مشکل با تغییر پیوند یکتا (ارور 404 از طریق گوگل )

heibat

تازه وارد
سلام

من شدیدا به مشکل خوردم برای ارجاع موتورهای جستجوگر که با تغییر پیوند یکتا ایجاد شد.

لطفا کمک کنید.

این راه ها رو امتحان کردم ولی جواب نداد:





 

جاویدان

کاربر عضو
با سلام دوست عزیز

باید اول مشخص بشه علت تغییر پیوند یکتا چیست ؟

چون به صورت پیش فرض خود وردپرس پس از هر گونه تغییر پیوند یکتا ریدایرکت 301 انجام میده و نیازی به دستکاری خاصی نیست.

برخی از این سایتها فقط کپی و ترجمه صرف می گذارند و هیچ تجربه ای در این باره ندارند.

بصورت فنی وقتی شما پیوند یکتا رو تغییر میدید یعنی دارید از یک مسیر به مسیر دیگری انتقال پیدا می کنید این درون سایتی یا حتی انتقال به دامنه دیگر است. (در مورد انتقال به دامنه دیگر باید دامنه قبلی حتما تا مدتی در اختیار شما باشد و ضمن پارک شدن بر روی سرور ریدایرکت را انجام دهد)

در اینجا نقشه سایت نقش خودش را ایفا می کند. یعنی به ربات می گوید این نقشه جدید است و آنرا اولویت بدان اما زمان انتشار پست ها برای ثبت باید تغییر محسوسی در بازه 15 روز اول نداشته باشد.

افزونه هایی مثل یواست این ریدایرکت را دارند و می توانید آن را با اتصال به پنل گوگل مستر خود انجام دهید البته توصیه نمی شود زیاد به این قضیه دلخوش کنید . چون اولا اگر تعداد زیاد باشد چون باید دستی تمام ریدایرکت ها را انجام دهید بسیار سخت است دوم حجم بالایی از ریدایرکت ها بدون هیچ دلیل موجه ای می تواند باعث ایجاد مشکل از سوی گوگل شود.

سوم گوگل خطاها را به سرعت می نویسد و لیست م یکند اما برطرف سازی آن هفته ها و گاه ماه ها طول می کشد این نحوه برخورد گوگل با وبسمتران است یعنی درک دقیقی از تغییرات ندارند و فکر میکنند همیشه باید پیوند یکتا خاصی را شما تا ابد مصرف کنید در حالیکه همیشه اینطور نیست.

(این یک مورد نظر و تجربه شخصی است و می تواند 100 درصد غلط باشد پس لطفا دقت کنید ) به شخصه و تجربه چندین تغییر پیوند یکتا عمدی و غیر عمدی به این نتیجه رسیده ام که اگ نقشه سایت درست باشد به مرور این خطاها حذف می شود و پیوندهای جدید با کمی زمان دوباره جایگزین می گردد. البته ممکن است به شدت دچار کمبود بازدید شوید .

یک نمونه از این تجربه حذف نزدیک 7 هزار برچسب از نقشه سایت بوده است که تا الان چیزی حدود 700 خطا هم در بخش موبایل و هم رایانه دیده می شود اما اگر بخواهیم دانه دانه اینها را ریدارکت کنیم یا نشان بدهیم مشکل کجاست زمان زیادی از دست می دهیم زیرا هر بار بیش از 10 یا 20 مورد را گوگل نمی پذیرید و بعد از این تعداد کپچا گوگل خطا می دهد دوم همین مقدار کم 10 تا 20 عدد ادرس نزدیک 3 تا 4 روز از سوی گوگل زمان می خواهد تا بررسی شود. یعنی شما باید روزان این مقدار را اصلاح کنید.

البته استفاده از ریدایرکت افزونه های مانند یواست شاید خوب باشد ولی تجربه قبلی هم زمان زیادی از ما گرفت و هم گوگل حجم بالایی 301 برای ما زده بود پس بهتر دیدیم آنها را حذف کنیم و از نقشه سایت به عنوان یک شیوه بهتر و زمان برای فیکس شدن استفاده کنیم. ما همان مطالب قبلی را پس از مدت کوتاهی در همان مکان های قبلی به دست آوردیم . البته حجم بالایی از ورودی را به خاطر برچسب ها از دست دادیم و این مشکلی جدی در رفتار ربات گوگل است که فقط عین کلمه و تگ هایh1 تا h6 را ملاک قرار داده است.

البته در ورژن جدید گوگل سرچ کنسول وضعیت بهتر و شیوه رفتار صحیح تری را شاهد هستیم ولی محدودیت ها وجود دارد. می توانید از این بخش مشکلات خودتان را بررسی کنید.

بهتر است اول قوانین سئو جدید را بخوانید و نکات کلیدی را یادداشت کنید.

ضمنا معرفی دوباره نقشه سایت به جستجوگرها بسیار توصیه شده است. (این مورد باید با دقت انجام شود).

موفق باشید

 

heibat

تازه وارد
ممنون از وقتی که گذاشتید.

فکر کنم بهتره همون یکتا جدید رو اعمال کنم و بازدید کننده ها رو هم تا مدتی بیخیال بشم.

چون پیوند یکتا خیلی بدی رو انتخاب کرده بودم.

بازهم تشکر

 

جاویدان

کاربر عضو
با سلام دوست عزیز

اینکه بیخیال بشید روش درستی نیست باید دقت کنید و بروز باشید .

این یعنی اینکه شما باید به نوشتن و تولید محتوای جدید اقدام کنید این بروزرسانی یعنی گوگل بفهم من آماده پذیرایی از بازدیدکنندگان جدید هستم. بالا بردن کیفیت مطالب دادن H1 تا h6  ایجاد پیوندهای خارجی و داخلی به سایر مطالب اینها بخشی از جریان جدید است که باید لحاظ شود اینگونه شما مخاطب بیشتری را جذب می کنید.

آموزش های جدید و قوانین جدید سئو را بخوانید و فراموش نکنید کسانی برتر خواهند بود که بهتر و داناتر فکر می کنند و عمل می نمایند.

موفق باشید

 
بالا