هشت راز سئو در وردپرس

vahidkar20

تازه وارد
به جرات میتوان گفت یکی از محبوبترین cms های حال حاضر جهان است. و این برنامه نقش خود را به عنوان یک ابزار برای انتشار محتوا بسیار خوب ایفا میکند. یکی از مهمترین موارد برای یک وبمستر مناسب سایت است. آیا وردپرس در زمینه سئو هم موفق بوده است؟ یکی از علت های محبوبیت وردپرس سئوی خوب این سیستم است اما شما به عنوان یک باید نکاتی را جهت هرچه بهتر شدن سئوی سایت وردپرسی خود انجام دهید.

هشت مورد در زمینه بهینه سازی سئوی وردپرس را با هم مرور میکنیم:

۱. بهینه سازی پیوند یکتای وردپرس

هر نوشته یا برگه در سایت وردپرسی شما دارای یک پیوند اینترنتی یکتا میباشد. در حالت پیشفرض این آدرس از نظر سئو وضعیت مناسبی ندارد. یک پیوندیکتای خوب پیوندی است که در آن حتما عنوان مطلب (%postname%) وجود داشته باشد.اما گاهی عنوان های مطالب به هم شبیه هستند و نیاز به یک شاخص دیگر مانند کد شناسه مطلب (%post_id%/%postname%) است. همچنین بهتر است از پسوند html برای پیوند یکتای خود استفاده کنید.

برای بهینه سازی آدرس نوشته ها و برگه ها به قسمت مدیریت وردپرس خود رفته و از قسمت تنظیمات به بخش پیوند یکتا بروید.در قسمت تنظیمات عمومی ،ساختار دلخواه را انتخاب کنید. پیشنهاد من این است که از ساختار زیر برای پیوند یکتای سایت خود استفاده کنید

%post_id%/%postname%.html ۲. بهینه سازی تیتر مطالب

یکی از مهمترین قسمت های هر مطلبی عنوان آن است. خواننده های شما با یک تیتر جذاب ترغیب به مطالعه نوشته شما می شوند و موتورهای جستجو نیز به مطالبی که کلمات کلیدی مرتبط با مطلب در عنوان آنها باشند علاقه ویژه ای دارند و کاربران بیشتری را به این مطالب هدایت میکنند.

۳. بهینه سازی تیتر برگه ها

برگه ها اگرچه در مکان دوم اهمیت (بعد از نوشته ها) از نظر سئو قرار می گیرند اما اجزاء مهمی از یک وبلاگ را تشکیل می دهند. در نتیجه باید به یاد داشته باشید که سئوسازی را برای آنها نیز انجام دهید. اما استفاده از کلمات کلیدی شاید در این جا ممکن نباشد. برای همین می توانید از پلاگین هایی نظیر برای بهینه سازی عنوان برگه ها استفاده کنید.

جهت مطالعه ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه نمائید.



 
بالا