راهنمایی برای تعریف کلاس ارسال در فروشگاه

Swat_mehdi

تازه وارد
سلام

وقت بخیر

بنده فروشگاه محصولات کشاورزی دارم

آدرس:



محصولاتم به این شکله که فروش برنج 10 کیلویی ، 20 کیلویی 50 کیلویی 100 کیلویی گذاشتم توی سایت

میخوام کاربر وقتی میخواد محصول 10 کیلویی و 20 کیلویی رو خرید کنه فقط براش ارسال از طریق پست نمایش داده بشه ، وقتی هم خواست محصول 50 کیلویی و 100 کیلوئی بخره به غیر از گزینه پست گزینه باربری هم براش اضافه بشه که بتونه از بین این دو گزینه یکی رو انتخاب کنه

پس برای 10 و 20 یک گزینه نمایش داده بشه که اون هم گزینه ارسال از طریق پست هست

برای 50 و 100 کیلویی 2 گزینه برای ارسال باشه

چجوری میشه همچین کاری انجام داد ؟

 

جاویدان

کاربر عضو
با سلام دوست عزیز

ضمن تبریک بابت سایت زیبایتان

از روش فوق استفاده کنید. فراموش نکنید نمایش حمل و نقل توسط خود شما تعیین می شود پس دقت کنید.

ووکامرس - پیکربندی- حمل و نقل-روش های حمل و نقل- افزودن روش حمل و نقل-

بدین شکل شما اول گزینه پست را تعریف- دوم یک گزینه باربری ایجاد می کنید. این قسمت در بخش با حمل نقل محصولات کلاس ارسال محسوب و دیده می شود.

پس از نوشتن نام و نامک ذخیره می کنید.

سپس به وکامرس - پیکربندی- حمل و نقل-روش های حمل و نقل -مناطق حمل و نقل را انتخاب می کنید.

سپس کشور مورد نظر رو انتخاب می کنید -  ایران - ویرایش رو میزنید .

یک روش حمل نقل ایجاد می کنید - فراموش نکنید این روش حمل نقل در بخش محصولات دیده نمی شود و فقط در هنگام پرداخت نهایی دیده می شود.

در صورتی که می خواهید رایگان محصولات را بفرستید با پست یا باربری ، دو بار روش افزودن حمل و نقل را می زنید و در هر دو بار حمل و نقل رایگان را انتخاب می کنید . سپس روی اولین حمل و نقل رایگان وارد شده و سپس نام حمل و نقل رایگان را به پست و دومی را به باربری تغییر می دهید. می توانید در کنار آن رایگان را درج کنید . یکی از گزینه های زیر نیازمند حمل و نقل رایگان را انتخاب می کنید معمولا کمترین میزان مبلغ سفارش یا کمترین میزان خرید تعیین می شود مثلا مبلغ 1000000 تومان سپس ذخیره تغییرات .

(نکته مهم: یادتان باشد اگر مشتری به سقف تعیین شده نرسد حمل و نقل رایگان نمایش داده نمی شود و سایر گزینه هایی که احتمالا فعال کرده اید قابل دیدن است)

دوم روش حمل و نقل { تحویل محلی} اگر از این گزینه برای افزودن روش حمل و نقل استفاده کنید می توانید یک رقم ثابت را دریافت کنید . و برای همه محصولات یکی خواهد بود هیچکدام از گزینه های کلاس حمل و نقل نیز در این مورد قابل رویت نیست.

سوم نرخ ثابت این شیوه دقیقا برای شما قابل استفاده است . کلاس های حمل و نقل در آن دیده می شود و قابل اعمال است .

این بخش از شورت کد هایی استفاده می کند که می تواند هزینه ها را برای مجموع یا هر محصول مجزا محاسبه کند . تعیین شیوه ارسال حمل نقل در محصولات از این تابع استفاده می کند .شما می توانید در همه حال یک مبلغ ثابت را بگیرید یا بر اساس تعداد محصول قیمت را بالا ببرید.

[qty]  محاسبه بر اساس تعداد موجودی این گزینه در صورتی که به این شکل استفاده شود فقط یک عدداضافه می کند اما به این شکل رقم مشخصی را به تعداد بالا می برد . ( [qty] * 100 )  پ ن : در این مورد یک روش دیگر هست که ( ) رو می تونید استفاده نکنید البته چقدر اعمال بشه مشخص نیست ولی امکان پذیر هست بخصوص در کلاس ها بدون نیاز به تعیین قیمت برای شیوه حمل و نقل مادر

[cost]  جمع هزینه محصولات را مورد محاسبه حمل و نقل قرار می دهد

[fee percent="20"]  درصد هزینه در این مورد شما یک درصد از کل مجموع هزینه کالاها را به صورت درصدی از کل دریافت می کنید هر محصول بر اساس قیمت خودش از درصد کل کم می شود

[fee percent="20" min_fee="5000"] درصد هزینه با قیمت کمترین در این فرمول اگر مجموع هزینه حمل و نقل شما از min_fee پایین تر باشد قیمت مشخص در min_fee برای کل محصولات اعمال می شود تا زمانی که هزینه حمل و نقل بیشتر از این میزان نشود ثابت است در صورت افزایش محصولات و بالا رفتن از میزان min_fee هزینه ها بر حسب درصد و قیمت نهایی محاسبه می شود.

[fee percent="20" max_fee="40000"] درصد هزینه با قیمت بیشترین در این فرمول با محاسبه درصد اگر میزان حمل و نقل از  max_fee بیشتر شود مبلغ max_fee به عنوان آخرین میزان هزینه حمل و نقل محاسبه می شود. در این صورت با افزایش تعداد محصولات تغییری در قیمت وجود نخواهد داشت.

[fee percent="20" min_fee="5000" max_fee="400000"] درصد هزینه با کمترین و بیشترین میزان در این فرمول شما یک سقف کمترین و یک سقف حداکثر مشخص می کنید و دقیقا رفتار های تکی بالا را به صورت مجموع شامل می شود.

در فرمول های فوق که با آزمون و خطا فهمیدم این بود که اگر می خواهید در این روش یک محصول در محاسبه حمل و نقل فعال نشود اول مثلا یک کلاس حمل و نقل ایجاد می کنید سپس این کلاس حمل و نقل را در محصول فعال می کنید. آنگاه اگر هزینه نرخ ثابت شما اینگونه محاسبه شد [fee percent="10" min_fee="5000" max_fee="400000"] شما باید در لیست پایین تر  که هزینه های کلاس حمل و نقل است از این شیوه استفاده کنید یادتان باشد اشتباه در قرار دادن این فرمول می تواند تمامی محصولات را شامل شود . [fee percent= "-10"] این یک نمونه در کلاس رایگان قرار می گیرد یعنی باید fee percent شما دقیقا برابر با یا کمتر از میزان نهایی در نرخ ثابت fee percent باشد در غیر اینصورت هیچ هزینه ای محاسبه نمی شود . در این فرمول با بالا رفتن تعداد محصول دارای کلاس حمل و نقل رایگان هیچ مبلغی اضافه نمی شود . اما می تواند روش حمل و نقل رایگان را در صورت رد شدن از سقف قیمت مجموع محصول فعال کند پس دقت کنید.

این فرمول [fee percent= "-5"] به شما اجازه میدهد که در هزینه های کلاس حمل و نقل بتوانید میزان کمتری برای یک محصول در نظر بگیرید یا آنرا را کم کنید

نکته مهم هزینه های کلاس حمل و نقل در صورت استفاده از کدها بالا می تواند هزینه های اضافی نیز دریافت کند . مثلا برای بسته بندی یا موارد دیگر در صورت تمایل به اینکه می خواهید این موارد در بخش محصول دیده شود باید از فیلترها یا افزونه های تغییر این بخش استفاده کنید.

موفق باشید

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

Swat_mehdi

تازه وارد
یک دنیا ممنون  :53:

توضیحات بسیار کامل و دقیق بوددر واقع کامل ترین توضیحاتی که تو نت دیدم همین متنی بود که اینجا گذاشتید :53:

مشکلم برطرف شد

یک سوال دیگه

برای خرید 50 کیلو به بالا یا 600000 تومان به بالا گزینه ارسال رایگان از طریق باربری طبق آموزش شما نمایش داده میشه 

میخوام مجموع هزینه ها وقتی به 600000 تومان یا بالاتر رسید هزینه پست هم 50 درصد تخفیف بخوره . میشه این کار رو انجام داد ؟ 

 

جاویدان

کاربر عضو
با سلام دوست عزیز

یکم بیشتر توضیح بدید یکم سوال شما گنگ هستش بیشتر بازش کنید.

چیزی که در آموزش گفتم به این شکل بود که اگر کلاس یا حمل و نقل مجزا از رایگان قرار بدید اگر از سقف مشخصی در مجموع عبور کنه حمل و نقل رایگان (منظور کلاس رایگان نیست) فعال میشه و کاربر نهایی در بسیاری مواقع اون رو انتخاب می کنه .

کد های مشخص شده در نیز جهت همین افزایش و کاهش قرار گرفته است.

موفق باشید

 

Swat_mehdi

تازه وارد
سلام مجدد

میخوام وقتی مجموع خرید مشتری به 600 هزار تومان و یا بیشتر رسید هزینه پستی بصورت اتوماتیک 50% تخفیف بخوره . 

به عنوان مثال: برنج 10 کیلویی 60 هزار تومنه و هزینه ارسالش 10 هزار تومنه . 6تا از این کیسه سفارش بده هزینه جمع خرید 10 کیسه میشه 600 هزارتومن و هزینه ارسالش میشه 60 هزارتومن. میخوام وقتی به 600 هزار تومن خرید که رسید هزینه ارسال نصف بشه مثلا  تو همین مثال هزینه ارسال 6 کیسه 10 کیلویی بجای 60 هزارتومن بشه 30 هزار تومن .

 

جاویدان

کاربر عضو
با سلام دوست عزیز

این مورد رو به نتیجه ای فعلا نرسیدم

شاید سایر دوستان اطلاعات بیشتری نسبت به این گزینه های qty و -+*/ که بر روش اعمال بشه  رو پیدا کنند و بنویسند .

البته شاید افزونه ای برای اینکار بتونید پیدا کنید ولی بیشترشون تخفیف در تعداد رو بر روی محصول نهایی می کنند نه حمل و نقل

باید گشت تا به نتیجه رسید

موفق باشید

 

Swat_mehdi

تازه وارد
سلام

وقت بخیر

تو این فرمول 

[fee percent="20" min_fee="5000"]

اگر 20 درصد هزینه محصول کمتر از 5000 باشه میزان 5000 تومن رو به عنوان هزینه ارسال نمایش میده

اگر 20 درصد هزینه محصول بیشتر از 5000 تومن باشه "مثلا اگر قیمت محصول 100 هزار تومن باشه ، 20 درصدش میشه 20 هزار تومن" و از اونجایی که 20 هزار بیشتر از 5 هزار تومنه 20 هزار تومن رو به عنوان هزینه ارسال در نظر میگیره.

فرمولی نداره که مثلا

بجای fee percent از هزینه ارسال استفاده کنه ؟ مثلا یدونه از محصول خاصی خریداری بشه هزینش بشه 5000 تومن هزینه ارسال 2 تا محصول بجای 10000 بشه مثلا 80% از 10000 تومن ؟

هزینه نهایی بشه 8000 تومن 

 
بالا