رفتن به مطلب
iranwebserver
graph30t

طراحی لوگو

پست های پیشنهاد شده

لوگو که با نام های دیگری همچون سمبل ، آرم ، نماد ، نشان نیز مورد استفاده قرار میگیرد ، نشانه و مشخصه یک برند میباشد که باید منحصر به فرد باشد و یک عضو جدانشدنی در بخش برندسازی میباشد و لازمه ی هر کسب و کار کوچک یا کسب و کارهای بزرگتر ، شرکت ها یا سازمان ها میباشد. نقطه قوت هر لوگو ، میزان جذب طرح و نماد و موشوع برند در ذهن بیننده میباشد که در عین منحصربه فرد بودن ، لوگو باید موضوع و مشخصات برند را نیز عنوان کند. در حقیقت هویت بصری برند و محصولات سازمان و شرکت ها با لوگو معرفی میشوند. برای طراحی لوگو مناسب باید با انواع لونو و سبک هایی که در طراحی لوگو استفاده میشود ، آشنا باشید. هر یک از سبک های

محتوای مخفی

    برای مشاهده لینک ها می بایست در وب سایت عضو باشید!
کاربردهای خاص خود را دارند و نمیتوان از هر یک در طراحی هر لوگویی استفاده کردو باید با استانداردهای هر یک از سبک ها آشنا شوید.

ویژگی لوگو خوب

هنگامی که قصد انتخاب و طراحی لوگو برای کسب و کار و برند خود هستید باید به نکاتی توجه داشته باشید که این نکات در کنار خلاقیت و زیبایی باید در طرح لوگو شما وجود داشته باشد و یک لوگو باید استانداردهای زیر را داشته باشد.

1. مفهوم برند و کسب و کار باید در یک نگاه توسط بیننده مفهوم شود و خصوصیات و مشخصات برند باید در طرح لوگو مشهود باشد. استفاده از نام برند بستگی به نوع و تکنیک طراحی لوگو بستگی دارد ولی به کار بردن نام برند به معروف کردن لوگو کمک می کند.

2. لوگو باید در قابلیت استفاده در سایزهای مختلف را داشته باشد و به صورت کاملاً لایه باز طراحی شده باشد. ممکن است شما بخواهید از لوگو در تصاویر مختلف و در سایزهای مختلف بهره ببرید پس باید لوگوی شما نیز به گونه ای طراحی شده باشد که در سایز های مختلف دچار افت کیفیت نشود.

3.در طراحی لوگو خلاقیت و سلیقه در نظرات و ایده های صاحب برند اهمیت بالایی دارد اما لزوم اجرای آنها درصورتی امکان پذیر است که با استانداردهای طراحی لوگو منافاتی نداشته باشد.

4. لوگو باید ماندگار و پایا باشد. لوگو نشان برند و سازمان شما است و نمیتوانید هر زمانی که بخواهید ، آن را تغییر دهید پس باید یک لوگو را برای عمر برند خود در نظر داشته باشید ؛ تغییر بیش از اندازه لوگو ، باعث عدم اطمینان بیننده و مشتری شما میشود.

 

5. لوگو باید ساده باشد. لوگو در عین حال که باید ویژگی برند و سازمان را شامل شود و مشخصات آن را به بیننده انتقال دهد ، نباید خیلی شلوغ و پیچیده به نظر برسد. لوگو باید تفکرات ساده برند برای بیننده باشد.

6. لوگو باید و باید منحصربه فرد باشد. تکراری بودن لوگو و تقلید کردن از یک لوگوی معروف و معتبر اصلاً کمکی به برند شما نخواهد کرد و باعث محبوبیت و معروفیت شما نمیشود و حتی اگر هم به معروفیت برسد ، برند شما را با نام و لوگو آن برند معروفی که تقلید کرده اید میشناسند و این برندسازی شما را نابود میکند.

برای مشاهده کامل این مقاله به وبسایت مرجعه مراجعه نمایید:

سایت مرجع:

محتوای مخفی

    برای مشاهده لینک ها می بایست در وب سایت عضو باشید!

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×