المنت صنعتی چیست و چگونه کار می کند

ahankar

تازه وارد
نیز باید با فضای موجود برای نصب همخوانی داشته باشد تا جاگیری مناسب و بهرهوری بیشتری داشته باشد. در برابر ضربه مقاوم است و نصب آن آسان می باشد. یکی دیگر از خصوصیات مبدل های همسو با جریان سیال این است که در نقطه ورودی بیشترین اختلاف دما وجود دارد، بنابراین بیشترین انتقال حرارت در همان نقطه ورودی اتفاق می افتد. در یک کاربرد یکسان وزن مبادله کن حرارتی لاملا کمتر از مبادله کن حرارتی پوسته و لوله است. امکان افزایش دمای خروجی سیال سرد تا دمایی بیشتر از خروجی سیال گرم در این نوع از مبادله کن ها امکان پذیر است. تولید گرما و حرارت از طریق این المنت ها باعث افزایش کیفیت زندگی روزمره و تامین حرارت و گرمای محیط شده است. برخی از الیاف مصنوعی مقاومت بسیار بالایی در برابر شعله آتش دارند، از جمله الیاف شیشه و الیافهای مداکریلیک و ترکیبهای دیگر، از جمله پلی استرهای خاص، اشتعالپذیری بسیار کمتری در برابر آتشسوزی دارند و حتی ممکن است خود را خاموش کنند. جنس المنت سیلیکونی به طور معمول از فلز نیکل و کروم است که کاربرد هر کدام، متفاوت از دیگری است.

المنتهای ریخته گری جهت مصارف صنعتی در مناطق مرطوب بسیار مناسب است. این مورد باعث می شود آنها را برای استفاده در محیط های خشن که در آن سایر المنت گرمایشی از کار می افتند، مناسب باشند. معمولاً از فولاد کربن یا فولاد ضد زنگ برای ساخت این مبادله کن استفاده می شود. از لوله یا لوله های مارپیچی تعبیه شده داخل یک پوسته تشکیل شده است. عیب اساسی استفاده از این نوع مبادله كن ها عدم امکان رسوب زدایی آنها است. در مبادله کن های حرارتی لوله ای و صفحه ای ضریب تأثیر معمولا کمتر از ۹۰ درصد است و نسبت سطح انتقال حرارت به حجم اشغال شده اکثرا کمتر از ۷۰۰ مترمربع بر متر مکعب می باشد. مزیت این مبادله كن ها انعطاف در طراحی، قابلیت استفاده در فشارهای بالا و ضریب اثربخشی بالای آن است. بازیابی حرارتی در صنایع کاغذسازی و شیمیایی و سایر کاربردهای صنعتی این نوع مبادله کن در رقابت با مبادله کن پوسته و لوله است. یکی از شناخته شده ترین برزنت های ضد آتش پارچه ی برزنت نسوز است که از جنس الیاف فایبرگلاس ساخته می شود ، این نوع پارچه های نسوز مقاومت مکانیکی بسیار خوبی دارند و می توانند تا ۵۰۰ درجه ی سانتی گراد درجه ی حرراتی را تحمل کنند از جمله کاربردهای این نوع پارچه ها می توان به استفاده به عنوان عایق و لایه ی محافظ جوشکاری در صنایع ساختمانی ، عایق پشتبیان کوره و عایق کاری قالب ها در صنایع ریخته گری اشاره کرد.

المنت فلنج دار

یکی از اجزای مهم و پرکاربرد در صنعت است که برای گرمایش مایعات استفاده میشود. شرکت نوین گرمایش آذران پویا با داشتن توانایی ، تجربه کافی و همچنین کادری مجرب از متخصصان و مهندسین کار آمد در امر طراحی و تولید هیتر های صنعتی و المنت های حرارتی ، ترموکوپل های صنعتی و تجهیزات کنترل دما سال ها است که بصورت تخصصی و مستمر در صنعت کشور توانسته است باهدف تامین ، تجهیز و رفع نیاز صنعت کشور در حد توان خود محقق نموده و موفق عمل نماید. زمانی که فشار یکی از سیالات یا هر دو آنها بسیار زیاد باشد، استفاده از این ساختار مناسب تر است؛ چون مهار جریان در لوله با قطر کم اقتصادی تر است. برای مدل های مختلف دستگاه در ابعاد مختلف، المنت تسمه ای مناسب وجود دارد زیرا سایز آن ها بسیار متنوع است. در واقع این امر نه تنها تجربه ای راحت تر را ایجاد می کند ، بلکه باعث کاهش مصرف انرژی و هزینه های شما نیز می شود. این مجوز بهصورت رده مصرف انرژی خواهد بود. 7. المنت فشنگی قابل تنظیم کردن دما و مقدار حرارت می باشد که همین امر موجب می شود ازاتلاف انرژی و هزینه جلوگیری شود.

روشهای افزایش میزان انتقال حرارت

در مبادله کن های حرارتی به سه دسته کلی تقسیم می شوند. برای استفاده در المنت های گرمایش پوشیده شده با MgO یا استفاده در اتمسفرهای نیتروژنی یا تحریک کننده توصیه نمی شود. در مقابل روش های پسیو یا غیر فعال برای افزایش میزان انتقال حرارت نیاز به منبع خارجی نیاز ندارند و در مقایسه با روش های اکتيو ساده تر و اقتصادی تر هستند. جریان سیال ها، تنش های حرارتی مجاز در مبادله کن، ملاحظات و سایر معیارهای طراحی است. در کاربردهایی که سیال عامل بسیار لزج يا لجن آلود باشد، استفاده از این مبادله کن رایج است. یکی از رایج ترین روش ها برای گسترش سطح انتقال حرارت استفاده از پره ها می باشد. نیکل و کروم به دلیل مقاومت بالایی که دارند در ساختار المنت ها از آنها استفاده می شود. المنت ها انواع مختلفی داشته و در زندگی روزمره امروزی کاربرد بیار زیادی دارند.
 
بالا