با سلام دوست عزیز
یکم موضوعی که شما گفته اید پیچیده شد؟!!
شما اول می گویید که هزینه درب منزل پرداخت شود!! اما می خواهید کاربر هزینه ارسال کالا را اول آنلاین پرداخت کند!! این یکم با چیزی که تعریف عرف درب منزل است فرق دارد!!
ضمن اینکه سوالی مطرح است فاکتور مشتری چگونه باید خروجی مبلغ نهایی را به مشتری نشان دهد در حساب کاربری اش ثبت شود و برای شما خروجی چاپ داشته باشد؟
زیرا طبق قانون شما مکلف به ارائه فاکتور هستید تا مشتری مطمئن شود و در صورت نیاز به استفاده از قانون ارجاع محصول ظرف 7 روز بتواند اثبات کند خرید از شما انجام پذیرفته است.
و نکته دیگری میزان هزینه های ارسال بر اساس هر محصولی فرق می کند: مثلا یک محصول با پست عادی با وزن کم با یک محصول با همان وزن ولی با پست پیشتاز یا پست سفارشی در مدت تحویل و قیمت فرق جدی دارد؟ این مسئله در باربری و سایر شرکتهای خصوصی هم فرق دارد؟ هزینه های دیگر هم جای خود دارد؟ اعتماد سازی در این بخش چگونه است؟
و برخی موارد دیگر که باید حتما بررسی شوند می تواند در پیدا کردن و پیش بینی های لازم برای اینکه هم منافع مشتری و هم فروشنده لحاظ شود و بصورت خرید اجباری یا تحمیلی از نظر ضرر کردن پرداخت هزینه ارسال خریدار یا سمت فروشنده نباشد و قانون نیز اجرا گردد و طبق آن یک پاسخ یا معرفی یا احتمالا ساخت و تولید افزونه در نظر گرفته شود.
(احتمال سوءاستفاده از این شیوه مورد نظر شما بسیار بالاست دقیقا چون هزینه فوق در بسیاری مواقع از نظر برخی کم است افراد به علت کمبود نقاط شکایات یا هزینه های بالای شکایت و زمانبری شاید به متخلف فرصت کافی برای سوءاستفاده گسترده را بدهند تنبلی هموطنان ما در این مورد کندی در شکایت و پیگیری قانونی و کمبود قوانین مراجع شکایت و کندی روند آن می تواند باعث فرصت برای فرار از چنگال قانون افراد متخلف شود و باعث دلسردی جامعه از خرید آنلاین گردد)
قطعا گزینه های جانبی زیادی هست که می تواند همین الان در اینباره به عنوان مکمل نشان داد ولی باید نکات شما بررسی شود سپس جواب کاملتری دریافت می کنید.
موفق باشید
سلام و عرض ادب
سپاس از توضیحات کامل شما
بله از دیدگاه تخصصی مشکلاتی بر این کار هست، حقیر مدنظرم این بود فروشنده اگر قراره ضر کنه یک طرف هزینه برگشت کالا رو ضرر کنه اما با توجه به توضیحات شما کمی با دیدگاه باز تر و گسترده تر به مسئله نگاه میکنم و به شما حق میدم
متاسفانه قانون یا موردی برای مشتریانی که سفارش ثبت میکنند و در اواسط مسیر ( بازه زمانی که سفارش قراره به دستشون برسه) یا عدم حضور در منزل یا ... از خرید منصرف و کالا برگشت میخوره و در این حالت ( که اگر تماماٌ حالت های قصور از سمت مشتری باشه) فقط فروشنده ضرر میکنه و مشتری به راحتی میتونه از تحویل بسته امتنا و کالا رو برگشت بزنه! منباب همین گفتم اگر میشد حداقل هزینه دریافت میشد شاید فروشنده با آسوده خاطری بیشتری کالا رو ارسال میکرد و چون مشتری اندک هزینه ای پرداخت کرده دغدغه ای برای دریافت بسته داره و بیشتر پیگیره... اما همانطور که شما فرمودید باب سوء استفاده هایی در این روش باز و همچنین اعتماد سازی کمی سخت میشه.
در هر صورت خیلی ممنونم از توضیحات کامل و صبورانه شما