نظرسنجی در مورد سیستم کوتاه کننده لینک

وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

farsadf

کاربر عضو
attachment.php

با سلام

در 10 روز اخیر سیستمی رو نوشتم که بر پایه PHP/MySQL کار میکنه ؛ از دوستان میخوام در مورد این سیستم نظر خودشون رو اعلام کنن و اگه باگی چیزی بود گزارش بدن

لینک پیش نمایش :

پنل مدیریت :

اطلاعات ورود به پنل :

نام کاربری : admin

رمز عبور : admin123456

نکته : تمامی امکانات مدیریت غیر فعال شده است و هیچ تغییری ذخیره نمیشود و در صورت ارسال درخواست برای ذخیره سازی با صفحه خالی به مدت 3 ثانیه مواجه خواهید شد

باگ های پیدا شده :

- SQL-Injection | وضعیت : رفع شده

- باگ بلندی اطلاعات قسمت Recent links | وضعیت : در نسخه بعدی رفع خواهد شد

- باگ صفحه اصلی که انیمیشن CSS با Opacity تعریف شده و اگه روی اون منطقه کلیک کنید به اطلاعات پنهان شده دسترسی دارید ( به هر حال میشه بهش دسترسی داشت چون بالاش نوشته More و با کلیک روی اون باز میشه ) | وضعیت : در نسخه بعدی رفع خواهد شد

You must be registered for see images attach


 

MahdiY

راهبر انجمن
اینو خودت نوشتی ؟

فارسی کردی ؟ چیکار کردی دقیقا ؟

 

william

کاربر عضو
سلام

به نظرم اگر عملیات کوتاه سازی لینک به صورت Ajax انجام میشد بهتر بود.

من بار اول لینک رو کوتاه کردم، آدرس کوتاه شده رو داد. بار دوم همون آدرس رو سعی کردم کوتاه کنم که با پیام خطای این آدرس قبلا کوتاه شده روبرو شدم. در سایت های مشابه معروف ندیدم که اجازه کوتاه سازی مجدد یک لینک وجود نداشته باشه. حالا اگر شما دوست ندارید اجازه دوباره کوتاه کردن یک لینک رو بدید، بهتره در کنار پیام خطا، آدرس کوتاه شده اون رو به کاربر نشون بدید. بهتر نیست؟

به نظرم بهتره در آدرسی که لینک کوتاه شده به کاربر نشون داده میشه (index.php?a=short):

  1. لینک اصلی هم نمایش داده بشه
  2. صفحه رو ریدایرکت کنید به آدرسی مثل index.php?a=view&i=x. چون صفحه رو نمیشه refresh کرد. یعنی در واقع با refresh کردن صفحه اطلاعات دوباره به فایل شما post میشه.

در صفحه مدیریت قسمت Recent Link با توجه به اینکه عملیات حذف به صورت Ajax نیست بهتره قابلیت حذف همزمان چند لینک از طریق checkbox رو هم قرار بدید.

در صفحه Edit Page از یک HTML Editor ساده استفاده کنید، بد نیست.

بعد اینکه مقدار Alias که کاربر وارد می کنه توسط برنامه چک و فیلـتر نمیشه. کاربر میتونه از هر کاراکتری استفاده کنه. حتی # یا @ یا ... : )

نکته بعدی اینکه من بیش از 200 لینک به صورت خودکار در سیستم شما کوتاه کردم و برنامه شما (حتی سرور) هیچ ابزار دفاعی برای مسدود سازی درخواست های متوالی من نداشت؛ و این خیلی بده.

در قسمت Recent Link فقط 50 لینک اخیر نمایش داده میشه و این یک ایراد مهم به حساب میاد. اگر مدیر قادر به مدیریت همه درخواست ها نباشه پس بخش مدیریت چه فایده ای داره؟ بهتره از تکنیک Pagination استفاده کنید. و اینکه جای بخش جستجو در لینک های کوتاه شده خالیست.

لینک های کوتاه شده به صورت عدد (id ردیف در پایگاه داده) قابل دسترسی هستند؟ اینجوری بعد از 1000 درخواست که عدد بزرگی هم نیست طول کاراکتر کوتاه شده شما 4 میشه که به نسبت بزرگه. می تونید عددتون رو به مبنای 36 تبدیل کنید. اینجوری بعد از حتی 60,000,000 درخواست، کدتون هنوز 5 کاراکتریه. (در مقایسه با 8 کاراکتر)

 

farsadf

کاربر عضو
در جواب به [MENTION=23882]mahdiy[/MENTION] بله خودم نوشتم ( از پایه )

در جواب به [MENTION=27461]william[/MENTION]

ممنون از نظر شما تمامی امکانات درخواستی به همراه چند امکان دیگر در نسخه بعدی سیستم درج میشوند با تشکر

 
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.
بالا