مهاجرت تحصیلی به کره جنوبی

Sahel_sd

تازه وارد
کره جنوبی جزو کشورهای فوق پیشرفته و پذیرای دانشجویان خارجی است. به طور کلی هزینه های تحصیل و زندگی برای دانشجویان خارجی در این کشور نسبت به کشورهای آمریکایی و اروپایی پایین تر است، در عین حال در این کشور برای دانشجویان خارجی خود بورسیه های تحصیلی متعدد و متنوعی در نظر گرفته است که شرایط را برای آنها آسان تر و مطلوب تر می کند.
تعداد قابل توجهی از مردم در کره جنوبی دوره آموزش عالی را پشت سر گذاشته و تحصیل کرده هستند، که این موضوع نیز از دیگر دلایل برتر شدن این کشور در سطح جهان است؛ در پی تحصیل کرده بودن تعداد قابل توجهی از مردم، تمایل دانشجویانی که قصد مهاجرت دارند به این کشور با توجه به دارا بودن دانشگاه هایی با سطح علمی بالا و تاپ در سطح جهان و اعطا مدارک معتبر، بیشتر می شود.

تحصیل در مدارس کره جنوبی​

مدارس در کره جنوبی در سه دوره ابتدایی، متوسطه و دبیرستان برگزار می شود. دانش آموزان در سنین 5 تا 18 سال در مدارس تحصیل می کنند. دانش آموزان پس از اتمام تحصیل در صورت تمایل به تحصیل در دانشگاه باید در آزمون مهارت علمی بورس کالج (CSAT) شرکت کنند، این آزمون هشت ساعته در سراسر کشور برگزار می شود و شامل مباحث ریاضیات، زبان کره ای، انگلیسی، زبان دوم خارجی و تاریخ کره می باشد. اگر دانش آموز وارد یکی از مدارس دولتی کره ای شود هزینه تحصیل (به جز ناهار) رایگان می باشد. اما تحصیل در مدارس بین المللی یا آموزش های خصوصی هزینه ای حدود 15,000,000 الی 42,000,000 KRW یا (20,000 الی 35,000 USD) به همراه دارد.

شرایط تحصیل در دانشگاه های کره جنوبی​

کارشناسی​

دانشجویان برای تحصیل در این مقطع باید دارای مدرک دیپلم 12 ساله، مدرک آیلتس با نمره 6 الی 7 یا تافل با نمره حداقل 80 در صورت تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان یا نمره حداقل 3 در آزمون TOPIK در صورت تحصیل در دانشگاه های کره ای زبان باشند. تحصیل در این دوره حدود 4 الی 6 سال زمان می برد و هزینه حدودی برای تحصیل در این مقطع 1,600 الی 10,800 دلار سالانه برای هر ترم است که بسته به رشته و محل تحصیل می تواند متغیر باشد.

کارشناسی ارشد​

در کشور کره جنوبی حدود 30% پک های آموزشی در مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی ارائه می شود که خود نشان دهنده تمایل این کشور نسبت به جذب دانشجویان بین المللی است. اگر دانشجویان از دانشگاه های انگلیسی زبان پذیرش بگیرند باید مدرک زبان آیلتس با نمره 5.5 یا تافل با نمره حداقل 80 داشته باشند و در صورتی که از دانشگاه های کره ای زبان پذیرش گرفته باشند باید نمره آزمون زبان کره ای حداقل سطح 4 را کسب کرده باشند. تحصیل در این مقطع حدود 1 الی 3 سال زمان می برد و هزینه تحصیل در این مقطع حدود 1,100 الی 20,900 دلار برای هر ترم می باشد که بسته به رشته و محل تحصیل می تواند تغییر کند.

دکتری​

شروع دوره دکتری در کره جنوبی همزمان با شروع سال تحصیلی در ترم های بهار یا پاییز است، اگر متقاضیان قصد شروع در ماه مارس دارند باید بین ماه سپتامبر و نوامبر درخواست دهند اما اگر قصد دارند دوره دکتری خود را در ماه سپتامبر شروع کنند باید درخواست خود را بین ماه های می تا ژوئن ثبت کنند. تحصیل در این مقطع حدود 3 سال زمان می برد. دانشجویان برای دریافت مدرک دکتری خود که اعتبار بالایی در سطح جهان دارد باید 36 واحد درس تئوری، شرکت در یک آزمون کتبی که آزمون جامع نیز نامیده می شود و ارائه یک پایان نامه تحت نظر استاد راهنما منتخب خود را پشت سر بگذارند. هزینه تحصیل در مقطع دکتری حدود 2,300 الی 3,600 دلار در هر ترم می باشد.

شرایط دریافت بورسیه تحصیلی کره جنوبی​

  • بورسیه تبادل دانشجو
    به مدت 4 ماه تا 10 ماه یک ترم یا دو ترم
    200,000 وون کمک هزینه تسویه حساب و 500,000 وون ماهیانه کمک هزینه مخارج زندگی
  • بورسیه جهانی کره جنوبی
    فقط برای دانشجویان دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد که معدل بالای 80% دارند
    تامین هزینه های بلیط هواپیما، شهریه، هزینه های زندگی و…
  • بورسیه دانشجویان دارای سرمایه شخصی
    به مدت 10 ماه
    مبلغ 500,000 وون ماهیانه برای کمک هزینه زندگی
  • بورسیه دولتی کره جنوبی
    پوشش کامل هزینه های تحصیل تا سقف 5,000,000 وون، کمک هزینه 200,000 وون برای تسویه حساب
    اهدا 200,000 وون کمک هزینه اقامت به محض ورود به کشور کره جنوبی، اعطا 900,000 تا 1,500,000 وون کمک هزینه زندگی در حین تحصیل به دانشجو

بهترین رشته ها برای مهاجرت به کره جنوبی​

  • پزشکی
  • داروسازی
  • دندانپزشکی
  • زیست شناسی
  • فیزیک
مهاجرت تحصیلی به کره جنوبی به مراتب آسان تر از سایر کشورها می باشد، همچنین دانشجویان اجازه 20 ساعت کار در هفته را دارند، دانشجو شانس بالایی برای اخذ اقامت پس از فارغ التحصیلی دارد. به طور کلی بهتر از قبل از تصمیم برای مهاجرت با دقت دانشگاه، رشته و کشور مورد نظرتان را بررسی کنید و با توجه به شرایط خودتان بهترین انتخاب را داشته باشید. در صورتی که قصد مهاجرت تحصیلی دارید، با مراجعه به سایت و مطالعه مقاله می توانید با معتبرترین موسسات مورد تایید وزارت علوم آشنا شوید.
 
بالا