دانلود تقویت لیسنینگ با کمک تکنیک ترنسکرایب (transcription)

tatschool

تازه وارد
اگر در حال آموزش یک زبان جدید هستید، می‌دانید که درک شنیداری چالش برانگیزترین بخش فراگیری زبان جدید است، بنابراین بهبود آن ضروری است. در این مقاله قصد داریم تکنیک ترنسکرایب (transcription) را که یکی از بهترین روش‌ها برای تقویت مهارت شنیداری است، به شما معرفی کنیم.

اگرچه در فرآیند آموزش یک زبان جدید، روش‌های زیادی برای تقویت مهارت شنیداری وجود دارد، با این حال همچنان زبان‌ آموزان مشکلات زیادی در ارتباط با فراگیری این مهارت دارند. به عنوان مثال درک کلمات دشوار در حین تلفظ، چندان آسان نیست، اما تکنیک ترنسکرایب کمک می‌کند تا کلمات را بهتر درک کنید. بنابراین می‌توان گفت ارتباط مستقیمی بین تقویت مهارت شنیداری و بکارگیری تکنیک ترنسکرایب (transcription) وجود دارد.

در ادامه و قبل از پرداختن به اهمیت و نحوه انجام تکنیک transcription، بهتر است ابتدا تعریف دقیقی از این واژه ارائه دهیم.

ترنسکرایب (transcription) چیست؟

ترانسکرایب یا transcription؛ به معنای تبدیل یک فایل صوتی یا ویدئویی به نوشتار است و یکی از کاربردی‌ترین روشها برای تقویت لیسنینگ است. در این تکنیک ابتدا فایلی متناسب با سطح زبان‌آموز انتخاب شده و سپس از او خواسته می‌شود محتوای صوتی را به محتوای متنی تبدیل کند. البته ممکن است زبان‌آموز نیاز داشته باشد بارها و بارها به فایل صوتی گوش کند. در عین حال که تکنیک ترانسکرایب یکی از وقت‌گیرترین متدهای آموزشی است، اما به دلیل تأثیر چشمگیر آن در پیشرفت لیسنینگ یکی از تکنیک‌های توصیه شده توسط اساتید حوزه آموزش می‌باشد.

چرا تقویت مهارت listening و استفاده از تکنیک ترنسکرایپ مهم است؟

اگر بخواهیم از بین چهار مهارت اصلی زبان انگلیسی مهم‌ترین مهارت را برای برقراری ارتباط مؤثر نام ببریم، باید آموزش لیسنینگ آیلتس را برگزینیم. زیرا تا متوجه نشویم دیگران چه می‌گویند، نخواهیم توانست با آنها ارتباط برقرار کنیم. در واقع گوش دادن یکی از مهارت‌های ضروری است، زیرا بیانگر توانایی فرد برای دریافت و تفسیر اطلاعات در فرآیند برقراری ارتباط است.



مزایای تقویت مهارت listening

  • جلوگیری از تعبیر و تفسیرهای اشتباه
  • بهبود روابط تجاری
  • افزایش موفقیت‌های شغلی
  • افزایش بهره وری
  • تقویت مهارت‎های رهبری
  • ایجاد ارتباطات قوی و پایدار
  • تقویت توانایی‌های حل مسئله
  • افزایش اعتماد به نفس
انجام تکنیک ترنسکرایب برای تقویت لیسنینگ چه مراحلی دارد؟

...

با مطالعه مقاله ، به دلایل اهمیت ترنسکرایب (transcription) در تقویت مهارت‌های زبان انگلیسی و علی‌ا‌لخصوص لیسنینگ پی می‌برید و سپس تکنیک‌های پیاده سازی آن را خواهید آموخت.

موفق باشید
 
بالا