درخواست روش تبدیل تصاویر اپلود شده گذشته بصورت سازماندهی سالانه/ماهانه

ahmadu

تازه وارد
سلام دوستان
تمامی تصاویر اپلود شده در سایت ما بصورت مستقیم در پوشه uploads قرار داره و بقدری زیاد هست که حتی از طریق سی پنل هم نمیشه وارد این پوشه شد و یکسری مشکلات بوجود اورده

میخواستم بپرسم افزونه ای هست که تمام تصاویر آپلود شده رو بصورت سازماندهی سالانه/ماهانه در بیاره و لینک تصاویر تو پست ها رو هم تغییر بده؟
تعداد تصاویر حدود 150.000 هست و افزونه ای باشه که خودکار بر اساس تاریخ آپلود تصاویر اونا رو فولدر بندی کنه و لینکشون تو پست ها تغییر بده

بهترین راهکار برای حل این مشکل چیه؟
 

جاویدان

کاربر عضو
با سلام دوست عزیز
ساده ترین و امن ترین روش در خود وردپرس است.
تنظیمات - رسانه - پرونده‌ها را ماهانه و سالانه سازماندهی کن را تیک دار کرده و ذخیره با بفشارید کلیه عکس های فوق را به صورت سالیانه کلی و به صورت ماهیانه در خود سالیانه دسته بندی می کند.
ضمنا 150000 قطعه عکس یعنی شما با حدس بنده بیش از 15000 هزار قطعه یا حتی کمتر عکس واقعی بیشتر ندارید ولی چندتایی هایی که وردپرس قالب ها و افزونه ها ایجاد می کنند باعث این وضعیت است. بهتره از یک سرور کمکی استفاده کنید وگرنه به مشکل خواهید خورد. توصیه بنده استفاده از افزونه های عکس بیرون وردپرس است که لینک خارجی عکس را در وردپرس تبدیل و مناسب سازی می کند و فقط نیازمند یک قطعه عکس است و دائما از یک عکس ده تا و 50 تا نمونه مختلف نمی سازد.
موفق باشید
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: ahmadu

ahmadu

تازه وارد
با تشکر از پاسخگویی شما
همانگونه که توضیح داده شد ما میخواهیم تصاویری که از قبل آپلود شده را سازماندهی کنیم نه تصاویری که از این به بعد آپلود میشود و قطعا زدن تیک سازماندهی سالانه.ماهانه فقط تصاویری که از این به بعد آپلود میگردد سازماندهی میکند.

بنظر میاید راه حلی برای این مشکل بصورت اساسی وجود ندارد و تنها راهکار اینست که تصاویری که تاکنون در پوشه uploads قرار دارد را به پوشه ای دیگر مثلا images منتقل کنیم و فایل هایی که از این به بعد آپلود میگردد را بصورت سازماندهی سالانه/ماهانه در پوشه uploads قرار بگیرد.

حالا سوال اینجاست چطور تمام لینک های تصاویر موجود در پوشه uploads را به images تغییر دهیم
با یکسری افزونه و find&replace دیتابیس که امتحان کردیم نتیجه نداد.
 
آخرین ویرایش:

جاویدان

کاربر عضو
با سلام دوست عزیز
این برنامه رو در مخزن تست کنید . نمونه های مشابه این برنامه در مخزن هست
بر اساس تجربه چون ممکن است با این افزونه ها خطاهایی یا ایجاد بار اضافی روی دیتابیس داشته باشید بهترین شیوه همون دستی عمل کردنه زمانبر هست ولی چند تا حسن داره . چون شما تعداد واقعی مطالب و عکس ها رو نگفتید بر حسب محاسبه شخصی این پیشنهاد داده شد
اول اینکه اگر قالب شما در این مدت سایز و اندازه های مشخصی رو کم کرده باشه یعنی حجم بالایی از عکس های شما کم می شود و این یعنی کاهش حجم دیتابیس و فضای مصرفی.
دوم عکس ها رو به همون شکلی که باید در اختیار مخاطب قرار می دهید و اشکالاتی چون تگ ها یا برچسب های اضافی یا مشابه رو هم می توانید رفع کنید .
سوم عکس ها به علت جابجایی جدید کمتر دچار خطای 301 و 404 می شوند و مشکلات اخطار جستجوگرهایی چون گوگل کمتر خواهد بود.
در صورتی که راه حل های فوق کارکردی ندارد باید از طریق انجمن وردپرس اصلی پیگیر باشید تا راهکارهای بهتری در اختیار شما قرار دهند بهتره در اونجا از جزئیات بیشتر بگویید مثلا آیا این عکس ها مرتبط با وکامرس هست یا خیر یا اینکه حجم بالایی متادیتا اضافی دارد یا خیر یا اینکه تعداد واقعی عکس ها دقیقا چه میزانی است.
موفق باشید
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: ahmadu

ahmadu

تازه وارد
پلاگینی که معرفی کردید شاید برای تعداد ۱۰۰۰ تا عکس خوب باشه چون باید دستی کارهاشو انجام داد، اما برای ما که حداقل ۱۵۰.۰۰۰ تا عکس داریم کاربردی نیست.
بنظرم تنها راهکار اینست که تصاویری که تاکنون در پوشه uploads قرار دارد را به پوشه ای دیگر مثلا images منتقل کنیم و فایل هایی که از این به بعد آپلود میگردد را بصورت سازماندهی سالانه/ماهانه در پوشه uploads قرار بگیرد.

حالا سوال اینجاست چطور تمام لینک های تصاویر موجود در پوشه uploads را به images تغییر دهیم
با یکسری افزونه و find&replace دیتابیس که امتحان کردیم نتیجه نداد.
مثلا با استفاده از دستور تو دیتابیس اقدام کردیم اما تغییری بوجود نیامد
کد:
UPDATE wp_posts SET post_content = REPLACE(post_content,'wp-content/uploads','wp-content/images')
 

جاویدان

کاربر عضو
با سلام دوست عزیز
بهتره آدرس سایت رو قرار بدهید بر اساس اون نظر بدهیم.
موفق باشید
 

ahmadu

تازه وارد
ما اینجا وقتی مشکلی مطرح میکنیم برای اینه که دوستان دیگه ای که مشکل مشابه داشته باشن هم بتونن استفاده کنن و راه حل ارائه شده فقط برای یک سایت خاص نباشه و بصورت کلی باشه

شما فکر سایت:
دانلودها :
دیجیاتو :
دیجی کالا مگ :
یک پزشک :
ایران استخدام :
.
.
.
 

جاویدان

کاربر عضو
با سلام دوست عزیز
این سایتهایی که می فرمایید همشون از همون دسته بندی ماهانه و سالانه استفاده کرده اند و فقط یک نمونه آنها هوشمندانه از cdn برای سرعت بهتر استفاده نموده و همان هم خودش از دسته بندی استفاده کرده است. گزینه آخریتون هم ربطی به وردپرس نداشت.
اتفاقا یکی از نقدهای بنده به وردپرس که در هسته وردپرس اصلی هم مطرح کردم ولی پاسخی دریافت نشد این بود که چرا امکان بارگذاری خارج از سرور پشتیبان یا CDN عکس های شاخص نیست زیرا در حالت عکس های درون نوشته ها این امکان پذیر است.
دوم اینکه میزان تبدیل عکس ها در وردپرس به یک معضل هم در حجم و هم در دیتابیس تبدیل می شود. بخصوص با این قالب های جدید که خودشان به این حجم اضافه می کنند. در حالیکه یه عکس برای همین قضیه یا نهایت یک عکس کوچک برای مدیریت کافیست.
چیزی که می دانم اینست که امکان تغییرات باید از چند نقطه شکل بگیرد و صرفا با یک خط کد توسط شما حتی در دیتابیس امکان پذیر نیست . زیرا یک عکس پس از بارگذاری به چند دسته بندی در دیتابیس تبدیل می شود . اول متا دیتای مجزا . دوم دسته بندی عکس . سوم اتصال عکس به پست چهارم مسیر قرار گرفتن عکس پنجم تغییر در کدهای مرتبط با پست یعنی اندازه های مختلفی که مربوط به یک پست هست باید به صورت کدهای مشخصی در پست جایگزین شود.
همین پیچیدگی های عکس است که منجر به مشکلات جدی در سایت های بزرگ تر می شود که کندی سرعت بارگذاری فراخوان و فشار بر روی سرور کمترین نتیجه آنست.
اگر با این توضیحات به نتیجه نرسیدید باید در وردپرس اصلی این مشکل را بیان کنید تا راه حلهای قوی توسط تیم اصلی وردپرس در دسترس عموم قرار گیرد نه صرفا یک افزونه یا کد موقت
موفق باشید
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: ahmadu
بالا