کاربرد اکسس پوینت در شبکه چیست؟

GWN7832

تازه وارد
کاربرد اکسس پوینت در شبکه چیست؟ Access Point به معنای نقطه دسترسی است و AP یا WAP نیز گفته می شود. در واقع اکسس پوینت به تجهیزاتی گفته می شود که دستگاه های مختلف را به شبکه LAN در شبکه های بی سیم متصل می کند. نقطه دسترسی مانند یک سوئیچ شبکه سیمی در حالت بی سیم می باشد. با نقاط دسترسی، سیستم های کامپیوتری بیشتری از طریق شبکه های بی سیم به یکدیگر متصل خواهند شد. با کمک اکسس پوینت ها می توانید تا 60 اتصال را به طور همزمان برقرار کنید. حال که تا حدودی با مفهوم اکسس پوینت آشنا شدید، در ادامه مقاله به استفاده از اکسس پوینت در شبکه می پردازیم، با ما همراه باشید.
اکثر نقاط دسترسی دسترسی Wi-Fi را فراهم می کنند، اما از آنها به عنوان دستگاه های بلوتوث یا انواع دیگر اتصالات بی سیم نیز استفاده می شود. برای تقویت سیگنال هایی که در حالت تکرار کننده کار می کنند استفاده می شود. نقطه دسترسی یک رابط بین کاربران و روترها در شبکه است. وظیفه آن ارسال اطلاعات درخواستی کاربر به روتر و بازگرداندن پاسخ آن است. امروزه استفاده از شبکه های بی سیم برای جلوگیری از مشکلات ناشی از کابل کشی گسترده شده است. برای ایجاد یک شبکه بی سیم در یک مکان بزرگ، یک نقطه دسترسی مورد نیاز است.
اکسس پوینت داخلی: دستگاه های اکسس پوینت داخلی دارای امواج ضعیف می باشد و برای مصارف خانگی مناسب است. این دستگاه ها معمولا در داخل واحدهای آپارتمانی یا ساختمان ها استفاده می شوند. معمولاً از دستگاه هایی به نام تقویت کننده موج در دستگاه های اکسس پوینت داخلی نیز استفاده می شود. تقویت کننده موج در مکان هایی استفاده می شود که نقطه دسترسی نمی تواند آن محیط را به طور کامل پوشش دهد.
اکسس پوینت بیرونی: گروه دیگری از اکسس پوینت ها بیرون بوده که در فضاهای باز مورد استفاده قرار می گیرند. با توجه به قرارگیری این نوع اکسس پوینت ها در فضای باز، باید طوری ساخته شوند که مقاومت کافی در برابر رطوبت، گرما و گرد و غبار را داشته باشند. از جمله نقاط دسترسی خارجی می توان به دکل های مخابراتی اشاره کرد.

مزایای استفاده از اکسس پوینت در شبکه​

کاربرد اکسس پوینت در شبکه چیست؟ استفاده از اکسس پوینت مزایای زیادی برای شبکه های داخلی ایجاد می کند. یکی از مهمترین مزیت ها سطح پوشش و ارتباط بیشتر کاربران است، اگر قصد دارید در محیط های وسیع تری دسترسی به اینترنت بی سیم برای افراد بیشتری ایجاد کنید، استفاده از اکسس پوینت قطعا بهترین گزینه است. شما عزیزان می توانید برای خرید این محصول و گوشی تحت شبکه یالینک به درگاه اینترنتی امن مراجعه نمایید.
اکسس پوینت می تواند مسافت های طولانی تری از 100 متر تا 300 متر را پوشش دهد و افزایش اکسس پوینت های بی سیم باعث افزایش پوشش سیگنال شده و به کاربران اجازه می دهد آزادانه در شبکه حرکت کنند. برای موسسات اقتصادی که محیط اداری آنها بزرگتر و تعداد کاربران بیشتر است و نیاز به پوشش در سرتاسر ساختمان وجود دارد، قطعا به حجم بالاتری از پوشش وای فای نیاز است تا از استفاده بیش از حد از کابل جلوگیری شود.
نقاط دسترسی عمومی همانطور که از نام آن پیداست در مغازه ها، کافی شاپ ها، رستوران ها، کتابخانه ها و غیره وجود دارند. در برخی از شهرها به عنوان فرستنده بی سیم برای ارتباط با چراغ های راهنمایی، علائم و غیره نیز استفاده می شود. نقاط دسترسی معمولا برای اتصال به اینترنت استفاده می شود. برخی از نقاط دسترسی برای دسترسی به شبکه های مجاور هستند، برای مثال دسترسی بی سیم کارمندان به فایل های سرور مرکز.
 
بالا