امتیاز دهی و تخفیف به کاربر

mehrban_v

تازه وارد
سلام.
من قصد دارم کاربر هام با ورود و عضویت در سایت یک امتیازی بگیرند و مثلا در ادامه هم بعد از 3 خرید دوباره امتیاز جدید بگیرند و در نهایت بتونند از این امتیازات روی یک کتگوری خاص محصول 10 درصد و برای کتگوری خاص دیگری 15 درصد به طور مثال تخفیف بگیرند .
همچنین می خوام کد معرفی وجود داشته باشه که وقتی با اون کد عضویت رو انجام می دهند امتیاز یا تخفیفی برای معرف و عضو جدید هردو اعمال بشه.
آیا این کار امکان پذیر هست؟ و اگر بله چه پلاگین یا افزونه ای را پیشنهاد می کنید؟
ممنونم
 

جاویدان

کاربر عضو
با سلام دوست عزیز
افزونه های مدیریت کاربران یا کیف پول الکترونیک یا جوایز خرید یا عضویت در بیشتر موارد این خواص رو دارند .
کافیه مخرن رو جستجو کنید کلماتی مانند user یا gift یا Discount یا مشابه رو جستجو کنید.
طیف بالایی از افزونه های رایگان کامل یا نیمه کامل که تجاری هم دارند در دسترس است
موفق باشید
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: mehrban_v

mehrban_v

تازه وارد
سلام وقت بخیر. خیلی ممنونم از پاسختون . یه سوالی داشتم . چطور می تونم بفهمم افزونه به درد کارم می خوره یا خیر؟ چون افزونه ها گاها پولی هستند. آیا راهی نداره و فقط باید ریسک کنم و خریداری کنم؟
البته دیدم که توضیحات قابلیت هارو می ذاره ولی گاهی با ترکیب قابلیت ها می توان به هدفی که در توضیحات ننوشته هم رسید ولی متاسفانه چون افزونه ها تست ندارند همیشه دو به شک هستم که خرید کنم یا خیر.
پیشاپیش از حسن توجه شما سپاسگزارم
 

جاویدان

کاربر عضو
با سلام دوست عزیز
بسیاری از افزونه های تجاری نسخه رایگان در مخزن دارند مگر در مواردی که اصلا رایگان نباشد.
بطور ساده اگر شما یک سیستم رایانه داشته باشید می توانید نسخه های رایگان مخزن را در یک برنامه لوکال تست بگیرید یا در یک زیر دامنه یا ساب دامین فعال سرور یک وردپرس تست بگذارید و افزونه ها را تست گرفته و سپس در سایت اصلی استفاده کنید.
بطور معمول ما کمتر سایتی در ایران داریم که افزونه های اورجینال را در دسترس قرار دهد . نمی گویم نیست چون هست ولی شناسایی اونها یکم سخته بنده الان پس از سالها نال و رایگان یک نسخه تجاری را از یک سایت معتبر خریداری کردم و بروزرسانی و نحوه عملکرد و صحت سنجی اورجینال بودن برایم محرز شده است .
بطور معمول بسیاری از افزونه های تجاری نسخه نال آنها در وب موجود است . اما همیشه افزونه های تجاری لازم به استفاده نیستند و افزونه های رایگان هم در بسیاری مواقع عملکرد بالا و خوبی دارند.
طبق توصیه همیشگی بنده نیازهاتون از یک افزونه را در روی یک کاغذ بنویسید و با حذف اضافات به جمع بندی کامل برسید سپس افزونه هایی که فکر می کنید در راستای هدف شما هستند را تست کنید و مطابق با نیازتان آنها را ارزش گذاری کنید.
به این شکل به نزدیک ترین افزونه کاربردی مدنظرتان می رسید. برای شروع از مخزن وردپرس استفاده کنید از آزمون و خطا نترسید و سری باشید . اگر می خواهید در بازار به نقطه مطلوب برسید سرعت و نیاز سنجی کاربران مهمترین نکته است . از کاربران در این موارد نظر خواهی کنید
موفق باشید
 

mehrban_v

تازه وارد
با سلام و پوزش بابت سوال های متعدد.
می خواستم بدونم چون گفته بودید قبلا هم که برای سایت فروشگاهی بهتر است از قالب فروشگاهی استفاده کنیم با توجه به این که می خواهم قابلیت باشگاه مشتریان و تخفیف دادن ها را داشته باشم قالب خاصی رو پیشنهاد می دهید؟
البته پیشاپیش از اینکه وقتتون رو می گیرم پوزش می خوام و خودم سرچ کردم ولی هرچه گشتم بهترین قالب ها قالب های مارکت پلیس بود که بدرد کار من نمی خورد به همین دلیل خواستم از تجربه شما استفاده کنم . ممنونم
 

جاویدان

کاربر عضو
با سلام دوست عزیز
جهت اینکه بدانیم شما نیازمند پاسخ هستید با زدن Like یا گزینه پاسخ و سپس درج سوال فرد پاسخ دهنده توسط سیستم مطلع می شود و سرعت بهتری برای پاسخ دارد.
بطور کلی چون شما قصد دارید یک فروشگاه داشته باشید پس یک قالب فروشگاه محور بهترین عملکرد را برای شما دارد. قالب های مارکت پلیس چون چند کاربرده هست تمرکز مشخصی روی یک حوزه ندارد و این باعث سنگینی بیش از اندازه آنها می شود.
شما باید در قدم اول مشخص کنید می خواهید یک محصول فیزیکی بفروشید یا دیجیتال(فایل گرافیک یا نرم افزار) یا هر دو .
ساده ترین راهکار اینست که نیازهاتون رو بنویسید روی یک کاغذ سفید و یک قلم روان یا مدادی فرقی ندارد فقط بنویسید.
وقتی نوشته ها خواسته های خودتان و همه موارد را جمع بندی کنید باید در نقطه مقابلش خواسته ها و مواردی که کاربران شما به آنها نیاز دارند را بنویسید و جمع بندی کنید . بعد مشابهات این دو را در یکجا علامت گذاری کنید و سپس جزئیات باقی مانده را در صورت الزام نگه داشته و موارد غیر ضروری را حذف کنید حالا یک جمع بندی نهایی دارید.
بر اساس این جمع بندی شما می توانید یک قالب فروشگاهی انتخاب کنید. یادتان باشد در انتخاب قالب اون جمع بندی به شما کمک می کند قالبی را انتخاب کنید که با نیازهای شما بیشترین همخوانی را دارد.
ساده ترین شکل فهمیدن اینکه کدام قالب مناسب شماست تست قالب ها بدون هزینه است بسیاری از قالب ها دمو دارند و جزئیات متعدد از افزونه های سفارشی خودشان یا همراهشان. البته که صرف دیدن توضیحات در سایت های ایران اگر قالب خارجی انتخاب میکنید نباید شما را فریب دهد و بهتر است از سایت طراح اصلی یا فروشنده آن نیز بازدید و توضیحاتش را بیشتر بررسی کنید.
نظرات کاربران در خارج مرزها بیشتر به واقعیت نزدیک تر است. بسیاری از قالب های خارجی در ایران از سایت است
اگر هم از قالب های کاملا ایران استفاده می کنید ضمن بررسی دمو از پشتیبانی سایت بخواهید به شما توضیحات بیشتری بدهد .
یادتون باشه چون قصد دارید از تخفیفات یا باشگاه مشتریان استفاده کنید قبل از انتخاب قالب افزونه های مدنظر را شناسایی و از عدم تداخل با قالب های مدنظر اطمینان حاصل کنید. در سایت های ایرانی متاسفانه بسیاری از فروشندگان جعلی همه چیز رو می گویند با همه موارد سازگار است ولی در سایت های خارجی و سازندگان این اینگونه نیست . این البته در مورد طراحان داخلی صدق نمی کند و البته بسته به شفاف بودنشان دارد .
یادتون باشه برخی افزونه ها هستند که تمامی موارد مورد نظر شما رو یکجا دارند برخی نیازمند چندین افزونه است پس سعی کنید از مواردی استفاده کنید که حداقل افزونه و بیشترین کارایی را دارد.
یادتون باشه در خرید قالب از نسخه هایی استفاده کنید که بروزرسانی بیشتری داشته اند چون نسخه های اولیه بسیاری از قالب ها خطاها و مشکلات و کمبودهای زیادی دارند.
موفق باشید
 

mehrban_v

تازه وارد
خیلی ممنونم از توضیحاتتون و وقتی که گذاشتید پس من شروع می کنم به ایجاد یه نقشه کلی از سایتی که در ذهن دارم، امیدوارم شاگرد خوبی باشم و بتونم از دانش شما بیشترین استفادرو بکنم .
 
بالا