رفع مشکل افزونه

soosmar

کاربر عضو
سلام
وقت به خیر

من متوجه شدم که با فعال شدن افزونه ای ( گرویتی فرمز ) روی سایتم، پنل ادمین سایت به شدت کند میشه...
چطور می تونم پی ببرم دلیل این کندی چیه؟
- لازم به توضیح است، آخرین نسخه افزونه رو نصب کردم، ورژن PHP روی سایت اوکیه و مطمئنم که این افزونه با افزونه دیگه در تداخل نیست.
موارد فوق چک شده.

با این اوصاف، من می تونم پی ببرم دلیل این کند شدن چی می تونه باشه؟!

موفق باشید
 

جاویدان

کاربر عضو
با سلام دوست عزیز
با فعال کردن دیباگ به صورت آموزشی که قبلا در انجمن داده شده یکی از راه های امن هست.
اما راه حل دوم که خیلی ساده است اینست که از یک مرورگر رایانه استفاده کنید در حین اتصال به پنل مدیریت در پایین نوار مرورگر بخصوص در فایرفاکس در چپ یا راست بر اساس قرا رگرفتن موس آدرس سایت هایی که احتمال بارگذاری اطلاعات از آنها خارج سرور شماست نوشته می شود ، در سایتهایی که دارای کندی شدید هستند دلیل مهم همین قسمت است .اگر زمان بارگذاری یا تلاش برای اتصال زیاد شد متوجه می شوید.
علت این جریان به چند دسته مشخص مرتبط است.
اول فیلتر بودن برای آی پی دامنه های ایران یا برخی کشورها
دوم سروری که افزونه یا قالب سعی در دریافت اطلاعات دارد ضعیف یا دارای بار سنگین است(مانند همین بروزرسانی های اخیر وردپرس یا ووکامرس که با کندی سرعت به علت درخواست زیاد در لحظه اطلاعات یا ناقص یا به سختی حتی سروری در ابعاد وردپرس دریافت می شود)
سوم نقص در شیوه اتصال ( وردپرس و ووکامرس در یک حالت امن API سعی دارد اطلاعات تبادل شود اما برخی تجاری نویسان سعی می کنند از شیوه های دیگری برای اتصال استفاده کنند که برای خودشان نیز دردسرساز است.
بخش اخبار افزونه ها یا قالب ها (متاسفانه وردپرس و ووکامرس هم از این شیوه غیر متن باز در حال استفاده هستند و هم به سرورهای خودشان فشار می آورند هم سرورهای در حال اتصال را درگیر می کنند کافیست در حین ورود به پیشخوان لیست اخبار دریافتی را ببینید میزان دریافت ها هر روز بیشتر می شود این در افزونه ها یا قالب های تجاری در حال افزایش و خطری جدی برای امنیت و سرعت سایت و سرور هاست)
مورد دیگر دریافت برخی کدها از سرورهای واسط است مثل js ها یا مواردی مشابه ان که ممکن است سرور cdn این فایل ها رنج ایران یا آی پی ها را مسدود کرده باشد یا میزان درخواست ها بر روی آن سرور بیش از اندازه باشد یا تغییر کرده یا مسیر اصلاح نشده است.
این موارد از اصلی ترین بخش کندی افزونه و قالب ها بر روی مدیریت یا بارگذاری سایت ها می باشد .
یکی از اعتراضات بنده در فروم وردپرس هم مربوط به همین جریان می شود که چرا هر کسی مجازست بخش خبری یا اطلاع رسانی ایجاد کند در حالیکه خود وردپرس به صورت 12 ساعت یکبار چک می کند که بروزرسانی وجود دارد یا خیر و این خودش به بارگذاری اطلاعات یا عکس ها یا سایر موارد می شود که با موارد بالا کندی راحت قابل فهم است. در بحث نوتفیکشن حداقل یه بلی خیری وجود دارد که اگر طرف تمایلی ندارد آنرا منتفی می کند ولی در این جریان اصلا اینگونه نیست. امیدوارم این مورد به سامان برسد.
موفق باشید
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: soosmar

mahmoodreza

تازه وارد
با سلام،

روز بخیر،

ما هم همین مشکل را پیدا کردیم و منابع مصرف سایت بشدت بالا رفته است. لازم به ذکر است بعد از آپدیت ووکامرس به ورژن 4.0.1 در فایل debug خطای فایل gravity form master/common.php به کرات مشاهده می شود.

با تشکر
 
بالا