کتاب آموزش طراحی سیستم مدیریت محتوا با PHP و Jquery

وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

wallfa

کاربر عضو
لینک خرید کتاب :
 ​
زبان PHP و جی کوئری دو نمونه از مشهورترین چارچوب های منبع باز (رایگان )  به کار رفته برای طراحی وب هستند . از این دو نمونه در طراحی بسیاری از سیستم های مدیریت محتوا معروف به عنوان مثال وردپرس که مشهور ترین آنها می باشد استفاده شده است .
امروز ما قصد معرفی کتابی را داریم که که با استفاده از آن و زبان PHP  و چارچوب jQuery و همچنین پایگاه داده های MYSQL می توانید برای خودتان یک سیستم مدیریت محتوا کاملا شخصی ایجاد نموده و آن را برای نمونه کارهای خود توسعه دهید .
در کتاب فوق به راحتی یک لیوان آب خوردن ( در 344 صفحه ) امکاناتی را به سیستم اضافه خواهیم کرد که در پروژه های بعدی شما را کمک خواهد نمود ، همچنین می توان از این سیستم مدیریت محتوا در پروژه های خود استفاده کنید .
ما در آن نحوه ایجاد هسته CMS ، شامل ایجاد صفحات پایه (اولیه) و مدیریت کاربر و به دنبال آن معماری افزونه و افزونه های نمونه را می آموزید . با روش یاد شده در این کتاب متوجه می شوید که می توانید به کمک یک کد مبنا ، الکوهای طراحی وب ( قالب سیستم ) و افزونه های سفارشی نوشته شده برای هر نوع تفاوت های مخصوص سایت و وب سایت ها و پروژه های متفاوت ایجاد کنید . در همه ی قسمت های این پروژه ، نمونه کدها و توضیحات ارایه شده است .
دست آخر معرفی سر فصل های کتاب که شما را خیلی بیشتر با آن آشنا می سازد :
فصل اول :  طراحی هسته  CMS ، در این فصل درباره ی نحوه ی عملکرد سیستم مدیریت محتوا و شیوه های متعدد مدیریت آن بحث می کنیم و به دنبال آن ، کدهایی ارایه می دهیم که امکان بازیابی صفحه ای از پایگاه داده ها را بر اساس یو آر ال درخواستی فراهم می کند .
فصل دوم : مدیریت کاربر ، در این فصل درباره ی CMS توضیحات بیشتری خواهیم داد تا بخش مدیریت را ایجاد کنیم تا کاربر را تایید نماید ، سپس با یک سیستم مدیریت کاربر که شامل مدیریت رمز عبور فراموش شده و استفاده از کپتچا ( تشخیص هویت انسانی ) است ، آن را به پایان می رسانیم .
فصل سوم : مدیریت صفحه – قسمت اول ، در این فصل درباره مدیریت صفحات بحث می کنیم و نیمه اول یک سیستم مدیریت صفحه را در بخش مدیریت می سازیم .
فصل چهارم : مدیریت صفحه – قسمت دوم ، در این فصل سیستم مدیریت صفحه را همراه با کد هایی برای ویرایش Rich-text و مدیریت فایلها تکمیل خواهیم کرد ( این دو قسمت یکی از پر کاربرد ترین بخش های مربوط به طراحی صفحات وب هستند ، نوشته های زیبا و قابل فهم برای انسان و همچنین مدیریت فایلهای آپلودی توسط شما ) .
فصل پنجم : الگوهای طراحی – قسمت اول ، در این فصل ، درباره عملکرد Smarty ( موتور الگو ) بحث می کنیم ، روی front-end ( بخش قابل دید کاربران ) سایت تمرکز خواهیم نمود و سپس ساخت یک موتور الگوی مخصوص ایجاد cDesign​
برای front-end  و منوی ناوبری ساده ای را شروع خواهیم می کنیم .
فصل ششم : الگوهای طراحی – قسمت دوم ، در این فصل منوی ناوبری که در فصل پیش ساخت آن را شروع کردیم با افزودن مقداری جی کوئری تکمیل می کنیم و طراحی موتور الگو سازی را به پایان می رسانیم .
فصل هفتم : افزونه ها ، در این فصل در باره چگونگی عملکرد افزونه های بحث می کنیم و آن را از طریق ساخت افزونه ای برای رسیدگی به نظریات صفحه نشان می دهیم .
فصل هشت : افزونه forms (ساخت انواع فرم ) ، در این فصل با ایجاد یک افزونه forms ، معماری افزونه را کامل تر می کنیم . با این اصلاحات ، امکان ایجاد صفحات جدید با افزونه ها را فراهم می کنیم .
فصل نهم : افزونه گالری تصاویر ، در این فصل یک افزونه گالری تصاویر ایجاد خواهیم کرد و نظارت بر آپلود و مدیریت تصاویر را به شما آموزش می دهیم .
فصل دهم : پنل ها و ابزارک ها – قسمت اول ، در این فصل عملکرد پنل ها و ابزارک ها را شرح می دهیم . پنل ها و ابزارک ها امکان ایجاد الگو های بسیار انعطاف پذیر را فراهم می کنند که در آنجا مدیرانی که متخصص نیستند هم می توانند لایه های صفحه خود را طراحی و مدیریت کنند .
فصل یازدهم : پنل ها و ابزارک ها – قسمت دوم ، در این فصل سیستم پنل ها را با ایجاد ابزارک content-snippet تکمیل می کنیم  و امکان قرار گرفتن بخش های اچ تی ام ال را به طرو تقریبی در هر جای یک صفحه فراهم می سازیم و حتی تعیین می کنیم در کدام صفحه ظاهر شوند .
فصل دوازدهم : ساخت برنامه نصب ، در این فصل ایجاد یک برنامه نصب با ماشین های مجازی و کمک به امتحان کردن برنامه نصب را نشان می دهیم . 
You must be registered for see images attach


 

Mohammad

مدیر انجمن
پرسنل مدیریت
دوستان ، بنده این کتاب رو تهیه کردم و یک مطالعه مختصری کردم

میتونه یک گزینه عالی ، برای یادگیری PHP و همچنین در جریان قرار گرفتن یک پروژه و مراحل اون باشه...

پیشنهاد میشه

 

tavousi

کاربر عضو
قبول دارم محمد جان خوب بود ولی شاید بهتر بود 2 سال پیش اینو کاربرا می خوندن چون خیلی دیگه الان پیشو پا افتادس ...

 

Mohammad

مدیر انجمن
پرسنل مدیریت
قبول دارم محمد جان خوب بود ولی شاید بهتر بود 2 سال پیش اینو کاربرا می خوندن چون خیلی دیگه الان پیشو پا افتادس ...

یک کاربر که میخواد استارت بزنه. قطعا این آموزش های "پیش پا افتاده" هست که بدرد میخوره . نمیتونه بره همون اول کاری با فریمورک کار کنه که...

کلا این گونه آموزش ها از اون جهت خوبه که ، مثل حالت کلاسیک دانشگاه ها ، نمیان بگن یک سیستم بنویسید که نمره 10 دانشجو را بگیرد و بالاترین را چاپ کند... یا فاکتوریل و این داستان ها

مستقیم در متن کار ، و پروژه های حقیقی و روزمره قرار میگیری و این مناسبه... یا حداقل برای من ، یک چیز جدید بود... توی مطالعه کتاب ها خیلی ضعیف هستم و اهل کتاب خونی (حداقل فیزیکی) نیستم. شاید حق با شما باشه

 

IAMIR

کاربر عضو
منم این کتاب خیلی دوست دارم .

البته من نسخه انگلیسیشون خوندم . ولی در کل واقعا آموزنده هست .

البته کتاب طراحی وب با php و mysql انتشارات نص هم ترجمه رضا ابراهیمی هم واقعا کتاب خوب و مفیدی هست .

 
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.
بالا