php یا asp.net کدام یک ؟

mihancyber

تازه وارد
درود بر شما قبل از اینکه توضیح راجع به سوالم بدم بگم که هم در گوگل سرچ کردم هم در چند تایپک همین فروم به نتیجه درستی نرسیدم چون بیش از نصفی از مقایسه ها بر سر استفاده از هاست های مناسب Asp.net و php بوده و یا کسانی جواب دادند که اصلا سر از زبان دیگری در نمیارند من میخواستم ببینم در بین کاربران عزیز پرشین اسکریپت شخصی هست بتونه به من بگه کدوم یکی از این زبان برای برنامه نویسی تحت وب بهتره یعنی اول از همه طراحی یک اسکریپت برام مهمه یا یک قالب بسیار حرفه ای از نظر کاربردها مثلا اسکریپت جست و جو حرفه ای , آپلود سنتر و ... و در آخر راحی یک وب سایت فقط دقت نمایید asp.net رو با php مقایسه نمایید نه asp خالی چون من شنیدم که خیلی خیلی فرق می کنند .

لطفا با دلیل بررسی کنید که منم از گیج بودن بیرون بیام و بگم خودم به asp.net بیشتر علاقه دارم ولی php تا اینجا بهتر بوده به نظرم

 

Alpaynamazi

Banned
دستور پخت سایت : اول html را داخل قالب میریزیم. سپس کمی با css تزیین میکنیم. و بعد کدهای php رو در محل های دلخواه قرار میدهیم. سایت شما آماده ست. ;) :)) :55: من خودم زبان انگلیسی رو توی سایت ترجیح میدم :55:

 

mahdiali35

کاربر عضو
سلام

من قصد ندارم یک سری چیزای کلیشه ای بنویسم و ...

از مزیت هایی که php نسبت به اون یکی داره اینه که open source هست و به همین دلیل رایگان هست همین الان که این متن نوشته میشه هزاران نفر دارن php رو توسعه میدن البته سازندگان asp.net هم همین کار رو دارند میکنند ...

اگر نگاهی به برترین سایتها بیندازید بسیاری از سایت ها از php استفاده میکنند اون رو توسعه میدند و هز کاری دلشون بخاد باهاش میکنند ... بسیار نمونه کد و آموزش و ... وجود دارد

php همه ی اینها رو داره در حالی که قدرت رو هم با اون داره ...

موفق باشید

 

Alpaynamazi

Banned
1. آقای mihancyber شما اجازه توهین در انجمن ندارید.

2. بهتره از کلمات درست هم استفاده کنی

3. اصلا من به شما جواب ندادم

4. به دوستای عزیز و گرامی که تازه کارن جواب دادم (گفنم جای دیگه اسپم ندم)

5. سوالتم اسپمه (چون جوابش معلومه : PHP)

مراقب رفتارات باش

 

mihancyber

تازه وارد
داداش یعنی یه روز Asp.net هم مثل php سورس باز میشه ؟

اپلیکشن های تحت وب و اسکریپت های پیشرفته رو با کدوم میشه بهتر ساخت ؟

 

mihancyber

تازه وارد
اینجا من درمورد طراحی صحبت نکردم / برو برا تازه کارا یه جا دیگه پست بده

کلیشه ای بودن یا نبودن / تکراری بودن یا نبودن / اخطار دادن به شما مربوط نیست یوزر عزیز

بحث رو کشش نده فقط لطفا بزار ما پاسخ خودمونو بگیریم خوشمزه

 

MohammadQ

کاربر عضو
lamp.png
دیگه چیزی ندارم بگم :->


 

anet311

کاربر عضو
asp.net دیگه منسوخ شده ،

php داره با سرعت فضایی رشد میکنه.

پی اچ پی خیلی سر تر از دات نته ......

 

mahdiali35

کاربر عضو
اینجوریا هم نیست که asp.net بد باشه یا ... چون تو نت یا اسکریپت ها بیشتر با php سروکار داریم اینطور به نظر میاد در صورتی که asp.net هم خیلی پیشرفته هست تو دانشگاههای ایران هم فکر کنم .net یاد میدن !

شاد باشید ...

 

william

کاربر عضو
در مقایسه، هر دوی PHP و ASP نقات ضعف و قوت خودشون رو دارند و انتخاب اون یک مسئله شخصی هست. هر دو زبان بسیار قدرتمند هستند و توانایی ایجاد برنامه های داینامیک تحت وب رو دارا هستند.

ASP برای اجرا به یک سرور مایکروسافت IIS نیاز داره. در صورتی که PHP با استفاده از سرور لینوکس یا یونیکس کار می کنه. همچنین برنامه های PHP قابل اجرا بر روی ویندوز، Solaris، یونیکس و لینوکس هستند؛ در صورتی که ASP تنها قابل اجرا بر روی پلتفرم های تحت ویندوز هستند. (اخیرا ASP روی لینوکس هم قابل اجراست.)

سینتکس و طرز نگارش زبان PHP بسیار شبیه به ++C/C است. بنابراین اگر با زبان های خانواده C یا زبان جاوا آشنایی دارید، یادگیری PHP برای شما ساده تر است.

همین نکته یکی از دلایل محبوبیت بیشتر PHP هست.

سینتکس ASP بسیار شبیه به Visual Basic است.

بنابراین یکی از مواردی که در انتخاب یکی از زبان های PHP یا ASP مورد اهمیت است، آشنایی قبلی شما با سینتکس زبان های مشابه می باشد.

وقتی نوبت به هزینه میرسه، PHP بیشتر به چشم میاد. برنامه های ASP قابل اجرا بر روی ویندوز با وب سرور IIS هستند. شما برای تهیه هر دوی این ها باید هزینه ای بپردازید. از طرف دیگر، PHP بر روی یک سرور لینوکس قابل اجراست که می تونه برای شما هیچ هزینه ای نداشته باشه.

وقتی صحبت از پایگاه داده میشه، PHP خیلی قابل انعطاف تر عمل میکنه. قابلیت اتصال آسان به چندین پایگاه داده با استفاده از توابع و کلاس های از پیش تعریف شده که معمول ترین اونها هم MySQL هست. دقت داشته باشید که استفاده از MySQL هیچ هزینه ای برای شما نداره؛ اما در صورتی که بخواهید از ASP استفاده کنید، باید MS-SQL رو که یکی از محصولات مایکروسافت محسوب میشه، بخرید.

سرعت بارگیری یک فاکتور بسیار مهم در طراحی وبسایت هستش. در صورتی که این امر برای شما اهمیت داره، پس حتما باید سراغ PHP برید. کدهای PHP خیلی سریع تر از ASP اجرا میشن. دلیلش هم برمیگرده به نوع معماری این دو زبان و نحوه استفاده و دسترسی از فضای حافظه RAM سیستم.

در صورت کار کردن با PHP بیشتر ابزار کار مورد نیاز شما و همچنین خود PHP متن باز هستند و بنابراین نیاز به پرداخت هزینه ای ندارید. این در صورتی هست که برای کار با ASP باید ابزار های مورد نیاز رو بخرید.

همونطور که گفتم انتخاب یکی از این دو زبان برمیگرده به میزان آشنا بودن شما و نوع پروژه (این که کدوم جنبه پروژه بیشتر مورد توجه شما باشه).

در حال حاظر در کشور ما بیشتر سایت های دولتی با ASP نوشته شده ند. احتمالا اون هم به این خاطر هستش که زبانی که در دانشگاه ها مورد توجه هست ASP هستش.

اما به نظر شخصی من یادگیری و درک PHP ساده تر هست. به دلیل متن باز بودن PHP جای بیشتری برای پیشرفت داره و یادگیری ASP بعد از PHP پیشنهاد میشه.

 

mihancyber

تازه وارد
اول تشکر می کنم بابت همه نظرات اما من سوالم مقایسه کلی این دو زبان نبود البته شاید بد توضیح دادم :26:

اصلا سرور گرون تر یا مسائلی که ذکر شده نمی تونه php رو سرتر نشون بده چون روی هاست های مختلف بیشتری یا اروزن تره و ...

من میخوام بدونم اپلیکیشن های تحت وب در کدام یک بهتر قابل تعریف کردن هست

من خودمم می دونم php سرتر هستش چون سایت بزرگی چون گوگل , فیس بوق , یاهو دارن از php بهره می برند لطفا راجع به اپلیکیشن های تحت وب در این دو زبان بیشتر توضیح دهید چون من تا اینجا در مورد اپهای وب زبان Asp.net رو بهتر دیدم =;

 
بالا