آیا cdn برای ووکامرس مفید است؟

11111111

تازه وارد
سلام و احترام خدمت دوستان

در مبحث سئو گویا cdn یک فاکتور محسوب میشه سوالی برام پیش اومده بود در مورد اینکه آیا cdn برای فروشگاه اینترنتی که سرور ایرانی داره هم کاربرد داره ؟ و آیا باید ازش استفاده کرد؟
اگر الزام بر استفاده است شما کدام cdn رایگان رو پیشنهاد میکنید؟

پیشاپیش متشکرم از راهنمایی شما
 

جاویدان

کاربر عضو
با سلام دوست عزیز
در بحث سئو cdn حتما الزامی نیست ولی در بحث بارگذاری سریعتر و دسترسی بهتر و بهبود کاربری و کاهش فشار سرور و درخواست و جلوگیری از حملات بورت فورث یا از دسترس خارج شدن سرور شما کمکهای خوبی دارد.
اگر شما از یک فروشگاه پر بازدید برخودار هستید فرقی نمی کند در کدام کشور باشد وجود cdn کمک شایانی خواهد بود.
در مورد cdn شما می توانید به صورت شخصی با استفاده از سرورهای دانلود یک cdn شخصی کوچک ایجاد کنید یا از cdn های داخلی یا خارجی با وسعت جهانی که سرورهای متعددی دارند و بعضا بسته های رایگان مشخصی ارائه می دهند بهرمند شوید.
مانند ابرآروان - پارس پک - کلود فلر و برخی شرکتهای دیگر
این شرکتها در سطح خاص رایگان هستند و پس از میزان مصرف پهنا به حالت تجاری سوئیچ می کنند البته قیمت مناسبی دارند و بسته به درآمد شما قطعا پرداخت آنها حتما به نفعتان خواهد بود.
موفق باشید
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: 11111111

11111111

تازه وارد
سپاس بیهایت از توضیحات مفید شما

(توضیحات شما کامل است اما با در نظر گرفتن عدم تجربه ما در این زمینه ممنون میشم ابهام زیر رو هم برطرف نمایید)

اگر فروشگاه پربازدید نباشد و بخواهیم در حال حاضر از cdn رایگان به فرض پارس پک استفاده نماییم به جهت دسترسی سریعتر کابران ، پیش بینی آینده و مسایل ایمنی که فرمودید با توجه به تجربه شما آیا این عمل ( استفاده از cdn) رو پیشنهاد میکنید؟

آیا از لحاظ فنی انجام این کار با توجه به حجم بازدید پایین + نوپا بودن فروشگاه به نفع یا ضرر است؟


با تشکر از شما
 

پیام یزدانیان

کاربر عضو
سلام بنده فکر میکنم استفاده از cdn برای کسب و کارهای متوسط ب پایین مناسب نیست و برای سایت هایی نسبتا بعد بالا کاربرد داره.
و کلود فلر را اصلا توصیه نمیکنم.
ضمنا
فکر میکنم خود هاست سایت قوی باشه cdn خوبیه
توی وردپرس میتونید مثلا فایلهای استایل قالب و همه چیز را به روت انتقال دهید و از این طریق دسترسی ها را سریع تر کنید . خیلی تفاوت نمیکنه اما درتعداد بالا شاید به 2 یا 3 ثانیه تفاوت برسه . هرچند اصولی تر هم هست .
 

11111111

تازه وارد
توی وردپرس میتونید مثلا فایلهای استایل قالب و همه چیز را به روت انتقال دهید و از این طریق دسترسی ها را سریع تر کنید . خیلی تفاوت نمیکنه اما درتعداد بالا شاید به 2 یا 3 ثانیه تفاوت برسه . هرچند اصولی تر هم هست .
ممنون در این خصوص بیشتر راهنمایی میکنید؟ 2 الی 3 ثانیه زمان بسیار خوبی هست برای ورود کاربران کاملا به چشم میاد ...

جناب جاویدان نظر شما چیست؟
 

جاویدان

کاربر عضو
با سلام دوست عزیز
بنده شیوه آقای یزادنیان رو تست نکردم اطلاعی ندارم.
اما مدتی از ابرآروان استفاده داشتیم و تجربه بدی نبوده
البته محدودیت های سرورهای cdn و برخی قوانین و نحوه اتصالات کاملا در اختیار آنهاست و تا حد زیادی هم نفع بازدید برای آنها نیز دارد از جمله جمع آوری اطلاعات ویژه یک سایت در هر سطحی در هر کشوری که ارقام بزرگی را می تواند برای خدمات دهنده ایجاد کند.
بنظرم اگر بازدید روزانه شما از 1000 فراتر رفت و هنوز روی یک سرور اشتراکی هستید حتما از cdn استفاده کنید.
اما اگر سروری به مراتب قوی در اختیار دارید چون vps یا نیمه اختصاصی یا حتی اختصاصی داشتن یک cdn شخصی و بارگیری اطلاعات مثل عکس ها فیلم ها یا صوت یا فایل به شما کمک بیشتری خواهد کرد و رتبه بهتری هم خواهید داشت. البته نگهداری و دقت و زمان بیشتری هم می طلبد.
مثلا یکی از مشکلاتی که بسیاری از کاربران و حتی مدیران سایتها از آن گله دارند کندی بارگذاری است، همان ثانیه های اعصاب خورد کن و این بیشتر در قالبهای تجاری که پنل تنظیمات و نیاز به ذخیره سازی و انبوهی از افزونه های جانبی دارند به چشم می خورد.
اما در یک قالب استاندارد و بهینه این مشکلات تقریبا دیده نمی شود بخصوص وقتی از پنل های پیچیده و بارگذاری و فراخوان های متعدد خبری نباشد.حجم بروزرسانی متعدد بسیاری از این قالب ها به همین علت است. و اینکه هیچ وقت دمو این قالب ها پس از استفاده بسیاری از کاربران همان نسخه دمو نیست و نیازمند کدهای دستی بیشتری در بخش های متعدد است .
در مورد ابهام شما بازدید پایین زیر 1000 نفر در روز با یک سرور قوی و مناسب نیازی به این جریان ندارد و یادتان باشد سایت هایی که دائما بروز می شوند نیازمند بروزرسانی cdn هم هست و تاخیر زمانی در پاکسازی و کش مرورگر کاربر و سرور واسط و قوانین آنها در پاکسازی کش ها و ...
بهتر است هدفمند با بهینه سازی تنظیمات پیش بروید و با استفاده از یک خدمات دهنده مناسب ضمن هزینه های معقول به این فکر کنید شما قرار نیست همه سود دریافتی از فروشتان را صرف نگهداری سرورها کنید و باید دقیقا حساب و کتاب این هزینه ها را نیز داشته باشید.
موفق باشید
 
بالا