های پربیننده و در کلیه صفحات قابل مشاهده باشد نه اینکه مانند برخی از سایت ها تا جایی که چشم کار میکند تبلیغات است که با توجه به بنرهای دیگر میزان کلیک برروی بنر و تعداد مشاهده آن پایین تر خواهد بود..

پیشنهاد . . .

اگر بعد از چند روز بنر شما بازدهی مناسبی نداشت آنگاه باید بنر تبلیغاتی خود را عوض کنید.

همه بودجه خود را برای تبلیغات در یک وب سایت خرج نکنید سعی کنید وب سایت های مختلف را امتحان کنید.

یک بنر که به صورت چشمک زن شانس بیشتری برای دیده شدن دارد ولی در عین حال انیمیشن نباید به گونه ای باشد که بازدید کنندگان را عصبانی کند.

منبع:

 
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.
بالا