دانلود آشنایی با اسامی مفرد و جمع در انگلیسی

tatschool

تازه وارد
اسم مفرد اسمی است که به یک شخص، مکان، شیء یا ایده اشاره دارد و باالعکس اسم جمع اسمی است که به بیش از یک شخص، مکان، شیء یا ایده اشاره دارد.

اکثر اسامی مفرد با اضافه کردن پسوند -s یا -es جمع می‌شوند؛ به عنوان مثال، اسم مفرد dog (به معنای سگ) به شکل جمع dogs (به معنای سگ‌ها) است. با این حال، اسامی جمع بی‌قاعده نیز وجود دارد که اشکال منحصر به فردی دارند.

بنابراین:



اسم ها را می توان بر اساس اینکه به یک نهاد یا چندین نهاد اشاره دارند، به دو گروه طبقه بندی کرد.



1.اسم مفرد

2.اسم جمع



1.اسم مفرد چیست؟


اسم های مفرد اسم هایی هستند که به یک شخص، مکان، چیز یا ایده اشاره دارند. از آنها برای صحبت کردن در مورد اقلام فردی به جای گروه ها یا مجموعه ها استفاده می‌شود.



نمونه هایی از اسم‌های مفرد عبارتند از:

کتاب (book)، سگ (dog)، خورشید (sun)، شهر (city) و ایده (idea). اسم‌های مفرد بسته به اینکه حرف اولشان چه باشد (صامت یا مصوت) با a/an نشان داده می‌شوند. علاوه بر این، اسم های مفرد فعل مفرد می گیرند؛




به مثال‌های زیر توجه کنید:



An umbrella is the most necessary thing for me in these two seasons.

در این دوفصل، یک چتر ضروری ترین وسیله برای من است.



A banana contains vitamin B6, fiber, potassium, magnesium, vitamin c, manganese, ….

یک موز حاوی ویتامین بی 6، فیبر، پتاسیم، منیزیم، ویتامین سی، منگنز و … است.



نکته: همانگونه که در جملات بالا می‌بینید، هر دو اسم مفرد نشانۀ a/an دارند و فعل بعد از آنها نیز مفرد است.

2.اسم جمع چیست؟




یک اسم زمانی جمع به حساب می‌آید که دو یا چند نفر، مکان، شیء یا ایده را نشان می‌دهد. شما می توانید بیشتر اسم های جمع را تشخیص دهید زیرا اکثر آنها به -s یا -es ختم می‌شوند؛ اگرچه استثنائات زیادی وجود دارد. به طور خاص، اسم های جمع بی‌قاعده هر یک از شکل های جمع خاص خود را دارند؛

مانند:



Child………………childs……………………children

کودکان…………………………….کودک



شکل جمع اسم‌های مرکب در انگلیسی:



کلمات مرکب
کلماتی هستند که از دو یا چند کلمه تشکیل شده‌اند.

آنها می‌توانند اسم‌ ها مرکب باز باشند ( یعنی کلمه‌ها با فاصله از هم نوشته شده باشند؛ مثلا manager of company یا مدیر شرکت)، می‌توانند با یک ( – ) از هم جدا شده باشند (مانند mother-in-law یا مادرشوهر) یا اینکه می‌توانند بسته باشند (یعنی هیچ فاصله‌ای بین کلمات وجود نداشته باشد؛ مثلا passerby یا رهگذر).



برای دریافت اطلاعات بیشتر دررابطه با اسم های جمع و مفرد، قوانین ساخت اسم های جمع و همچنین آشنایی با تفاوت میان اسم های جمع و اسم های ملکی می توانید به مقاله مراجعه کنید.
 
بالا