دانلود آموزش گرامر ضمایر مفعولی در انگلیسی

tatschool

تازه وارد
کاربرد ضمایر مفعولی در گرامر انگلیسی

مفعول، شخص یا چیزی است که کار برروی آن انجام می‌شود. ضمایر مفعولی یا object pronouns (objective pronouns) ضمایری هستند که جایگزین اسم می‌شوند؛ چون برای ما مشخص است که مفعول چه کسی یا چه چیزی است. استفاده از ضمایر مفعولی باعث می‌شود که متن سریع تر خوانده شود و فهم آن راحت تر باشد و همچنین از تکرار جلوگیری شود.در انگلیسی هفت نوع ضمیر مفعولی وجود دارد:

ضمایر فاعلی ضمایر مفعولی

I Me

You You

She Her

He Him

We Us

They Them

It It​

مثال:

I saw Kate in the restaurant……..I saw her in the restaurant.

He gave his cat to his friend………He gave it to them.

استفاده از you در ضمیر مفعولی در نقش مفرد و جمع



*لازم به ذکر است که ضمیر مفعولی «مفرد you» و « جمع you» در انگلیسی یکی هستند و با تغییر مخاطب از یک نفر به چند نفر تغییر نمی‌کند؛ بنابراین می‌توان گفت از ضمیر مفعولی “you” در تمام موقعیت‌هایی که گوینده شخص يا اشخاصي را مستقیما مخاطب قرار می‌دهد استفاده می‌شود:


I’ll be there for you.

من در کنار شما خواهم بود.

من در کنار تو خواهم بود.



استفاده از “You” به عنوان ضمیر غیر شخصی



علاوه بر آن كه “you” به عنوان ضمیر مفعولی دوم شخص مفرد یا جمع استفاده می‌شود، می تواند به عنوان «ضمیر غیرشخصی» نیز عمل کند. در این مورد، لزوماً شخص خاصی را مورد خطاب قرار نمی‌دهد، بلکه به یک قانون یا وضعیت کلی اشاره دارد:

When you don’t water a flower for three days, it will wither.

اگر به مدت سه روز به یک گل آب ندهید، پژمرده می شود.

If you bring water to zero temperature, it will freeze.

اگر آب را به دمای صفر برسانید، منجمد می‌ شود.

کابرد ضمایر سوم شخص مفرد در ضمایر مفعولی

him

her

it




سوم شخص مفرد در ضمایر مفعولی سه شکل دارد: “him”, “her” and “it”. این یکی از تنها مواردي در زبان انگلیسی است که جنسیت در گرامر نقش دارد. در زبان انگلیسی، جنسیت گرامری اسم معمولا با جنسیت طبیعی آن یکی است؛ به این معنی که مرد در دستور زبان مذکر و زن مونث است. با این حال، چند استثنا مهم وجود دارد:



برای مطالعه استثنائات مربوط به این حوزه و آشنایی بیشتر با ضمایر مفعولی و همچنین دریافت مثال های بیشتر در این حوزه می توانید به مقاله آموزش گرامر ضمایر مفعولی در انگلیسی مراجعه کنید.

منبع:
 
بالا